Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Remington 1100

Featured Replies

Publicerat
Provskjut då det är kallt, den jag hade vart tjurig vid kyla men funkade ok annars..

Mvh!

ja det ska jag prova  :D

• 4 years later...
Publicerat

Nu har jag slagit till på en klenod också... :unsure:

Jag har inte fått hem bössan än och säljaren säger att bössan inte laddar om med 24g plugg men det tänkte jag ju ändra på.

Jag misstänker att bössan inte är rengjord på 30 år och det är troligtvis dags för lite nya slitdelar. Finns det någon tredjepartsleverantör/tillverkare av delar som är att föredra framför andra när man ska kika på delar till en Remington 1100?

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej alla,,

jag köpte mig en 1100 för (håll i er) 200Kr,

jag är mycket nöjd med min och den har inga problem att ladda om med 24g are. (bara man utövar vapen vård).

Dom problem jag har haft är när jag har spårat räv, 1-2+ på dan och sen senare på dan när det blev 10- så hadde den frusit ihop totalt, men jag sydde ett tyg"fodral" som täcker hela framståcken och bak till lådans slut, visst inge bra lösning om man ska ha snabba skott, men ska man passa vid ett gryt så finns det ju tid att ta bort det,,

Det är ju en oöm slit varg, men att ta bort "spärren" i magget är inge större +, det går bara mer ammo vid jakt,,*L*

MVH JmK,,

• 2 months later...
Publicerat

Min Remington 1100 är av lite äldre modell med den där fula kompensatorn... jag tänkte klämma dit en billig syntetkolv från Ram-Line eller liknande på den och är även sugen på att kapa av kompensatorn och ordna så andra choker passar direkt på pipan... går det på modellen tro? Vilka smeder förutom Flodman utför ingrepp på pipan så annan choke kan användas?

Publicerat
Min Remington 1100 är av lite äldre modell med den där fula kompensatorn... jag tänkte klämma dit en billig syntetkolv från Ram-Line eller liknande på den och är även sugen på att kapa av kompensatorn och ordna så andra choker passar direkt på pipan... går det på modellen tro? Vilka smeder förutom Flodman utför ingrepp på pipan så annan choke kan användas?

Ful eller inte..............Cutts kompensator funkar ju bra!!!

Finns pipor hos en del handlare/smeder att hitta om man letar, köp en ny (beg) pipa istället för att kapa den gamla.

• 1 month later...
Publicerat

Bössan var i så tråkigt skick så jag vill inte lägga ner pengar på en ny syntetkolv... jag hade lite färg hemma och hade en liten pysselhelg <_<

Även om man sminkar en gris så är det ändå bara en gris... :)

img_7337_110307664.jpg

img_7339_110307684.jpg

Jag ska klämma dit lite grepptape på förstocken och byta kappan till en bättre passande dito.

Publicerat

Hej.

Jag har en remington 1100 som jag använt till all jakt och där jag lät kapa pipan för att få en bättre balans . Har skjutit rådjur , massor av rävar vid gryt , skogsfågel efter jag kapade pipan för att få bort kompensatorn tyckte den sköt bättre utan än med kompensatorn.

Men nu står den bara, så är det någon som vill ha den så pm mig så får någon överta den . Gratis <_<

Publicerat
Hej.

Jag har en remington 1100 som jag använt till all jakt och där jag lät kapa pipan för att få en bättre balans . Har skjutit rådjur , massor av rävar vid gryt , skogsfågel efter jag kapade pipan för att få bort kompensatorn tyckte den sköt bättre utan än med kompensatorn.

Men nu står den bara, så är det någon som vill ha den så pm mig så får någon överta den . Gratis :rolleyes:

PM!

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu har jag även fått på lite grepptape på förstocken... inte så snyggt men det ger ett bra grepp i alla fall :rolleyes:

img7399e.th.jpg