Hoppa till innehåll

Bilder/ filmer från åtelkameror


jonneponne

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Känns snopet att få se sina egna bilder utlagda på det här forumet strax efter att man

efter en lång väntan äntligen lyckats få fina bilder från sin viltkamera. Visserligen har

jag skickat bilderna till några stycken, men ändå. Vad har ni för policy? Fritt fram eller...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du får nog precisera dig lite :huh:

Fick jättefina björnbilder som jag skickat till några berörda (e-post) som tydligen i sin tur skickat till personen som lade ut bilderna på det här forumet. Känns snopet när man känner igen sina egna bilder. Hade liksom varit kul att själv visat bilderna, om de ska visas.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fick jättefina björnbilder som jag skickat till några berörda (e-post) som tydligen i sin tur skickat till personen som lade ut bilderna på det här forumet. Känns snopet när man känner igen sina egna bilder. Hade liksom varit kul att själv visat bilderna, om de ska visas.

Rent spontant känns det som något du ska ta med dina "kompisar" som fått mailen och sedan skickat vidare.

Kan du sedan "bevisa" att det är dina så kanske du kan övertyga admin att plocka bort dem, men det kanske är läge att först prata med den som lagt upp bilderna som är dina?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Känns snopet att få se sina egna bilder utlagda på det här forumet strax efter att man

efter en lång väntan äntligen lyckats få fina bilder från sin viltkamera. Visserligen har

jag skickat bilderna till några stycken, men ändå. Vad har ni för policy? Fritt fram eller...

PKB- det är du som bestämmer över dina bilder, om du delar med dig av dem till andra utan reservationer har du eftergett rätten att styra över hur de publiceras,

ja typ som på Facebok och andra sociala fora,

forat har inget ansvar för dina vänners publicering av dina foton, men det är klart, jag är säker på att du kan tala med en moderator om den saken för det fall att du känner för det.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bild samt video snutt på en liten sugga som har 8 st små randiga liggandes i gräset en bit bort.

Hon kommer förvånansvärt tidigt till åteln medan det är dagsljust.

Filmens kvalite är så där då den är filmad med en IPhone genom en Varipoint 1,1-4 :rolleyes:

/Fredric

sugga.MOV

post-1471-0-14289000-1308518013_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

post-4401-0-29534600-1308541254_thumb.jp

post-4401-0-00071500-1308541278_thumb.jp

En liten gynnare som blivit allt vanligare på åteln.

post-4401-0-65885900-1308541369_thumb.jp

Detta är annars vad som mestadels besöker min åtel som egentligen är avsedd för vildsvin men det är mycket sällan dom går där och ofta tycker jag att jag bara får något tryne eller en svans på bild.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

kan nån se vad detta är??

mms bild, större finns på minneskortet i skogen, men vill ju veta nu..... :D

Ser ut som en räv? Är det där inte en Acorn MMS kamera? Varför har du isf så låg upplösning på bilderna?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ibland kommer de i bra skjutljus! ;) De är 5 stycken och ligger mellan 35-40kg. Bara 2 stycken kom fram innan kameran ändrade till svartvit. Några veckor till, sen börjar jag plocka några...

post-1969-0-69714900-1308579905_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ser ut som en räv? Är det där inte en Acorn MMS kamera? Varför har du isf så låg upplösning på bilderna?

det var en räv.

upplösningen är den högsta den klarar, är ju mmskortet, här är kamerakortet

post-2712-0-31441000-1308583341_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ett par bilder från i natt.

post-269-0-76280500-1309159062_thumb.jpg

post-269-0-82053300-1309159005_thumb.jpg

På mobilen fick jag till att det va suggan som va framme en sväng där vid 05.22 men nu när jag kollar mailen inbillar jag mig att det är två jämnstora årsgrisar på bilden :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

MB- jag håller med dig eller så är det en ny variant av nasse, en med sex ben o två ryggar.

Trevliga bilder btw.

/Christian

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

lite bilder fra danskens område i skåne. tyvärr ingen nalle, varg eller älg, endast rådjur och fruns "lodjur"

PRMS0052_zps8b2c763a.jpg

PRMS0248_zps07a7067c.jpg

PRMS0236_zpsed295c4c.jpg

åtel??

PRMS0045_zps38050aa5.jpg

PRMS0040_zps8ce6d213.jpg

PRMS0027_zps44a32976.jpg

och til slut...

Den endaste som Chuck Norris är rädd for...

PRMS0202_zps294b4022.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.
×
×
  • Skapa ny...