Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu har det hänt

Featured Replies

Publicerat
jaså? då gissar på 75 år

Varför då ?

Det hände ju i fjol också eller om det va året innan, kommer inte i håg.

En student som gick själv och blev vargmat.

Publicerat

Det finns nog värre saker att oroa sig för, risken att du blir tagen av en varg är inte jättestor i Sverige...

Pebe

Publicerat

Varför denna hets mot varg från denna tidning för?

Publicerat

vargar förstör 1000tals jägares liv??? kanske för dom flesta som läser,skriver och är medlemmar i Riksjägarna bor på landet och inte i en stad...(där problemet finns)

Publicerat

?????????

Publicerat

Tror inte svenska vargar skulle gå på en vuxen människa men därimot ett barn skulle man kunna tro va möjligt :rolleyes:

Publicerat

Tror och hoppas heller inte att det händer något i Sverige, men om det skulle göra det har nog oerfarna ungvargar varit framme...  :rolleyes:

Publicerat
Tror inte svenska vargar skulle gå på en vuxen människa men därimot ett barn skulle man kunna tro va möjligt :rolleyes:

varför inte? menar varför skulle svenska vargar undvika att döda en mäniska om en sådan situation uppstod?

Publicerat

Huh, lite som att typ lejon från Zimbabwe inte skulle ta en människa men lejon från Tanzania skulle göra det. Vargen är ju faktiskt ett rovdjur som tar det som är lättast dvs en människa

Publicerat

Jag bor på landet läser ej Jakt o jägare. Vad jag menar är att att mycket av vad denana tidning och det förbundet gör är att köra fast på vargfrågan.

Jag vill ha Varg i sverige. Ja jag vill det nu kan alla hata mig. Men jag står för det. Jag är även för vargjakten. Men man får visst inte gilla Rovdjur för vissa personer.

Sen så tror jag inte att den Vargstam vi har nu är någon fara för mäniskan.

Publicerat
Jag bor på landet läser ej Jakt o jägare. Vad jag menar är att att mycket av vad denana tidning och det förbundet gör är att köra fast på vargfrågan.

Jag vill ha Varg i sverige. Ja jag vill det nu kan alla hata mig. Men jag står för det. Jag är även för vargjakten. Men man får visst inte gilla Rovdjur för vissa personer.

du får gilla vargar hur mycke du vill för mig, men har lite svårt att se hur du får just denna artikel till hets mot vargar!

och angående att våran vargstam är för liten att det skulle hända något så tragiskt att en mäniska blir varg dödad undrar jag hur ni tänker, dom är väl lika farlig om det finns två som om det finns 2000 bara att risken att en situation uppstår är mindre men den kommer alltid att finnas....

Publicerat

Jo då Foffe du får absolut tycka vad du vill. Samtidigt förbehåller jag o många med mig rätten att tycka vad vi vill

Publicerat

visa istället sympati för dom som drabbas av vargarna och förlorar familjemedlemar och duktiga jakthundar pga vargarna..

tycker det är bra med tidningar som visar verkligenheten

Publicerat
visa istället sympati för dom som drabbas av vargarna och förlorar familjemedlemar och duktiga jakthundar pga vargarna..

tycker det är bra med tidningar som visar verkligenheten

Visst är det trgiskt att folk förlorar sina hundar. Men jag skrev att jag är även för vargjakten. Jag visar sympati. Men jag vill inte utrota vargen.

Publicerat

+1

Publicerat
Visst är det trgiskt att folk förlorar sina hundar. Men jag skrev att jag är även för vargjakten. Jag visar sympati. Men jag vill inte utrota vargen.

och när vargen byter från hund som är nog vidrigt är det nödvändigt med upplysa oss som inte ännu drabbas av dessa hemskheter..

jag vill inte heller utrota vargen men heller inte att någon ska ha dom till andras bekostnad..................

Publicerat

+1

Publicerat

jag tror nog att det inte dröjer allt förlänge innan det händer nånting som vargen är inblandad i dock kommer det nog sopas rätt fort under mattan för det ska ju tjatas om att vargen är helt ofarlig mot människan men vad den stora massan glömmer som till och med vissa här glömmer att det är ett stort rovdjur som lever uteslutande på kött iom nuvarande "gullande" så kommer den skygghet som dom ska ha att försvinna och med det kommer en eventuell attack som ett brev på posten kanske inte inom dom närmsta åren men var säker på att den kommer var så säker

Publicerat

Inget fel på den artikeln, jag har läst om detta på flera utländska jaktsidor idag, så det är inget som bara kablas ut här.

Det J&J har varit dåliga på är källhänvisning i sin nyhetsrapportering, detta var ett steg framåt.

Har sagt det tidigare, en varg tar vilken människa som helst om den bara är tvungen då det är betydligt enkare än såväl tam som vilda djur. Tvungen kan den bli iom att den blir sjuk eller på annat sett förhindrad ifrån att jaga. I detta fall har ju ingen svaret ännu, men det synes ju som det är ett anfall av flera djur och då kan förmodligen enskilda individers ohälsa uteslutas.

Publicerat
jag tror nog att det inte dröjer allt förlänge innan det händer nånting som vargen är inblandad i dock kommer det nog sopas rätt fort under mattan för det ska ju tjatas om att vargen är helt ofarlig mot människan men vad den stora massan glömmer som till och med vissa här glömmer att det är ett stort rovdjur som lever uteslutande på kött iom nuvarande "gullande" så kommer den skygghet som dom ska ha att försvinna och med det kommer en eventuell attack som ett brev på posten kanske inte inom dom närmsta åren men var säker på att den kommer var så säker

Naturligtvis kommer det att hända , ingen säger något annat. Likaväl som vi kommer att få en privatperson skadad av en skammad gris ....

Jag tycker (som jag sagt förut) att det blir lite propaganda när man hänvisar till en vargattack på andra sidan Atlanten dock. Debatten blir lite skruvad när det alltid ska gå till ytterligheter... båda sidor målar upp de värsta senarier som går att hitta. Ingen skulle väl drömma om att skriva om vildsvinsattacker i sydeuropa eller älgattacker i nordamerika på denna sida?

Jag har dock full förståelse för de "drabbade" och skulle med glädje haka på om det bjöds på vargjakt men håll debatten på en rimlig nivå!

Pebe

Publicerat
Naturligtvis kommer det att hända , ingen säger något annat. Likaväl som vi kommer att få en privatperson skadad av en skammad gris ....

Jag tycker (som jag sagt förut) att det blir lite propaganda när man hänvisar till en vargattack på andra sidan Atlanten dock. Debatten blir lite skruvad när det alltid ska gå till ytterligheter... båda sidor målar upp de värsta senarier som går att hitta. Ingen skulle väl drömma om att skriva om vildsvinsattacker i sydeuropa eller älgattacker i nordamerika på denna sida?

Jag har dock full förståelse för de "drabbade" och skulle med glädje haka på om det bjöds på vargjakt men håll debatten på en rimlig nivå!

Pebe

tja varför inte nyhet som nyhet

Publicerat

Jag läste en sammanställning av vargdödade männinskor här om dagen och det var ju en hel sida med människor årligen mest barn i 6- 10årsåldern som var på väg till och från skolan och det var från flera olika länder som håller varg men mestadels från fattiga delar och öststatsländer där kanske inte media blåser upp det hela så mycket utan det är nog bara en naturlig del av att ha varg :rolleyes:

Ska se om jag hittar på den sidan igen.

Publicerat

Riksjägarna står för en bra rovdjurs politik som stämmer med verkligheten.

Medans SJF verkar gå i naturmupparnas spår och stryker dom medhårs och är rädda för konflikt.

Rovdjuren tar all plats nu som det verkar.

Funderar stark på att gå ur SJF för jag vill inte stödja deras politik.

Men "Linkis" skrev tidigare att vi jägare får jaga med frihet under ansvar och det borde ju gälla allt förekommande vilt då.

Mvh