Publicerat Mars 24, 201016 yr Det fanns väl nån filmsnutt från et e-sök nånstans med dej där hunden nöp grisen direkt efter skottet, vill minnas att en del skrek sej hesa över att hunden gjorde så, men det är ju som du säger med snabba skott osv. Jo där kom det några intressanta reaktioner! Allra hetsigast tror jag från sådana som aldrig/sällan gör eftersök själva. Någon hänvisade till en känd utbildare inom eftersök som även denna ansåg att eftersöket på filmen var förfärligt. Dock ringde denna föreläsare och bad att få använda snutten (och yterligare snuttar från min film) i sina utbildningar, som gott exempel. Lite lustigt, men så är det ju.
Publicerat Mars 30, 201016 yr Författare Blev Gyttorps kniv. Kanske inte helt idealisk men den fyller nog sitt syfte. Bara att jag får loss tummarna och köper en är ju smärre sensation.
Publicerat Mars 31, 201016 yr Säkert bra! (Fast jag HADE slipat bort tandningen, den kommer fastna i skinnet!)
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Säkert bra! (Fast jag HADE slipat bort tandningen, den kommer fastna i skinnet!) Ja det var väl det som jag var mindre nöjd med på den. Får väl hoppas det dröjer tills jag behöver använda den.
Publicerat Mars 31, 201016 yr jag brukar börja ganska högt och låta kniven skära mellan revbenen ner till bröstbenet. Då har man punkterat lungan samt ochså hjärta eller skurit av auorta. Jag vill närma mig grisen bakifrån och går då in på den sidan av grisen som hunden inte står på. Oftast så står hon vänt ansikte mot ansikte och håller grisen i nosen eller hals. Då blir det som en "naturlig rörelse" när man skär nedåt och slipper ha kniven högt när den åker ur och jag backar undan. Jag har denna kniv som funkar bra. Bäst typen av slida tycker jag den är hållbar och hygenisk. http://www.tuttocoltelli.it/mercatino_new/...i/281005_01.jpg Mvh //jonas
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Testa på ett dött djur vettja! Tror du jag kan gå ut och skjuta en gris för tjejerna så jag har något att prova på?
Publicerat April 21, 201016 yr Jag vet inte om detta kan vara något att buda på? http://www.tradera.com/-NY-Mtech-Stor-Stic...40893_111389741 Pebe
Publicerat April 21, 201016 yr Författare Tack för tipsen, men som det står i tråden så köpte jag en Gyttorp för 3v sen. Så nu ligger den i min överfulla jakt/eftersöksväska som jag inte rört på en månad. Vadå dödsäsong.