Publicerat Mars 12, 201016 yr Jag läste en sammanställning av vargdödade männinskor här om dagen och det var ju en hel sida med människor årligen mest barn i 6- 10årsåldern som var på väg till och från skolan och det var från flera olika länder som håller varg men mestadels från fattiga delar och öststatsländer där kanske inte media blåser upp det hela så mycket utan det är nog bara en naturlig del av att ha varg Ska se om jag hittar på den sidan igen. Gör det, för nu vart ju även jag intresserad...
Publicerat Mars 12, 201016 yr Jag bor på landet läser ej Jakt o jägare. Vad jag menar är att att mycket av vad denana tidning och det förbundet gör är att köra fast på vargfrågan. Jag vill ha Varg i sverige. Ja jag vill det nu kan alla hata mig. Men jag står för det. Jag är även för vargjakten. Men man får visst inte gilla Rovdjur för vissa personer. Sen så tror jag inte att den Vargstam vi har nu är någon fara för mäniskan. Det är nog en del som hatar dig för det, men det är väl bara en bråkdel av alla som hatar dig för att du skjuter ulliga gulliga våtögda små försvarslös stackars djur! Skämt å sidor här har du en som kanske inte är helt stormförtjust i populationstätheten av varg i vissa områden men, tycker nog att om vi får möjlighet att förvalta stammen på lokal nivå tycker jag nog det är rätt okej med varg i landet, så jag hatar i allafall inte dig!
Publicerat Mars 12, 201016 yr Gör det, för nu vart ju även jag intresserad... Det var bara att söka på vargdödade människor på wikpedia. Titta på den om indien 60 ungar tagna mella mars och augusti samma år http://en.wikipedia.org/wiki/Wolf_attacks_on_humans#2010s
Publicerat Mars 12, 201016 yr är nog bara en tidsfråga innan detta händer här.http://www.jaktojagare.se/se/article.php?id=417359 ingen nyhet att vargarna attackerar och även dödar folk, Myten om att det inte funnits vargattack på 300 år är lika stor som att finland har #3 mest vapen per folk. 64vapen per 100. 1.6miljoner vapen delat på 5.4 miljoner människor ~30/100 och jag det är bara en tidsfråga när det händer på nytt... mina sympatier till familjen...
Publicerat Mars 12, 201016 yr Jag bor i ett praktiskt taget vargfritt län och det är något som jag har fått lära mig att acceptera. hähä Och nog är det väl ganska tomt där nere i västerbotten också Foffe? Är det inte ganska trevligt? eller kan du tänka dig att ta emot en flock?
Publicerat Mars 13, 201016 yr Det är bara tragiskt att inte aftonblaskan och sexpressen skriver om detta. Det är sådana här händelser som betongbarnen i fjollträsk som tror att vargar är kramdjur, skulle behöva läsa...
Publicerat Mars 13, 201016 yr Wolf of Gysinge Sök på de. Finns till och med en film om händelsen! "The Man-Eating Wolves of Gysinge"
Publicerat Mars 13, 201016 yr Författare Personligen gillar jag inte varg men nu är den här och man kan nog inte göra så mycket åt det,men ska vi ha vargen så ska den ochså spridas från norr och ända ner till södra änden av landet för det är inte rimligt att mellansverige ska hysa alla vargar. Sen vill jag bara säga att det här snacket om att vargen inte skulle gå på en vuxen människa köper jag inte förr eller senare kommer det att gud förbjude ske sanna mina ord.
Publicerat Mars 13, 201016 yr Personligen ser jag heller inte tjusningen med ett stort rovdjur som förstört jakten och tagit många familjemedlemmar och jag gillar absolut inte varg. Däremot vill en majoritet ha tillbaka vargen i Sverige och därmed är det inte mycket att göra något åt detta. Som det ser ut nu med vargetableringar i mellansverige fungerar det inte. Inte alls. Dessvärre skulle det kunna fungera mycket bättre med en jakt på detta rovdjur så att den inte bara återfår sin naturliga skygghet mot oss, utan också för att hålla nere dess antal till en hållbar nivå. Att också flytta in vargar med nya gener ser jag också som positivt, då ingen djurart skall behöva lida pågrund av människans behov att försöka med denna långdragna konstgjorda andning.