Publicerat Mars 24, 201016 yr Undrar hur många det är som använder Swazi kläder?? Har själv en grön annorak från nya zealand som är det bästa jag någonsin haft i kvalitet o komfort, gortex i dom o andas duktik, bara att spola av med slangen om man e blodig. Ruskit dålig med återförsäljare dock.. rekomenderas varmt mvh jakob
Publicerat Mars 24, 201016 yr Tyckte väl jag kände igen dig... Kör själv med deras "Thar", som ser ut som typ ett nattlinne i Gore-Tex. Det absolut mest praktiska och användbara plagg jag någonsin ägt... Köpte själv direkt från NZ, inte så komplicerat...
Publicerat Mars 24, 201016 yr Författare Tyckte väl jag kände igen dig...Kör själv med deras "Thar", som ser ut som typ ett nattlinne i Gore-Tex. Det absolut mest praktiska och användbara plagg jag någonsin ägt... Köpte själv direkt från NZ, inte så komplicerat... Ja tänkte väl det=). Jag har också en thar, jäkligt bra faktiskt. köpte min under en resa i NZ
Publicerat Mars 25, 201016 yr Tharen verkar väldigt vettig, gillar "snittet" väldigt mycket. Jag har en nya zeeländsk variant, som blivit en favorit under de många år som den hängt med, en Swanndri. Denna är mer "low tec" än Thar men grymt skön och slitstark.
Publicerat Mars 25, 201016 yr Jag har haft en sådan som du Torkel, också. Tyvärr brann den upp under en väntan på en envis gråhund i norrländsk myrterräng när jag blev lite för ivrig i mitt klädtorkande... Ruskigt praktisk även den och faktiskt värmde den "äldre varianten" bättre när den blev dyngsur...
Publicerat Mars 25, 201016 yr Författare Tharen verkar väldigt vettig, gillar "snittet" väldigt mycket. Jag har en nya zeeländsk variant, som blivit en favorit under de många år som den hängt med, en Swanndri. Denna är mer "low tec" än Thar men grymt skön och slitstark. Har Provat en sådan swandri, dom är jäkligt skönt. tycker det underlättar asevärt när dom går ner över baken på en så allt regn rinner av. Har du torkel någon Swandri som är till övers så har du en köpare här . //jakob
Publicerat Mars 25, 201016 yr herre gud dom ser underbara och svindyra ut. vad kostar en thar och hur är dom i storlekarna.
Publicerat Mars 25, 201016 yr Tror jag gav drygt 300 dollar (US) för min. De brukar ha rea på websiten rätt ofta... Jag tror nog storlekarna är rätt "normala". Det finns någon form av måttabell på hemsidan och de svarar blixtsnabbt på mail om du har frågor... http://www.swazi.co.nz/
Publicerat Mars 29, 201016 yr Jag använder också Swazi har två plagg och är mycket nöjd, min kompis har betydligt fler plagg och han är också nöjd. Vill man ha deras kläder så gå in på deras hemsida och beställ. I Sverige finns inga återförsäljare. Mikael
Publicerat April 21, 201016 yr Det finns en bågjaktsbutik på västkusten som nyligen börjat sälja Stoney Creek och Swandri.
Publicerat April 21, 201016 yr Det finns en bågjaktsbutik på västkusten som nyligen börjat sälja Stoney Creek och Swandri. Jädrans ! Den ser ut att vara alldeles ypperlig när man går som hundis på älgjakten.
Publicerat April 21, 201016 yr Köpte min orangecamofärgade jacka av Kent (072-2307151), har testat den ett tag och är nöjd. Lite stor i storleken kanske. /s
Publicerat April 21, 201016 yr Köpte min orangecamofärgade jacka av Kent (072-2307151), har testat den ett tag och är nöjd. Lite stor i storleken kanske./s är det någon som tar hem dom kläderna.
Publicerat Mars 5, 201511 yr Skulle precis starta en tråd där jag frågade efter en sån här men herrejesus - jag använde sökfunktionen och hittade en tråd från artonhundrafrösihjäl. Nåväl - har stött på såna här finfina anoraks på rätt många ställen nu och möts av samma lovord överallt och tänkte ta tag i det och investera i en. Beställa från England gick men där tog dom an arm and a leg för den så sneglade åt att ta direkt från NZ istället när det slog mig att kanske kan köpa från någon direkt i Sverige? så mina frågor: 1. Vet någon var man kan köpa en Swazi Tahr XP Anorak i Sverige? 2. Jag funderade även storleksmässigt och kom fram till att jag är en large. Om någon har erfarenhet av en sån här anorak kan de gärna få lägga en rad om storlekarna. L är 43" över bröstet och jag mätte mitt kycklingbröst till 39" så det är nog rätt lagom. Tackar P
Publicerat Mars 5, 201511 yr Jag köpte min på virå, absolut det bästa plagget jag äger, använder vår/höst/vinter, när jag jagar och jobbar i skogen, åker 4-hjuling etc. Haft prohunter, chevaliers extreme och Norrönas fikusjscka för 6000kr men inget slår denna. Löp och köp!
Publicerat Mars 6, 201511 yr Skulle precis starta en tråd där jag frågade efter en sån här men herrejesus - jag använde sökfunktionen och hittade en tråd från artonhundrafrösihjäl. Nåväl - har stött på såna här finfina anoraks på rätt många ställen nu och möts av samma lovord överallt och tänkte ta tag i det och investera i en. Beställa från England gick men där tog dom an arm and a leg för den så sneglade åt att ta direkt från NZ istället när det slog mig att kanske kan köpa från någon direkt i Sverige? så mina frågor: 1. Vet någon var man kan köpa en Swazi Tahr XP Anorak i Sverige? 2. Jag funderade även storleksmässigt och kom fram till att jag är en large. Om någon har erfarenhet av en sån här anorak kan de gärna få lägga en rad om storlekarna. L är 43" över bröstet och jag mätte mitt kycklingbröst till 39" så det är nog rätt lagom. Tackar P Shoppa från NZ så kan du köpa swazis Jewel bags också, såg fina ut /M
Publicerat Mars 6, 201511 yr Shoppa från NZ så kan du köpa swazis Jewel bags också, såg fina ut /M det enda jag funderar över är hur du kunde ha koll på att dessa fanns ... visar sig att en i närstående kretsen tydligen har en sån där anorak (vet inte ens varför jag blev förvånad) och dessutom i storleken jag tror jag ska ha så förhoppningsvis kan jag få prova så den sitter som den ska. att det blir en sån är jag tämligen övertygad om och beställer jag från nz lovar jag fixa ett par kulhållare till dig också micke!
Publicerat Mars 6, 201511 yr det enda jag funderar över är hur du kunde ha koll på att dessa fanns ... visar sig att en i närstående kretsen tydligen har en sån där anorak (vet inte ens varför jag blev förvånad) och dessutom i storleken jag tror jag ska ha så förhoppningsvis kan jag få prova så den sitter som den ska. att det blir en sån är jag tämligen övertygad om och beställer jag från nz lovar jag fixa ett par kulhållare till dig också micke! blev tvungen att undersöka vad trådlyftet och uppståndelsen handlade om och då ramlade jag över dessa Jewel bags Säg till innan du shoppar (om du vill dela frakten), är sugen på deras gaiters och möjligen också en Thar XP. Min storlek var just nu 'out of stock' dessvärre... /M
Publicerat Mars 6, 201511 yr blev tvungen att undersöka vad trådlyftet och uppståndelsen handlade om och då ramlade jag över dessa Jewel bags Säg till innan du shoppar (om du vill dela frakten), är sugen på deras gaiters och möjligen också en Thar XP. Min storlek var just nu 'out of stock' dessvärre... /M will do. är inte säker på det där med storleken. vår gemensamme vän, som är av s.k mindre yttermått, påstår att large är för liten för honom. är så fallet bör jag sannolikt gå upp till minst xl och du är garanterat en large.
Publicerat Mars 6, 201511 yr Kolla på ridgeline hos Virå, den kostar runt 2000kr där och skillnaden mellan thar och den var inte stor, Jag tycker passformen var bättre på ridgeline.
Publicerat Mars 6, 201511 yr Är i Skottland och jagar just nu, här har alla jägare och guider jag hittills träffat Ridgeline. Och jag förstår varför efter att ha varit ute i bergen ett tag iförd härkila och annat skit. Imorgon efter förmiddagsjakten ska jag åka in till Selkirk och införskaffa lite ridgelinekläder inför resten av jakten.