Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Några vargar mindre

Featured Replies

Publicerat

jag fäller inga tårar över det där :)

Publicerat

Varför är det alltid så att direkt det handlar om Lo eller Varg så är det att de har dödats, mördats, skjutits eller nåt sånt. Här hade jag viljat ha rubriken Vargar avlidna i tågolycka eller Tåg krockade med varg.

Publicerat

Jaha!

Nu läggs tågtrfiken ner också då.

Publicerat

Trist verkligen, men det tyvärr är det sånt som händer ^_^

Så mycket snö så djuren säkert gärna använder spår och vägar.

Tragiskt iaf

Publicerat

Det är väl aldrig roligt med trafikdödat/skadat vilt.

Hoppas de får tag i de eventuellt skadade individerna snabbt så de kan förkorta lidandet om så behövs.

Publicerat
Det är väl aldrig roligt med trafikdödat/skadat vilt.

Hoppas de får tag i de eventuellt skadade individerna snabbt så de kan förkorta lidandet om så behövs.

Håller med, hoppas dom finner dom fort. Inga djur ska behöva lida i onödan.

Publicerat

inte blir ja ledsen över de iallafall :)

ja de är iallafall några gånger per år man läser tidningen o blir glad :ph34r:

Publicerat
  • Författare

Nu är de fyra skadade avlivade.

Djur ska inte lida så det var ju jättebra.

Jättebra att de dog också för sådana vill vi inte ha några alls faktiskt.

Publicerat

Finns ingen andledning till glädje för att levande varelser dödas av tåget inte ens vargar.

Det finns heller inget att vinna i att utrycka någon glädje över en händelse av denna typ, inte hellaer att raljera om den.

Genom att göra det så ger man bara jaktmoståndare vatten på sin kvarn.

//Lasse D.

Publicerat
Finns ingen andledning till glädje för att levande varelser dödas av tåget inte ens vargar.

Det finns heller inget att vinna i att utrycka någon glädje över en händelse av denna typ, inte hellaer att raljera om den.

Genom att göra det så ger man bara jaktmoståndare vatten på sin kvarn.

//Lasse D.

Enig. Jag såg tråden dyka upp och jag hoppades att jag inte skulle behöva bli besviken. Tyvärr blev jag det. Hur kan man komma fram till att det är en bra idé att - på ett publikt diskussionsforum - flina åt att vargar har dödats av ett tåg? Här finns det möjligheter att tänka efter före.

Publicerat
Enig. Jag såg tråden dyka upp och jag hoppades att jag inte skulle behöva bli besviken. Tyvärr blev jag det. Hur kan man komma fram till att det är en bra idé att - på ett publikt diskussionsforum - flina åt att vargar har dödats av ett tåg? Här finns det möjligheter att tänka efter före.

Exakt.

Jag trodde personligen min hint skulle räcka men tydligen inte.

Skärpning på er!

Publicerat

Jag måste hålla med LEHD & HB. Tack och lov har polisen redan gått ut och meddelat att det inte finns någon mistanke om att någon skulle försökt locka upp vargarna på spåret. Men det finns säkert jaktmotståndare som trotts detta tar vissa inlägg här som tecken på att så ändå kan ha skett. Våra motståndare har ofta lyckats utveckla en selektiv analfabetism som nog tyvärr gör att polisens uttalande kanske inte når fram.

MVH // Henrik

Publicerat

Läste igenom tråden en gång till och måste påpeka en roligare sak.

Jag tycker det är skönt att flera jägare trotts att vi är medvetna om de problem som vargen skapar ändå håller så gott på etiken som flera av oss gjort!

MVH // Henrik

Publicerat
Exakt.

Jag trodde personligen min hint skulle räcka men tydligen inte.

Skärpning på er!

åsikträttighet borde man ju endå få ha ? :blink:

Publicerat

I detta land är det bara en formulering i grundlagen. I praktiken finns den inte

Publicerat

Ja, men man kan tänka efter lite på hur man uttrycker sig.

Gå in på J&J hemsida och läs om saken, där har du precis dom kommentarer våra "motståndare" älskar att ta till sig och slänga fram som jägarnas "åsikter", när det börjar hetta till i debatten.

Jag tror, och hoppas, att ingen jägare med förnuftet i behåll glädjs åt att ett djur plågas, oavsett art..

Publicerat
I detta land är det bara en formulering i grundlagen. I praktiken finns den inte

Du är fri att ha din åsikt. Och jag är fri att ha åsikten att jakten mår bäst av att vissa åsikter inte luftas i allmänt tillgängliga forum.

// Henrik

Publicerat
Ja, men man kan tänka efter lite på hur man uttrycker sig.

Gå in på J&J hemsida och läs om saken, där har du precis dom kommentarer våra "motståndare" älskar att ta till sig och slänga fram som jägarnas "åsikter", när det börjar hetta till i debatten.

Jag tror, och hoppas, att ingen jägare med förnuftet i behåll glädjs åt att ett djur plågas, oavsett art..

+ 1 på den.

Gäller att vara taktisk i de man säger/skriver för att inte ge "vargförespråkarna" just såna kpmmentarer att kunna skyffla in med i debatten. För tyvärr är de vi som förlorar på de!

Publicerat
+ 1 på den.

Gäller att vara taktisk i de man säger/skriver för att inte ge "vargförespråkarna" just såna kpmmentarer att kunna skyffla in med i debatten. För tyvärr är de vi som förlorar på de!

Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär :blink:

Publicerat
Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär :)

aha tror jag vet vilka du menar tyvärr så kan jag bara säga att dom har valt fel "konstnär" att vilja fimpa :blink:

kan ju bara hålla med om att vi borde tänka efter lite mer om vad vi skriver just för att minska ammotillgången till förespråkar som btw nästan alltid börjar med personangrepp först i en diskussion

Publicerat
Var nog inte riktigt vad jag menade. Dvs vargförespråkare. Prova o skriv ngt om alla dessa fina medborgare var dom än finns i världen som vill mörda en svensk konstnär :)

Aha du tänkte så du :blink:

Publicerat

Det är ett jävla tråkigt sätt att behöva ta bort någon individ på. Oavsett om det är varg eller ekorre.

Jag är en vargförespråkare, så jag tycker det är synd att det förgås såhär.

Publicerat

Bara inte lokföraren går ut med bild på sig själv och /eller namn för då får han väl nått hot mot sig :blink: