Publicerat Mars 9, 201016 yr Författare Fin bössa, men det ser lite blankt ut det där slustycket.Du ska inte ta lite stålull och matta ner det lite Jag vet faktiskt inte hur slittåligt det är men vadfan, som det ser slitet ut om 3 år förgyller jag det igen bara.
Publicerat Mars 9, 201016 yr Tja nu vet vi.... BB står alltså för Bengt Bling Snarare Blind-Bengt när han missade sitt livs skottchans då förgyllningen på slutstycket skapade en reflektion från solen. Måste tyvärr erkänna att jag är lite avis...
Publicerat Mars 9, 201016 yr Ja jävlar.. Fåfängd... nä.. Hur lustigt de än låter, men jo den är snygg. Om jag vill ha en ... Gubbarna skulle inte kunna gå upprätta på flera dar. Som K9 föreslår.. byt nick o efternamn till Bengt Bling! o de behövs garanterat solskydd av något slag PS.. är bara avundsjuk..
Publicerat Mars 9, 201016 yr Riktigt häftigt! Hade iofs kunnat skjuta fångskott på Cliffhangern, hade koll på förgyllningen Detta var intressant iaf, fosfatering och förgyllning.. hellre förgyllt slutstycke än diamanter på tänderna eller vad det nu är för tokigheter finfolket pysslar med Mvh!
Publicerat Mars 10, 201016 yr Ptsch blingbengan är ju ljusår efter. Har haft förgyllt underbeslag i över fem år på min 9,3. haha ps jobbade med ytbehandling då
Publicerat Mars 10, 201016 yr Snygg, läcker, kärlek beskrivningen av kan bli lång. Avundsjuk självklart. Får börja fundera på vad jag kan hitta på med min gammla 9,3. Lasse
Publicerat Mars 10, 201016 yr Nja den där vinner ingen pimptävling - det är ju bara slutstycket som förgyllts, resten är ju funkis, så en funkistävling kanske! En pimp gun är en hallickpang och då skall den vara så smaklös den kan vara, i form av guld, elfenben, rosa plymer osv. Kom igen med en sån version då kan du bräcka Blaser Hamed med allt lulllull, som i sig är ett bra exempel på en pimpad bössa! När det gäller Sako 9,3x62 så har du min version här. Jag gillar ju modellerna innan 75:an så det är en L691. Jag blev också less på vapenvården så den förnicklades och en rostfri pipa monterades. Ljudämpare ser jag inget värde i pga viktökningen och fulheten, så jag har Recknagelsikten och lampfäste på sidan av pipan för att belysa kornet. Även rembygelfästet är på sidan för att bössan skall kunna bäras platt mot ryggen och utan att pipan sticker upp över axeln och fastnar i allt möjligt. Nu skall ett förnicklad QR-montage på (har haft det tidigare med bra resultat - bara man lappar in ringarna så spänningarna försvinner) för två olika kikare. Den skjuter bra också! PS. Jag har en liten bayrare på 6 mån numera också. DS.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Vill du ha min address på en gång så att du kan lämna bössan här? Riktigt nice! vart fick du pangen förnicklad?
Publicerat Mars 10, 201016 yr Förstår inte varför man skall hålla på så här när det bara är att plocka upp en färdig
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Nja den där vinner ingen pimptävling - det är ju bara slutstycket som förgyllts, resten är ju funkis, så en funkistävling kanske! En pimp gun är en hallickpang och då skall den vara så smaklös den kan vara, i form av guld, elfenben, rosa plymer osv. Kom igen med en sån version då kan du bräcka Blaser Hamed med allt lulllull, som i sig är ett bra exempel på en pimpad bössa! OK, jag tejpar fast en uppblåsbar Barbara på varbygeln så är pimpningen fullständig
Publicerat Mars 10, 201016 yr OK, jag tejpar fast en uppblåsbar Barbara på varbygeln så är pimpningen fullständig Sätt en flaska renat som pipvikt med så kan du gå i ide när jaktsäsongen är slut och överleva endast på den pimpade bössan + viltköttet från årets jakter.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Sätt en flaska renat som pipvikt med så kan du gå i ide när jaktsäsongen är slut och överleva endast på den pimpade bössan + viltköttet från årets jakter. Nästan där! Det som ser ut som en ljuddämpare är min lilla anordning för att värma punsch i. Fem snabba med 9,3:an så är den helt perfekt!
Publicerat Mars 10, 201016 yr Jag tycker jag borde ligga bra till: Stilpoäng för matchande par? Eller egentligen trippel:
Publicerat Mars 10, 201016 yr Hörrdu!... Det blev ju riktigt bra ju! Nå vad säger du nu efter alla funderingar kring blästring och fossning? Hur upplevdes provskjutningen?
Publicerat Mars 10, 201016 yr OK, jag tejpar fast en uppblåsbar Barbara på varbygeln så är pimpningen fullständig Nu snackar vi!
Publicerat Mars 10, 201016 yr Förstår inte varför man skall hålla på så här när det bara är att plocka upp en färdig Färdig? Den har ju inga öppna riktmedel, inget lampfäste och rembyglarna på fel ställe...
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Färdig? Den har ju inga öppna riktmedel, inget lampfäste och rembyglarna på fel ställe... Och var är förgyllningen på slutstycket??? Den där bössan kan möjligen betraktas som en bra start....
Publicerat Mars 10, 201016 yr Författare Hörrdu!... Det blev ju riktigt bra ju! Nå vad säger du nu efter alla funderingar kring blästring och fossning? Hur upplevdes provskjutningen? Har inte provskjutit, skall försöka hinna ut en sväng i helgen.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Men varför lägga ut så mycke jobb å pengar när man kan köpa en Blaser R-93 professional?? Mvh
Publicerat Mars 10, 201016 yr Färdig? Den har ju inga öppna riktmedel, inget lampfäste och rembyglarna på fel ställe... Äh, driven hagelskytt tittar på målet - inte på pipan!