Publicerat Mars 22, 201016 yr Författare Nu när jag öppnade ögonen lite till och tog bort pipan så fanns det en massa stämplar och grejjer. -92 ska bössa tydligen vara tillverkad.
Publicerat Mars 23, 201016 yr Nu när jag öppnade ögonen lite till och tog bort pipan så fanns det en massa stämplar och grejjer. -92 ska bössa tydligen vara tillverkad. Den som söker ska finna - det står i bibeln så det måste vara sant..... /T
Publicerat Mars 30, 201016 yr Författare I dag pillade jag lite med de 5 choker som fanns med till bössan och alla utom en var märkta med "hack" i nosen. 3:ans choke hade i stället 3 st märken på långsidan. Varför är det så? Är den med märkena på långsidan en choke av annat märke eller hur funkar detta? De choker som sitter i bössan är den med 3 märken på långsidan samt en som är märkt med 4 "noshack". EDIT: Kan jag enligt nedanstående översätta mina hack till kvart och halv? C *****= Cylinder IC ****= Kvart M *** = Halv IM ** = Trekvart F * = Full IC= Improved cylinder M = Modified IM= Improved modified "Beretta Hack" I = Full II = Improved modified III = Modified IIII = Improved Cylinder IIIII = Cylinder Mvh//Matte.
Publicerat Mars 30, 201016 yr ..........EDIT: Kan jag enligt nedanstående översätta mina hack till kvart och halv? ....... Mvh//Matte. Ja, kolla på http://www.shotguns.se/html/choke.html /T
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Tackar för länken. Där i tabllen ser man både hack (I) och (*). Antar att med * just avses de märken på långsidan av choken. Har Beretta bara ändrat på tillverkningen av märkningen? Tycker det verkar vara smartast med noshacken då dessa syns utan att man behöver ta bort choken ur pipan. Mvh//Matte.
Publicerat Mars 31, 201016 yr Tackar för länken. Där i tabllen ser man både hack (I) och (*). Antar att med * just avses de märken på långsidan av choken. Har Beretta bara ändrat på tillverkningen av märkningen? Tycker det verkar vara smartast med noshacken då dessa syns utan att man behöver ta bort choken ur pipan. Mvh//Matte. Märkningen gäller även för vapen med fast choke..... /T
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Ok. Där ser man. Men hur är det med mina lösa choker då? Jag har ju både Berettachoker med I och med*. Mvh//Matte.
Publicerat April 1, 201016 yr Ok. Där ser man. Men hur är det med mina lösa choker då? Jag har ju både Berettachoker med I och med*.Mvh//Matte. "Alla har en standard - sin egen eller någon annans. Och den förljer man bara nästan!" Så för att du ska veta vad du har får du testa. /T
Publicerat April 2, 201016 yr Författare Ja båda passar ju iaf i bössan. Har läst orden "berettahack" på robsoft och det var därför jag undrade varför det var * på den ena choken och I på de andra. Chokerna är lika annars och bägge ligger i beretta märkta burkar.
Publicerat April 5, 201016 yr Författare Hej igen. Ska pipan vara så här rund längst ner, eller är den nött? Pipa
Publicerat April 5, 201016 yr Hej igen.Ska pipan vara så här rund längst ner, eller är den nött? Pipa Min ser likadan ut och den har inte gått alltför många smällar så min välgrundade gissning blir att konstruktionen ser sådan ut. Mvh. Fitzo