Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

nöjd med jaktåret?

Featured Replies

Publicerat

Sämsta året på de sista 20 åren tror jag, två rådjur på drev på hela säsongen...

Ingen egen jaktbar hund för tillfället.

Positivt däremot att grisarna börjar komma nu. 4 skjutna varav 2 av mej.

Men nästa år ska hunden jagas in , det blir undertbart!

Pebe

• 2 weeks later...
  • Svar 58
  • Visningar 6,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Är väl aldrig nöjd men börjar se ljuset med hundarna..

inte satt min fot på en älgjakt sedan jag gick i skola och tvingades..Och fått bort 2 rådjur i år :lol:

Men foxterriern har imponerat bitvis,fått 15 vilt och nu året gången,helt ok..

Taggbert har väl snart gjort sitt här hemma och vi får se om han ska bli kvar eller vad som händer,,8-9 rävar samt nån mårdhund har han bidragit med..

Buster har börjat bra med visa björnarna sin bästa sida,fått mina 20 drev rävar för han och gått helt ok,men sista tiden inte gått bra som i höstas men fått bra med djur för han i olika storlekar och så man ska inte klaga..Bara björn kvar att skjuta så är typ alla rovdjur man får jaga nitade för han..

Fått jaga med Foxkiller,Finhunter,foxhound,Gädda som jag ser upp till mycket och det är kul...Hoppas på mera av den varan och även mitt kompis gäng kommer få mera framtida bra jakter ihop..

Men säsongen är inte slut på långa vägar även om hundjakten börjar så är planeringen och träningen snart igång bara man fått jaktförbjud... :D

Publicerat
Fått jaga med Foxkiller,Finhunter,foxhound,Gädda som jag ser upp till mycket och det är kul...Hoppas på mera av den varan och även mitt kompis gäng kommer få mera framtida bra jakter ihop..

Jagat med Gädda? Kul! Har haft tillfälle att jaga med den mannen ett par gånger i trakten av Ingå i Finland och tja, det är ju en upplevelse.

^_^;) ;) :o:D:D

Det finns tusen helt otroliga historier om den mannen och ALLA är sanna. :D

Publicerat

Jagat med Gädda? Kul! Har haft Tillfälle Att jaga med den mannen ett par gånger i trakten av Ingå i Finland och tja, det är ju en upplevelse.

: ph34r:: ph34r:: ph34r:: ph34r: ;): D

Det Finns Tusen helt otroliga historier om den mannen och Alla är sanna. : o

[/ quote]

Ja han är juh till och med här inne på sidan och skriver ibland,men ofta om rosa saker samt bakdelar ^_^;)

Nog är det grytjägarnas grytjägare alltid!

Publicerat

Året som gått,

fått träffa många nya trevliga personer, inga nämnda så glömmer jag inga, men ni vet alla vilka ni är,

har jagat för lite, extra minnesvärt är double på dov i julas, min första svenska fasan och kråkjakt med hippen förra våren,

totalen för året anger jag inte,

men det kommande året kommer jag att ligga i hårt.

/Christian

Publicerat

Det är med blandade känslor man ser tillbaka på året som gått...

Säsongen började på bästa sätt när jag och farsan åkte upp till sealhunter för att jaga säl och bäver!

Sen blev det riktigt mycket träning med min ungbasset!

Rådjursjakten i Augusti gick mycket bra med 6 bockar i backen varav en höll medaljklass!

Första skarpa eftersöket med hunden gick klockrent!

När jag äntligen fick släppa jycken på riktigt vart han tyvärr sjuk och blev beordrad tre veckors vila...

När man sen räknar in snön så kan man konstatera att hundsäsongen blev jävligt kort..

Trots den misserabla premiären gick han från klarhet till klarhet och ett kid blev skjutet för honom innan säsongen tog slut!!

Jag fick avsluta ett eftersök på rådjur som hållit på i tre timmar och där de andra passkyttarna (inklusive skytten) gett upp och åkt iväg för att grilla medans jag stod kvar i samma buske under hela eftersöket!!

Under Älgjakten fick jag skjuta mig en tjur och jag håller statistiken uppe!! minst en älg per säsong sen jag tog jägarexamen!!

En grej som jag dock är mindre nöjd med är att jag bara lyckats få omkull en räv denna säsongen...

Men sett till hela säsongen är det svårt att vara annat än nöjd!!

Lite bilder från höjdpunkterna!!

Farsans säl, min medaljbock, min tjur samt Svantes första rådjur!

post-2399-1269457908_thumb.jpgpost-2399-1269457934_thumb.jpg

post-2399-1269457968_thumb.jpgpost-2399-1269457990_thumb.jpg

Publicerat

:(

För att svara på din inledande fråga, så är jag inte nöjd. Mest på grund av att snön förstörde en hel del. Vi slutade jaga rådjur med hund runt jul och sen blev det inte mer. :huh: Snön har ju även strulat till rävlockandet också då inte en enda räv ger sig ut på det öppna vad det verkar. Septemberjakten på älg utebelv på grund av att vi flyttade då. Vargjakten var över innan jag kunde komma upp.. Ett fågelrace i Roslagen övergav jag också på grund av lite andra tragiska händelser.. Para min hund gick inte heller.. uteblivet löp i höstas och då det nu var tänkt i vinter, så visade det sig att tiken hade en juvertumör och då var det bättre ställa in och operera.

Jag får helt sonika se detta som ett mellanår och hoppas på ny valp till våren, nya jakter till nästa år.
Publicerat
Det är med blandade känslor man ser tillbaka på året som gått...

Säsongen började på bästa sätt när jag och farsan åkte upp till sealhunter för att jaga säl och bäver!

Sen blev det riktigt mycket träning med min ungbasset!

Rådjursjakten i Augusti gick mycket bra med 6 bockar i backen varav en höll medaljklass!

Första skarpa eftersöket med hunden gick klockrent!

När jag äntligen fick släppa jycken på riktigt vart han tyvärr sjuk och blev beordrad tre veckors vila...

När man sen räknar in snön så kan man konstatera att hundsäsongen blev jävligt kort..

Trots den misserabla premiären gick han från klarhet till klarhet och ett kid blev skjutet för honom innan säsongen tog slut!!

Jag fick avsluta ett eftersök på rådjur som hållit på i tre timmar och där de andra passkyttarna (inklusive skytten) gett upp och åkt iväg för att grilla medans jag stod kvar i samma buske under hela eftersöket!!

Under Älgjakten fick jag skjuta mig en tjur och jag håller statistiken uppe!! minst en älg per säsong sen jag tog jägarexamen!!

En grej som jag dock är mindre nöjd med är att jag bara lyckats få omkull en räv denna säsongen...

Men sett till hela säsongen är det svårt att vara annat än nöjd!!

Lite bilder från höjdpunkterna!!

Farsans säl, min medaljbock, min tjur samt Svantes första rådjur!

post-2399-1269457908_thumb.jpgpost-2399-1269457934_thumb.jpg

post-2399-1269457968_thumb.jpgpost-2399-1269457990_thumb.jpg

Väldigt fina horn på rådjuret! Förstår att dom höll medaljklass.

Publicerat

hej på er!

denna jaktsäsong har varit väldigt givande och bra. min wachtelhund har givit mig många nya härliga jaktkamrater, med nya intressanta jaktmarker.

har själv skjutit 13 grisar för henne denna säsong.jag är så nöjd att jag har parat henne, väntar nu på hur det gått.