Publicerat Mars 4, 201016 yr Författare Oj sorry 40 meters avstånd 12 snabba skott bästa serien av 5 Jag är rätt nöjd.
Publicerat Mars 4, 201016 yr Med tanke på att bössan och ammon var oprövad så ser det helt ok ut. Och med nykikaren och när du hittat den ammo den trivs bäst med, så krymper du garanterat träffbilden, bara du gör ditt bakom kolven också.
Publicerat Mars 5, 201016 yr Författare Kunde inte hålla mig så jag skruvade lite på kikarn och samlade mina 5 skotts serier på 30 mm på 40 m med Norma jaktmatch (kunde nog bli lite bättre men jag skjuter nog lite för snabbt,det är så förbannat svårt att låta bli). Sen är det ju det här med rengöringen ska jag dela bössan för att komma till att göra rent eller bör man låta bli, jag menar det är ju lite svårt att komma till överallt, slutstycket känns lite trögt så där är nog lite gammalt fett och krutrester där.
Publicerat Mars 5, 201016 yr Kunde inte hålla mig så jag skruvade lite på kikarn och samlade mina 5 skotts serier på 30 mm på 40 m med Norma jaktmatch (kunde nog bli lite bättre men jag skjuter nog lite för snabbt,det är så förbannat svårt att låta bli).Sen är det ju det här med rengöringen ska jag dela bössan för att komma till att göra rent eller bör man låta bli, jag menar det är ju lite svårt att komma till överallt, slutstycket känns lite trögt så där är nog lite gammalt fett och krutrester där. Jag plockar alltid ned mina bössor så mycket det går när jag köper dem, nya som beg. Tycker om att veta om hur det ser ut inuti och lära mig om det är nått nytt i mekanismväg, och fördelen är att få göra en grundlig rengöring själv, så att man vet att det är ok. Jag tycker absolut att du ska plocka ner den och göra rent den grundligt, men känner du dig osäker så kan du ju vänta in att får tag på en instr.bok till den, men dom brukar inte vara så komplicerade egentligen.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Författare Bössa sönderplockad,rengjord,ihopasatt det var rätt enkelt Manualen finns på Marlins hemsida
Publicerat Mars 7, 201016 yr Så farligt är det inte! man får alltid ta pmt:s ord med en nypa salt.Om det inte stavas John M Browning eller är en vapenkonstruktion med minst 100 år på nacken,helst då ett brytvapen så är det odugligt enligt honom Är rätt säker på att du blir nöjd med din bössa,jag har själv en bygelrepeter med Micro-Groove pipa som skjuter lika bra som vilken standard klass1 studsare som helst. /Micke Du glömde nämna att det inte får stå 6,5x55 i botten på hylsan heller. Det är och för sig inte den gode PMT ensam att tycka, i vart fall inte till klass1 vilt. Jag har än så länge inte hafft något vilt som gått ifrån mig sådär otroligt långt med någon av mina 6,5x55 bössor. Men nu ska man inte sabba en annars väldigt trevlig tråd om en utomrdentligt fin bössa med en skräp pipa som trots allt kan prestera utomordentligt, det ser vi ju på bilden Grattis till det fina köpet! MVH/Jocke
Publicerat April 9, 201016 yr Författare I dag damp det ner ett brev i brevlådan från farbror polisen och jag blev som ungarna på julafton LICENSEN LICENSEN. Fan heller idioterna hade bytt plusgiro nr så det var en påminnelse på att jag glömt och betala. Abstinensen är ett faktum.