Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tävling... Mest pimpade studsaren!

Featured Replies

Publicerat

Borde inte vi bösspimpare tävla lite under kvällen? Kanske ett stort fint pris till vinnaren??? Jag menar, ett STORT pris? B)

Känner mig rätt självsäker nu efter att ha fått ihop 9,3:an nu. :P

• Svar 54
  • Visningar 11,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Eftersom jag vet vad det är du gjort så tänker INTE jag delta :P

Publicerat

Spännande! Nu snackar vi alltså bilder på din 9,3:a?  B):DB)

Kan tyvärr inte bidra, då jag inte vill skämma ut mig själv.  :P:D

Publicerat
  • Författare
Eftersom jag vet vad det är du gjort så tänker INTE jag delta B)

Vaddå??? Näe...? Hur menar du då? :P

Är det INGEN som har lust att slå vad om hus och hem - om vem som har den mest pimpade bössan?

Jag vill poängtera att ALL pimpning jag har gjort har varit av funktionsskäl.... Det är bara så att resultatet har blivit... speciellt :D

Publicerat
Det är bara så att resultatet har blivit... speciellt B)

Inte sett det men måste hålla med :P

Publicerat
  • Författare

Jag skapade en tråd på grannkanalen i detta ärende, jag föreslog en tävling där förloraren skänker hus, bil, hem och familj, allt lösöre och samtliga livets framtida inkomster till segraren. Hoppas att någon nappar... :P

Publicerat
Jag skapade en tråd på grannkanalen i detta ärende, jag föreslog en tävling där förloraren skänker hus, bil, hem och familj, allt lösöre och samtliga livets framtida inkomster till segraren. Hoppas att någon nappar... B)

fruktansvärt nyfiken på hur den ser ut :P

Publicerat

Vad krävs för att deltaga? Ett knäskydd fasttejpat med vävtape, kvalar man in då?

vildsvinsgalt-2_24479170.jpg

Publicerat
  • Författare

Ruskigt fin gris! Och du är naturligtvis välkommen att vara med på tävlingen, insatserna är vi ju redan klara med :DB):P

Publicerat
Ruskigt fin gris! Och du är naturligtvis välkommen att vara med på tävlingen, insatserna är vi ju redan klara med :D:DB)

Njae. Jag var mest ironisk. Vill ju inte förlora huset o Jeepen... B)

Trot eller ej, men även studsaren vill jag behålla... :P

Publicerat

Får jag delta med min pang? :P

R93_DUO_Hammed-01_01.jpg

Publicerat
Vad krävs för att deltaga? Ett knäskydd fasttejpat med vävtape, kvalar man in då?

vildsvinsgalt-2_24479170.jpg

Titta! Budget/Snål-varianten av min pimpning...  :D

dsc00547.jpg

OBSERVERA! Jag är inte med i tävlingen, utan är en spammande/högljudd åskådare... Vill ju inte förlora bettan..  :PB):D

Publicerat
  • Författare

Det KAN bli en delad förstaplats mellan mig och Exabit. Om lotten utfaller till min fördel och jag vinner kan han behålla missfostret dock, den har kostat mycket pengar och jag vill inte ha den. Jag menar, jag vill inte ens ha EN Blaser!

Publicerat
  • Författare

Kanske skall ta en liten diskussion om hur detta vapen kom till...

1. Köpte för 4 år sedan en kortkort Sako75 i kaliber 9,3x62.

2. Jag kom fram till att jag ville ha en ljuddämpare. Jag ville inte förstöra vapnets fina balans så smeden kortade pipan till 46cm, svarvade ner den till sugrörsprofil där den doldes av ljuddämpare (för att spara vikt) och resultatet blev finfint. Men jag ville också kunna skjuta med öppna riktmedel, trots ljuddämparen. Smeden byggde en avtagbar Leupold-QR-kompatibel peep sight och byggde en superhög kornramp, kalashnikov style, som höjer kornet ovanför ljuddämparen.

3. Eftersom detta är min eftersöksbössa gjorde smeden också en picatinnyskena att ha UNDER pipan i syfte att kunna fästa en ficklampa i en 1" weaver snabbfäste.

4. Jag tröttnade på Leupold QR - de är inte tillförlitliga helt enkelt - och jag skaffade en 20 MOA Picatinnyskena från Near Mfg i Canada, som passar bra på Sako (men man behöver borra och skruva). Just detta med 20 MOA var för att den skulle ha samma lutning som tv andra vapen jag har, mindre mekande om man byter sikten mellan vapnen.

5. Kolvjäveln gick sönder, en ordentlig bit trä lossnade från tangen. Jag beställde en pelarbäddad McMillankolv - något förlängd - i övrigt en Sakoprofil. Lite extra rembygelfästen här och var för olika tillämpningar.

Riktmedel: Nu har jag ju 20 MOA picatinnyskenor på alla mina tre kulvapen så det går ju att flytta lite fram och tillbaka, men huvudsakliga riktmedel är:

- Meopta Artemis 3000 1-4x22 med riktmedel 4. Helt underbart sikte som får sitta på för det mesta.

- XS Ghost Sight, en stålring som jag sätter längst bak i picatinnyskenan. Fungerar finfint den också och den är på i dåligt väder. Vaddå imma?

- EN Zeiss Diavari Z med belyst 4:a och kulbanekompensator för att matcha min standardladdning av Nosler Accubond 250gr. Fungerar finfint upp till 300 meter.

Men så var det detta med rosten... Bössan började bli heeelt perfekt men det rostade fruktansvärt. En dag i skogen och den dröp av rost, såväl pila som slutstycke.

Så jag lämnade in bössan för fosfatering och fick tillbaka den idag, läckert mattsvart-grå-svart. Herrejäklar vad fint det blev, det är ännu läckrare i verkligheten.

Men så var det detta med att rostskydda slutstycket....

Det är just slutstycket som gör att jag känner att jag idag har forumets mest pimpade bössa. :P

Publicerat
Kanske skall ta en liten diskussion om hur detta vapen kom till...

1. Köpte för 4 år sedan en kortkort Sako75 i kaliber 9,3x62.

2. Jag kom fram till att jag ville ha en ljuddämpare. Jag ville inte förstöra vapnets fina balans så smeden kortade pipan till 46cm, svarvade ner den till sugrörsprofil där den doldes av ljuddämpare (för att spara vikt) och resultatet blev finfint. Men jag ville också kunna skjuta med öppna riktmedel, trots ljuddämparen. Smeden byggde en avtagbar Leupold-QR-kompatibel peep sight och byggde en superhög kornramp, kalashnikov style, som höjer kornet ovanför ljuddämparen.

3. Eftersom detta är min eftersöksbössa gjorde smeden också en picatinnyskena att ha UNDER pipan i syfte att kunna fästa en ficklampa i en 1" weaver snabbfäste.

4. Jag tröttnade på Leupold QR - de är inte tillförlitliga helt enkelt - och jag skaffade en 20 MOA Picatinnyskena från Near Mfg i Canada, som passar bra på Sako (men man behöver borra och skruva). Just detta med 20 MOA var för att den skulle ha samma lutning som tv andra vapen jag har, mindre mekande om man byter sikten mellan vapnen.

5. Kolvjäveln gick sönder, en ordentlig bit trä lossnade från tangen. Jag beställde en pelarbäddad McMillankolv - något förlängd - i övrigt en Sakoprofil. Lite extra rembygelfästen här och var för olika tillämpningar.

Riktmedel: Nu har jag ju 20 MOA picatinnyskenor på alla mina tre kulvapen så det går ju att flytta lite fram och tillbaka, men huvudsakliga riktmedel är:

- Meopta Artemis 3000 1-4x22 med riktmedel 4. Helt underbart sikte som får sitta på för det mesta.

- XS Ghost Sight, en stålring som jag sätter längst bak i picatinnyskenan. Fungerar finfint den också och den är på i dåligt väder. Vaddå imma?

- EN Zeiss Diavari Z med belyst 4:a och kulbanekompensator för att matcha min standardladdning av Nosler Accubond 250gr. Fungerar finfint upp till 300 meter.

Men så var det detta med rosten... Bössan började bli heeelt perfekt men det rostade fruktansvärt. En dag i skogen och den dröp av rost, såväl pila som slutstycke.

Så jag lämnade in bössan för fosfatering och fick tillbaka den idag, läckert mattsvart-grå-svart. Herrejäklar vad fint det blev, det är ännu läckrare i verkligheten.

Men så var det detta med att rostskydda slutstycket....

Det är just slutstycket som gör att jag känner att jag idag har forumets mest pimpade bössa. B)

..... och slutligen en bild:?

:P

Publicerat
..... och slutligen en bild:?

:D

Du.. Det väntar vi alla på.  :DB)

:PB)

Publicerat
  • Författare

??? Jag håller ju på att bygga upp en cliffhanger här? :P

Publicerat
  • Författare

OK, Ett slutstycke som rostar... Fosfatering är en dålig idé eftersom fosfateringen är jämförelsevis spröd. Enligt firman jag pratade med skulle en segare beläggning vara bättre.

Det landade i att vi FÖRGYLLDE slutstycket.

post-226-1268170381_thumb.jpg

post-226-1268170386_thumb.jpg

post-226-1268170394_thumb.jpg

post-226-1268170401_thumb.jpg

post-226-1268170407_thumb.jpg

post-226-1268170412_thumb.jpg

post-226-1268170420_thumb.jpg

post-226-1268170426_thumb.jpg

post-226-1268170432_thumb.jpg

post-226-1268170436_thumb.jpg

post-226-1268170441_thumb.jpg

post-226-1268170445_thumb.jpg

Publicerat

Visst vet du att du har samma bild 5 gånger efter varandra?  :lol::lol:

Annars har jag inge kommentarer...  :lol::lol:

Publicerat
  • Författare
Visst vet du att du har samma bild 5 gånger efter varandra?  :lol::lol:

Annars har jag inge kommentarer...  :lol::lol:

Märkligt, skall fixas!

Publicerat

slutstycket gör bössan! riktigt fint :lol:

Publicerat

fråga: vad har detta kalas kostat? :lol:

Publicerat

De där är sjukt!!!!!!!!!!!!!!!!

Helt otroligt

Häftigt vet inte vad jag ska tycka men häftigt var det allt

Publicerat
  • Författare
fråga: vad har detta kalas kostat? :lol:

1) Kortning, ljuddämpare, högt kort, Leupold peep sight: åt h-e för lite. Jag skällde ut smeden (vänligt och artigt, naturligtvis) för att han inte hade vett att ta betalt. Tag det minsta ni skulle kunna tänka er och halvera, så är ni fortfarande för högt. Jag hade inte höju på ögonbrynen om han hade velat ha 4 gånger mer.

2) McMillankolv. 4500 spänn ungefär

3) Picatinnyskena från NEAR: 1500 spänn

4) Fossning och guldbeläggning: under en tusenlapp :lol:

Publicerat

Fin bössa, men det ser lite blankt ut det där slustycket.

Du ska inte ta lite stålull och matta ner det lite :lol: