Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Teffek

Featured Replies

Publicerat
Pavel moc är bra grejer, testade ett embelton på saltvik som var sjukt lätt. Jag har själv inte införskaffat mej ett pavel moc svärd ännu, trots att man är inne på tionde året i fäktning men jag har sagt att när mitt nuvarande långsvärd går sönder så blir det pavel moc, problemet är bara att mitt nuvarande håller alldeles för bra.

Jag tror att jag förstår vad för typ av tekniker du menar, får ta och testa lite nästa gång jag kör skarpt.

Det är dock lite intressant att se skillnaden på hans svärd från olika årgångar. Min fäkttränare köpte sitt svärd något eller några år innan jag köpte mitt och hans svärd är tyngre, kortare i hjaltet och sämre balanserat än mitt (jag köpte mitt svärd år 2004 tror jag). Det skulle vara riktigt intressant och testa ett helt nygjort svärd och se om de är ännu bättre nu.

Jag är väldigt sugen på att skaffa ett skarpt svärd från Albion trots att jag inte längre är aktiv fäktare. Albions svärd är otroligt vackra och de designas av svenske vapensmeden Peter Johnsson. Här snackar vi konstverk som tål att användas!

Vad har du för märke och modell på svärdet?

Publicerat

Hej och välkommen hit! :)

Publicerat
  • Författare

Han blir väl skickligare i sitt smide:p Jag kör just nu med ett billigt vapen som jag köpte bara för att ha på träningar, ett japantillverkat som var tänkt att hålla något år men nu är det inne på fjärde året.