Publicerat Februari 23, 201016 yr Hejsan!! Var och inventerade vapenskåpet idag och tog mig en titt på min studsare (tikka t3 .308). Observerade då att pipan var smått vriden åt den vänstra sidan i förstocken:O. Tyckte även att den kändes lite lös (mycket lite). Min fråga är om det kan vara någon skruv runt lådan elr så som har börjat lossna? Tacksam för svar! //johan
Publicerat Februari 23, 201016 yr Du menar väl inte att pipan verkar sitta löst i systemet hoppas jag?? Sen är det nog mer troligt att stocken slagit sig än att pipan blivit sned...........Har du inte känt på skruvarna?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Du menar väl inte att pipan verkar sitta löst i systemet hoppas jag?? Sen är det nog mer troligt att stocken slagit sig än att pipan blivit sned...........Har du inte känt på skruvarna? Ja det är ju det at dom verkar sitta åt. Vill inte ta i allt för mycket heller när dom verkar sitta fast.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Nu mins jag inte riktigt så ni får rätta mig om jag har fel... T3:an har väl en lös rekylklack? Isof hur ser den ut? Är det en rund klack på lådan som man trär på rekylklacken på?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Plockade fram bössan en gång till och min beskrivning blir väl som bäst att det känns som om hela systemet inte sitter fast ordentligt eftersom man kan röra pipan 2mm i sidled. Men det är ingen fara med att pipan inte sitter fast som den ska.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Plockade fram bössan en gång till och min beskrivning blir väl som bäst att det känns som om hela systemet inte sitter fast ordentligt eftersom man kan röra pipan 2mm i sidled. Men det är ingen fara med att pipan inte sitter fast som den ska. Lämna in bössan så du får den kollad av en vapensmed. att rekommendera är att inte skjuta med den innan du har fått den kollad. mvh
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Lämna in bössan så du får den kollad av en vapensmed.att rekommendera är att inte skjuta med den innan du har fått den kollad. mvh Nej tänkte svänga in där jag köpte den i slutet av veckan. Har ju garanti på den med.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Nej tänkte svänga in där jag köpte den i slutet av veckan. Har ju garanti på den med. Bra det. blev lite förundrad när du sa att det inte gör nåt att pipan går att rubba? mvh
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Bra det. blev lite förundrad när du sa att det inte gör nåt att pipan går att rubba?mvh haha blev lite feltolkning där:P Vad jag menade var att det är inget problem med pipan. Den sitter som den ska i övriga systemet.
Publicerat Februari 23, 201016 yr T3:an har väl en lös rekylklack? Isof hur ser den ut? Är det en rund klack på lådan som man trär på rekylklacken på? Precis. Om klacken är lös och sitter kring en cirkelformad historia i lådan så kan nog detta inträffa. Det gör det iaf på min Sako Varmint i 6 PPC. I så fall är det bara att släppa på lådskruvarna och sen dra åt dem när pipan är centrerad i pipkanalen. Alternativt bädda härligheten så att det inte kan hända.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Nej tänkte svänga in där jag köpte den i slutet av veckan. Har ju garanti på den med. Prova deala med handlaren så du får en bäddning antingen som garantiåtgärd eller att ni splittar på det på nåt sätt. Annars kommer dom bara dra åt skruvarna å sen får det va bra.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Precis.Om klacken är lös och sitter kring en cirkelformad historia i lådan så kan nog detta inträffa. Det gör det iaf på min Sako Varmint i 6 PPC. I så fall är det bara att släppa på lådskruvarna och sen dra åt dem när pipan är centrerad i pipkanalen. Alternativt bädda härligheten så att det inte kan hända. Precis det jag syftade på... Bra där Richie boy!
Publicerat Februari 23, 201016 yr Prova deala med handlaren så du får en bäddning antingen som garantiåtgärd eller att ni splittar på det på nåt sätt. Annars kommer dom bara dra åt skruvarna å sen får det va bra. Helt rätt, en sån skitlösning måste bäddas... Jajo, min M590 har likadan lösning men den är bäddad. En annan sak som är smidig i detta fallet är att limma fast klacken på lådan så den sitter.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Stopp å belägg nu, vad är det igentligen som rör sig? Är det mekanismen som rör sig i stocken eller är det bara framstocken som flexar lite när du bryter i den?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Förstocken har inget med det hela att göra. Den sitter så fint så. Utan det är liksom hela paketet som inte sitter. Hela lådan. Om vi spekulerar i pris, vad skulle en sådan bäddning kunna kosta?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Om vi spekulerar i pris, vad skulle en sådan bäddning kunna kosta?
Publicerat Februari 23, 201016 yr 500-1500 beroende på vem som gör den och hur den utförs. Är det trä eller plastkolv?
Publicerat Februari 23, 201016 yr Förstocken har inget med det hela att göra. Den sitter så fint så. Utan det är liksom hela paketet som inte sitter. Hela lådan. Om vi spekulerar i pris, vad skulle en sådan bäddning kunna kosta? Det beror på hur det ser ut, är det "bara" bäddning så räkna med 600kr minst, hittar du "billigt" så tänk på det att det finns bäddningar och bäddningar.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Författare Träkolv, vapensmeden här har man ju hört ska vara duktig.
Publicerat Februari 23, 201016 yr Träkolv, vapensmeden här har man ju hört ska vara duktig. Vart är här? Annars jobbar Robban M ganska mycket ideellt
Publicerat Februari 23, 201016 yr Då kommer Robban i övermorgon, priset blir en kopp kaffe o en fralla /Lasse