Publicerat Mars 11, 201016 yr Själv känner jag mig likgiltig inför detta. Jag varken glad eller ledsen över de tågdödade vargarna. Är jag en känslolös person då?
Publicerat Mars 11, 201016 yr Själv känner jag mig likgiltig inför detta. Jag varken glad eller ledsen över de tågdödade vargarna. Är jag en känslolös person då? nej då du är helt normal
Publicerat Mars 11, 201016 yr Jättebra att de dog också för sådana vill vi inte ha några alls faktiskt. Vilka är "vi"?
Publicerat Mars 11, 201016 yr Själv känner jag mig likgiltig inför detta. Jag varken glad eller ledsen över de tågdödade vargarna. Är jag en känslolös person då? I sådana fall är då jag också känslolös... Men tycker det är synd att vargarna behövt lida och hoppas att eftersöksjägarna varit snabba med avlivningarna.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Själv har jag börjat försöka undvika att kommentera ämnet ett tag nu, då det är för mycket känslor som dyker upp och tar över Men det är bra att eftersöket gått bra och att inga sjuka djur finns kvar på skogen!!!!!
Publicerat Mars 15, 201016 yr Genom att tiga eller göra "fina och sk korrekta" viljeyttringar kommer jägarna ingenstans. Bättre att få säga sin mening. Där har Jägarnas Riksförbund ett försprång gentemot SJF.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Bra att stammen minskar. Genom att tiga eller göra "fina och sk korrekta" viljeyttringar kommer jägarna ingenstans. Bättre att få säga sin mening. Där har Jägarnas Riksförbund ett försprång gentemot SJF. Har i många år suttit i många olika typer av förhandlingar & lärt mig ett antal saker bland annat att. "Ultimata uttalanden" & att "säga sin mening" är ingen inledning till förhandlingar utan det är att avsluta dessa. För varje uttalande som Riksjägarna gjort så har priset ökat för varje aktiv politiker att stödja vargjakten. Riksjägarna har lyckats med att utmåla jägarkåren som absolut kompromisslös. I det läget så blir priset för högt för ett politiskt parti att betala . Riksjägarna har tvingat Mona Sahlin att säga nej till vargjakt ….. Det blir med andra ord ingen mer vargjakt för det kommer inte att finnas någon politisk majoritet för vargjakt nästa år. Var det priset värt att betala för några klämmiga tidnings rubriker ? //Lasse D
Publicerat Mars 16, 201016 yr Har i många år suttit i många olika typer av förhandlingar & lärt mig ett antal saker bland annat att."Ultimata uttalanden" & att "säga sin mening" är ingen inledning till förhandlingar utan det är att avsluta dessa. För varje uttalande som Riksjägarna gjort så har priset ökat för varje aktiv politiker att stödja vargjakten. Riksjägarna har lyckats med att utmåla jägarkåren som absolut kompromisslös. I det läget så blir priset för högt för ett politiskt parti att betala . Riksjägarna har tvingat Mona Sahlin att säga nej till vargjakt ….. Det blir med andra ord ingen mer vargjakt för det kommer inte att finnas någon politisk majoritet för vargjakt nästa år. Var det priset värt att betala för några klämmiga tidnings rubriker ? //Lasse D +1! Några outbildade riksjägare har gjort ett av historiens största misstag när dem uttalade sig om vargens vara eller icke vara i Sverige. Dem har skapat en majoritet av svenska folket att tro att alla jägare inte vill göra kompromisser, utan att vargarna ska bort med både tillåtna och otillåtna medel. De har i sina uttalanden sagt att "Ingen jägare kan tänkas ha varg". Dem har helt enkelt dragit alla oss inför samma tandlösa kam. Detta om något var dödsstöten för vargjaktens fortsatta existens under de år som vi kommer ha en rödgrön regering. Riktigt, riktigt idiotiskt gjort om du frågar mig.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Det är väl lätt hänt att man "råkar" säga precis vad man tycker även om det inte gynnar ens intressen till max. Även om det är smartast så känns det lite knäppt att argumentera med tystnad, lite som att ljuga nästan.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Det är väl lätt hänt att man "råkar" säga precis vad man tycker även om det inte gynnar ens intressen till max. Även om det är smartast så känns det lite knäppt att argumentera med tystnad, lite som att ljuga nästan. Det är ok att råka säga saker om man är en privat person men inte om man är ordförande i en förening. Hade jag som lokal klubb ordförande i PTK (Vilket jag inte längre är men varit) eller som ordförande i min bostads rättsförening (vilket jag fortfarande är), gjort uttalanden som klart missgynnat mina medlemmar så skulle jag få stå tillsvars för detta. Är man ordförande eller representant i någon typ av intresse förening så har du inga egna intressen att skydda. Du har endast dina medlemmars intressen. Klarar man då inte av att hålla tyst med sina privata tankar då skall man inte vara ordförande. Tyvärr så har utalanden från Riksjägarna inte bara skadat medlemmar i Riksjägarna utan även de som inte är medlemmar. //Lasse D.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Var och en må bli salig på sin tro. Personligen tycker jag dock att det låter censur och överförmynderi i vissa inlägg i ämnet. Det är som att svära i kyrkan när ens åsikter inte överensstämmer i sak med "dom bättre vetande och tydligen högre stående" som besitter den yttersta kunskapen och sanningen. Riksjägarna har i mitt tycke mest vettigt att komma med.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Var och en må bli salig på sin tro.Personligen tycker jag dock att det låter censur och överförmynderi i vissa inlägg i ämnet. Det är som att svära i kyrkan när ens åsikter inte överensstämmer i sak med "dom bättre vetande och tydligen högre stående" som besitter den yttersta kunskapen och sanningen. Riksjägarna har i mitt tycke mest vettigt att komma med. Då har jag bara en undran: Vilken vettigt funtad människa tycker det är bra att djur, oavsett vilka, blir påkörda av tåg och måste spåras upp för att avlivas? Vilket fruktansvärt lidande det måste innebära... Vi jägare måste ändå vara de som förespråkar korrekt viltvård och att vi beskattar räntan som föda i ett ekologiskt system torde vara våra budord. Att helt sonika säga -"utrota alla vargar till alla pris" känns ganska neandertalaktigt och förlegat - vi kommer aldrig att få någon som helst acceptans där och jag tror inte majoriteten av oss vill vara där. Har inga problem med vare sig riksjägare eller de från svenska jägareförbundet men ibland bör man tänka innan man öppnar munnen. Speciellt om man sitter på en förtroendepost. Betänk att vi är en minoritet och att vi måste med omsorg rätta oss efter de regler och lagar som finns runt oss. Givetvis måste vi inte hålla med om alla regler och bestämmelser men det får vi strida om på ett vettigt sätt som anitrörelsen förstår och inte komma med besynnerliga utspel. Jag är ingen lyxjägare eller storstadsbo, jag är född och uppvuxen i Jämtland, dock utvandrad, och har vargens skräck i blodet men har valt att acceptera att vi inte kan råda över allt. Ibland får man ta lite för att få lite.
Publicerat Mars 16, 201016 yr Var och en må bli salig på sin tro.Personligen tycker jag dock att det låter censur och överförmynderi i vissa inlägg i ämnet. Det är som att svära i kyrkan när ens åsikter inte överensstämmer i sak med "dom bättre vetande och tydligen högre stående" som besitter den yttersta kunskapen och sanningen. Riksjägarna har i mitt tycke mest vettigt att komma med. Skulle nog snarare säga att det handlar om taktik än censur och överförmynderi, det handlar om att känna sin publik. Som läget är idag så har vi varg i Sverige, vi har även gett den bevarande status mot EU vilket i princip innebär att det spelar ingen roll vad Riksjägarna, SJF, du, jag, Fredrik eller Mona vill, vargen finns i Sverige och kommer att fortsätta göra det. Vilket är då bäst, jaga eller inte jaga den? Vi har äntligen fått en vargjakt varför då inte försöka få ut så mycket av den jakten som möjligt istället för att äventyra den?