Publicerat Oktober 13, 201015 yr Ser bra ut. Lite avis är jag. Har själv en tråd om min vixen som är i samma ärende. Den flyttas nog snart till arkivet. Jag har i allafall monterat ihop kopierfräsbordet, men sedan så har jag inte hunnit längre för alla andra viktigare saker.
Publicerat Oktober 27, 201015 yr Författare Upps tur man har tråden så man blir påmind om projektet lite ibland Det har inte hänt så mycket sedan sist men jag Looovar att jag ska ut o slipa på den i morgon. Detta duger nämligen inte att ha en fullt fungerande kolv stående med lite slip kvar. //
Publicerat Januari 22, 201115 yr Författare Tro det eller ej men idag ska jag slipa lite på kolven... Svågern undrade om vi inte kunde vara inne på jobbet o laga hans bil.......jag lämnar snart bort alla mina reparationer själv för jag är för lat helt enkelt men så åker man på att hjälpa andra Nu blir det så att jag tar med kolven in så kan jag slipa medans han meckar bil :lol: DET har han inte räknat med Bilder utlovas . //
Publicerat Januari 22, 201115 yr Tro det eller ej men idag ska jag slipa lite på kolven... Svågern undrade om vi inte kunde vara inne på jobbet o laga hans bil.......jag lämnar snart bort alla mina reparationer själv för jag är för lat helt enkelt men så åker man på att hjälpa andra Nu blir det så att jag tar med kolven in så kan jag slipa medans han meckar bil :lol: DET har han inte räknat med Bilder utlovas . // Bra tänkt Lasse, han kommer säkert att bli jätteförvånad.
Publicerat Januari 22, 201115 yr Bild... Bild... BILD!!! Få ur hövvet ur röva nu Lasse å tälj till den där vedbiten för faan ditt slappo!
Publicerat Januari 22, 201115 yr Författare Ja ja går väl ner o fixar en bild då. Måste ju ändå låsa in juvelen för natten.... //
Publicerat Januari 22, 201115 yr Författare Oj vad dåliga bilderna blev men de sa ni inget om Borde nog slipa ner den lite till men jag vågar inte det just nu. Inpassningen lämnar väl en del att önska men det löser sig säkert sen........ får väl lägga lite målarfog i kanterna En TUBs bak kappa nu med så blir det nog lysande men jag upplever dom som dyra Jag vet smålänning //
Publicerat Januari 22, 201115 yr Författare Tryter orken? Ser ut att kunna slimmas ner mer Det är inte jobbigt på något vis, POWER TOOLS my friend Bandslip och ocilerade slip är skit bra när det gäller avverkning. Jag vill prova in den lite så jag inte tar för mycket och ångrar mig sedan. Jag har häller inga krav på en liten o smidig pang i daxläget. Jämför man med original kolven så finns det en hel del kvar att slipa ner. Sen hägrar ju en grövre pipa i annan kaliber och då är det lite trist om pipkanalen blir grund pga för smal förstock //
Publicerat Januari 23, 201115 yr Håller med Määääts om förstocken till den pipan men om du nu skall dit med en grövre senare så är det inte fel att du håller igen på slipandet. Är det bara jag eller ser kolven jävligt brant ut i arslet?
Publicerat Januari 23, 201115 yr Byggde om en varmintkolv till vanlig med hjälp av elhyvel. Tog inte många minuter
Publicerat Januari 23, 201115 yr Författare Håller med Määääts om förstocken till den pipan men om du nu skall dit med en grövre senare så är det inte fel att du håller igen på slipandet. Är det bara jag eller ser kolven jävligt brant ut i arslet? Arslet har jag inte gjort något med alls. Vill prova lite först innan jag ändrar några vinklar där. Att jag sen inte har en aning om hur vinkeln ska vara har ju inte ett skit med saken att göra Byggde om en varmintkolv till vanlig med hjälp av elhyvel. Tog inte många minuter El hyvel är fina grejjer, undrar om vi inte behöver en sådan på jobbet //
Publicerat Januari 27, 201115 yr Författare I dag har jag Vabbat så jag har hunnit med att slipa en del till Jag ha rinte tagit bort en massa material utan jämnat till lite kanter här o var + slipat med 400 eller om det var 600 papper. Det avverkade inte mycket i vart fall. Nu siter jag i att slipa mera så i morgon blir det en sväng till färgaffären för att inhandla Bets nr 77 och någon form av epoxi. Jag kan ju iof lämna ner den till våran lackering så de får dra över den med en hel massa klarlack men enligt vad jag läst mig till är det ett sämre alternativ. Bilder kommer i morgon. //
Publicerat Januari 28, 201115 yr Skit i lack det försämrar tycker jag. Försök istället med lite smält bivax blandat med balsamterpentin. Smeta på och putsa med en trasa på ett provämne så ser du ju hur det blir.
Publicerat Januari 28, 201115 yr Författare Skit i lack det försämrar tycker jag. Försök istället med lite smält bivax blandat med balsamterpentin. Smeta på och putsa med en trasa på ett provämne så ser du ju hur det blir. Utan att veta så antar jag att det blir en mer "trä" äkta yta med den behandlingen. Det tål att funderas på, jag är ju inte helt på det klara med hur jag vill ha den ens Jag pratade med lackerarn idag o det var inga problem. Fram med rätt sort lack sen slipar o sprutar de när de har en stund över då och då. Så vill jag lacka så slipper jag göra det själv så att säga Ska ner o köpa bets på middagen, där får jag se om jag kommer på andra tankar igen..... //
Publicerat Januari 28, 201115 yr Författare Lite Herdins silverbets med en gnutta svart i. Första strykningen..... Jag ska nu låta den torka och sedan stryka en gång till och sedan slipa ner den lite. Vad tror proffsen om detta.... //
Publicerat Januari 28, 201115 yr Författare Håller med lillollonet om lacken. Vaxa istället. Om R är lillollon är du då storollat Hmm men rätta mig om jag har fel, vax är svårare att få bort en lack. Vilket borde innebära att när (inte om) jag ändrar mig eller inte är nöjd så har jag lättare att slipa bort lacken. //
Publicerat Januari 28, 201115 yr Författare Tycker som du ja. Vad skönt, jag är inte ensam om att tänka fel då //