Publicerat Mars 10, 201016 yr Lurigt att springa på spåret http://www.sr.se/dalarna/nyheter/artikel.asp?artikel=3498082
Publicerat Mars 10, 201016 yr Varför är det alltid så att direkt det handlar om Lo eller Varg så är det att de har dödats, mördats, skjutits eller nåt sånt. Här hade jag viljat ha rubriken Vargar avlidna i tågolycka eller Tåg krockade med varg.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Trist verkligen, men det tyvärr är det sånt som händer Så mycket snö så djuren säkert gärna använder spår och vägar. Tragiskt iaf
Publicerat Mars 10, 201016 yr Det är väl aldrig roligt med trafikdödat/skadat vilt. Hoppas de får tag i de eventuellt skadade individerna snabbt så de kan förkorta lidandet om så behövs.
Publicerat Mars 10, 201016 yr Det är väl aldrig roligt med trafikdödat/skadat vilt.Hoppas de får tag i de eventuellt skadade individerna snabbt så de kan förkorta lidandet om så behövs. Håller med, hoppas dom finner dom fort. Inga djur ska behöva lida i onödan.
Publicerat Mars 11, 201016 yr inte blir ja ledsen över de iallafall ja de är iallafall några gånger per år man läser tidningen o blir glad
Publicerat Mars 11, 201016 yr Författare Nu är de fyra skadade avlivade. Djur ska inte lida så det var ju jättebra. Jättebra att de dog också för sådana vill vi inte ha några alls faktiskt.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Finns ingen andledning till glädje för att levande varelser dödas av tåget inte ens vargar. Det finns heller inget att vinna i att utrycka någon glädje över en händelse av denna typ, inte hellaer att raljera om den. Genom att göra det så ger man bara jaktmoståndare vatten på sin kvarn. //Lasse D.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Finns ingen andledning till glädje för att levande varelser dödas av tåget inte ens vargar.Det finns heller inget att vinna i att utrycka någon glädje över en händelse av denna typ, inte hellaer att raljera om den. Genom att göra det så ger man bara jaktmoståndare vatten på sin kvarn. //Lasse D. Enig. Jag såg tråden dyka upp och jag hoppades att jag inte skulle behöva bli besviken. Tyvärr blev jag det. Hur kan man komma fram till att det är en bra idé att - på ett publikt diskussionsforum - flina åt att vargar har dödats av ett tåg? Här finns det möjligheter att tänka efter före.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Enig. Jag såg tråden dyka upp och jag hoppades att jag inte skulle behöva bli besviken. Tyvärr blev jag det. Hur kan man komma fram till att det är en bra idé att - på ett publikt diskussionsforum - flina åt att vargar har dödats av ett tåg? Här finns det möjligheter att tänka efter före. Exakt. Jag trodde personligen min hint skulle räcka men tydligen inte. Skärpning på er!
Publicerat Mars 11, 201016 yr Jag måste hålla med LEHD & HB. Tack och lov har polisen redan gått ut och meddelat att det inte finns någon mistanke om att någon skulle försökt locka upp vargarna på spåret. Men det finns säkert jaktmotståndare som trotts detta tar vissa inlägg här som tecken på att så ändå kan ha skett. Våra motståndare har ofta lyckats utveckla en selektiv analfabetism som nog tyvärr gör att polisens uttalande kanske inte når fram. MVH // Henrik
Publicerat Mars 11, 201016 yr Läste igenom tråden en gång till och måste påpeka en roligare sak. Jag tycker det är skönt att flera jägare trotts att vi är medvetna om de problem som vargen skapar ändå håller så gott på etiken som flera av oss gjort! MVH // Henrik
Publicerat Mars 11, 201016 yr Exakt.Jag trodde personligen min hint skulle räcka men tydligen inte. Skärpning på er! Enig. Jag såg tråden dyka upp och jag hoppades att jag inte skulle behöva bli besviken. Tyvärr blev jag det. Hur kan man komma fram till att det är en bra idé att - på ett publikt diskussionsforum - flina åt att vargar har dödats av ett tåg? Här finns det möjligheter att tänka efter före. åsikträttighet borde man ju endå få ha ?
Publicerat Mars 11, 201016 yr åsikträttighet borde man ju endå få ha ? I detta land är det bara en formulering i grundlagen. I praktiken finns den inte
Publicerat Mars 11, 201016 yr åsikträttighet borde man ju endå få ha ? Ja, men man kan tänka efter lite på hur man uttrycker sig. Gå in på J&J hemsida och läs om saken, där har du precis dom kommentarer våra "motståndare" älskar att ta till sig och slänga fram som jägarnas "åsikter", när det börjar hetta till i debatten. Jag tror, och hoppas, att ingen jägare med förnuftet i behåll glädjs åt att ett djur plågas, oavsett art..
Publicerat Mars 11, 201016 yr I detta land är det bara en formulering i grundlagen. I praktiken finns den inte Du är fri att ha din åsikt. Och jag är fri att ha åsikten att jakten mår bäst av att vissa åsikter inte luftas i allmänt tillgängliga forum. // Henrik
Publicerat Mars 11, 201016 yr Ja, men man kan tänka efter lite på hur man uttrycker sig.Gå in på J&J hemsida och läs om saken, där har du precis dom kommentarer våra "motståndare" älskar att ta till sig och slänga fram som jägarnas "åsikter", när det börjar hetta till i debatten. Jag tror, och hoppas, att ingen jägare med förnuftet i behåll glädjs åt att ett djur plågas, oavsett art.. + 1 på den. Gäller att vara taktisk i de man säger/skriver för att inte ge "vargförespråkarna" just såna kpmmentarer att kunna skyffla in med i debatten. För tyvärr är de vi som förlorar på de!
Publicerat Mars 11, 201016 yr + 1 på den.Gäller att vara taktisk i de man säger/skriver för att inte ge "vargförespråkarna" just såna kpmmentarer att kunna skyffla in med i debatten. För tyvärr är de vi som förlorar på de! Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär
Publicerat Mars 11, 201016 yr Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär aha tror jag vet vilka du menar tyvärr så kan jag bara säga att dom har valt fel "konstnär" att vilja fimpa kan ju bara hålla med om att vi borde tänka efter lite mer om vad vi skriver just för att minska ammotillgången till förespråkar som btw nästan alltid börjar med personangrepp först i en diskussion
Publicerat Mars 11, 201016 yr Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär Aha du tänkte så du
Publicerat Mars 11, 201016 yr Det är ett jävla tråkigt sätt att behöva ta bort någon individ på. Oavsett om det är varg eller ekorre. Jag är en vargförespråkare, så jag tycker det är synd att det förgås såhär.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Lurigt att springa på spårethttp://www.sr.se/dalarna/nyheter/artikel.asp?artikel=3498082 Karl´n ska ha dagens ros i alla tidningar, inget snack. Undrar om dressin klassas om olaga jakt?
Publicerat Mars 11, 201016 yr Bara inte lokföraren går ut med bild på sig själv och /eller namn för då får han väl nått hot mot sig