Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 1100

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Hos den lokala vapenhandlaren står där en remington 1100 kal 12 för 4000:- han kunde dock sälja den till mig för halva priset bössan ser i princip ny ut och har inga skavanker passar mig bra och fungerar perfekt...tänkte inhandla bössan och använda den senare när man går som jaktelev...hur är kvaliten på dessa bössor mycket strul? känslig för om man inte gör vapenvård? övrigt?

Publicerat

köp köp köp, remington gör väl fungerande och mycket robusta automater. De funkar klockrent, kanske inte med 24 grams laddningar men för 2000 spänn så klipp till om skicket är som du säger. En ny remington automat är inte billig.

Publicerat
  • Författare

vapnet skall ju inte användas till träning utan bara till jakt och som arbets redsakp, som kompletering till min winchester bock...

Publicerat

--

Publicerat
  • Författare

en 1100

post-196-1135601136_thumb.jpg

Publicerat

--

Publicerat

Snygg som få.  ;D

Bara köp. Är bara alla delarna frächa så är det inga problem. Kolla bara gaffeln i den så den ej är spräckt.

Och sen går det väl inte skjuta 3" framöver heller, men det är ju ingen nödvändighet.

Publicerat
  • Författare

var och kollade på den idag syns inget slitage på mekanism eller liknande verkar vara väldigt lite använd...

Publicerat
  • Författare

var och köpte pangen idag, efter besök hos en annan vapenhandlare där en likadan bössa som var betydligt mer sliten kosta det dubbla och lite till...

Publicerat

Ma får gratulera, du kommer nog inte att bli besviken. Remingtonpumpar går som en volvo 240 - nästan för evigt med lite omsorg då å då

Publicerat
  • Författare
Ma får gratulera, du kommer nog inte att bli besviken. Remingtonpumpar går som en volvo 240 - nästan för evigt med lite omsorg då å då

tackar kommer bild så fort den kommer hem...det värsta är väl att jag antagligen inte kommer ge den så mycket omsorg efter några månader som jaktelev...

Publicerat

Som 15 åring blev just en Remington 1100 mitt första vapen.

Efter några år tog farsgubben över bössan när jag köpte en bock och använder den ännu utan problem.

Har en kompis som skjuter och jagar väldigt mycke med sin och så vitt jag vet har den aldrig krånglat.

Jag personligen trivs inte alls med bössan pga längden på den, kanske därför att jag inte är speciellt lång själv 1,71 :-

Jag är övertygad att du gjort ett bra köp Linus :)

Publicerat
  • Författare

verkar vara bra bössor som håller länge man ser ju rätt många väl använda sådana...

Publicerat

Hmm hoppas det funkar bra. Dock måste du nog vårda din bössa något annars får du skämmas  ;D

Den automat som är vanligast annars bland yrkesfolket är Beretta 1300 dvs plastautomaten som är rekylopererande..

Sökt elevplacering än?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

tiden får utvisa vad som händer...

nää har inte gjort det försöker få tag på en yrkesjägare som jag vill ha praktik hos till våren och trivs jag där så skall jag söka ditt, blir antagligen ett halv år efter skolan ,man sysslar med lite annat så man kommer in i rätt tid på elevdelen...

Publicerat

--

Publicerat
  • Författare

jo så e det nog...har inte studerat det något närmare står ju fort farande hos handlaren

Publicerat

--

Publicerat

Bra köp, har en själv. Ett tips är att du köper några extra gummiringar, de som sitter längst ut på magasinröret. Dessa blir slitna och då brukar problem med omladdning  uppstå. Om du vill hotta upp den finns det mycket tillbehör att köpa. Tacstar har roliga grejer.

Hälsningar

Fredric

Publicerat
  • Författare
Bra köp, har en själv. Ett tips är att du köper några extra gummiringar, de som sitter längst ut på magasinröret. Dessa blir slitna och då brukar problem med omladdning  uppstå. Om du vill hotta upp den finns det mycket tillbehör att köpa. Tacstar har roliga grejer.

Hälsningar

Fredric

ja får se vad jag gör när den kommer hem...

• 2 weeks later...
Publicerat

ja, är det någon som vet hur bra pipan på denna bössa klarar av att skjuta stålhagl.kan tänka mig att den inte är gjord för det men någon som vet om den klarar det utan att slitas för mkt ???

Publicerat

Den e ju inte byggd för stålhagel men kör du bara medöppen choke så ska de inte vara några problem alls.

Publicerat
Den e ju inte byggd för stålhagel men kör du bara medöppen choke så ska de inte vara några problem alls.

okej bra då vet jag. har en på lån och ska se om den passar bra så det blir kanske att slå till :P

Publicerat

Provskjut då det är kallt, den jag hade vart tjurig vid kyla men funkade ok annars..

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Fick min licens i fredags hämtade bössan gjorde lite småfix på den så den är som jag vill ha den, sköt för övrigt en fasan tupp med den idag..