Publicerat Februari 28, 201016 yr Hejsan! Christian var namnet. Intresset för jakt/skytte har i stort sätt funnits i min kropp sedan man förstod åt vilket håll mynningen skulle peka. Knappa 20 år har idag hunnit passera sedan man såg dagens ljus. Har nyligen börjat plugga till veterinär i Uppsala, vilket än så länge inte varit speciellt lyckat för jakten. I dagsläget är den främst förpassad till helger och annan ledig tid. Boendet finns för närvarande i en av Uppsalas glömda förorter, men jaktmarken hittas sedan urminnes tider i södra delen av närke. När tillfälle ges jagar jag det mesta som är lovligt, men några jaktliga favoriter är vakjakt på räv, alla former av nötskriks och duvjakt, järplock samt fällfångst och då främst efter mård. I det egentliga hemmet finns idag en Petite basset griffon/Beagel korsning samt min egna Springer/Wachtel korsning. Den tidigare en lite äldre dam med mycket jakt i kroppen och den senare en unghund med utvecklingspotential.... Mvh. Christian aka den Vandrandegnun.
Publicerat Februari 28, 201016 yr några jaktliga favoriter är vakjakt på räv, alla former av nötskriks och duvjakt, järplock Det där gillade jag att läsa.. Kul att du läser till vet., sådana kan vi inte få nog av. Har du funderat på att specialinrikta dig i framtiden på nått speciellt inom skrået eller ? Välkommen hit också för den delen. Mvh Janne
Publicerat Februari 28, 201016 yr Författare Det där gillade jag att läsa.. Kul att du läser till vet., sådana kan vi inte få nog av. Har du funderat på att specialinrikta dig i framtiden på nått speciellt inom skrået eller ? Välkommen hit också för den delen. Mvh Janne Tackar! Jo visst har jag funderat en del, har dock några år kvar innan det börjar bli riktigt aktuellt, men det skulle inte vara fel att jobba med det vilda. Viltforskning är något jag alltid velat syssla med så skulle man kunna kunna kombinera vet. yrket med det så vore det kanon....
Publicerat Februari 28, 201016 yr Jo visst har jag funderat en del, har dock några år kvar innan det börjar bli riktigt aktuellt, men det skulle inte vara fel att jobba med det vilda. Viltforskning är något jag alltid velat syssla med så skulle man kunna kunna kombinera vet. yrket med det så vore det kanon.... Krugerparken nästa då alltså..
Publicerat Februari 28, 201016 yr Upplys den oinvigde ? http://sv.wikipedia.org/wiki/Kruger_nationalpark Dom har en ganska så omfattande veterinär och djurskötarstab...i uniform.. Brukar gå program därifrån på nån av Viasatkanalerna, kommer inte ihåg vilken nu, men det är jäkligt intressant att titta på, och då är jag inte ens intresserad av Sydafrika egentligen..
Publicerat Februari 28, 201016 yr Välkommen skjuta nötskrikor verkar skojigt! har du nå bra tips om de så pm gärna
Publicerat Februari 28, 201016 yr Författare Ahh. Det var ungefär det jag fick fram när jag Googlade, men man vill ju vara säker innan man missuppfattar . Springa runt i uniform i Sydafrika vore ju inte helt fel, men det jag främst hade i åtanke var väll våra nordiska vilda djur. Annars verkar det ju finnas en del hundar mm som behöver vård lite titt som tätt . Jobb finns det ju alltid, är nog inte många vets i Sverige som går arbetslösa i dagsläget.....
Publicerat Februari 28, 201016 yr Författare Välkommen skjuta nötskrikor verkar skojigt! har du nå bra tips om de så pm gärna Kan väll se om jag plitar ner något längre i framtiden, men vill du skjuta skrikor nu på vintern/våren så är väll en bröd eller spannmålsåtel det som jag skulle välja (exempelvis en redan befintlig grisåtel). Lockjakten verkar även kunna vara ganska effektiv för de som kan det, har själv inte gett det en ordentlig chans ännu. Fällfångsten får man förstås inte glömma, men mer om den hittas väll lämpligen i exempelvis SJ. Kanske får skapa en ny tråd eller fortsätta i en annan redan befintlig, finns säkert flera här på forumet som har synpunkter och tips i frågan .
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare Det är det jag inte minns <_<. Skämt å sido, strax utanför G-sunda, men planerar redan flytt fast jag flyttade in igår . Har varit minnst sagt tjurigt att få bostad den senaste tiden kan man lugnt säga. Så det blir lite olika tillfällighetsboenden innan man riktigt kan slå sig till ro, men som sagt så närmar jag mig ju Ulltuna .
Publicerat Maj 11, 201016 yr Välkommen har jag ju inte sagt än så får väl säga det nu. Det som var tanken att skriva var GRATTIS 127 stycken det är respekt