Publicerat Augusti 4, 201510 yr Är också sugen på en Swazi, hur är de i ärmarna? Har orangutangarmar och saknar kulmage.
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Tja, min uppfattning är att de är rätt långa i armar och i kropp, det är volymen som får plats i storleken där jag uppenbarligen trots min ringa uppenbarelse annars faktiskt väl fyller en Large. För övrigt är jag bra nöjd med min kit från Swazi. /Christian
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Tja, min uppfattning är att de är rätt långa i armar och i kropp, det är volymen som får plats i storleken där jag uppenbarligen trots min ringa uppenbarelse annars faktiskt väl fyller en Large. För övrigt är jag bra nöjd med min kit från Swazi. /Christian Okej. Tack för svaret, får nog bege mig till en återförsäljare och prova.
Publicerat September 28, 201510 yr Kör oxå Seanndris variant, lång anorak. Jag svettas ganska ymnigt, så oftast funkar inte Gore Tex. Men detta material är grymt ( ren ylle?) så förra året frös svetten som pärlor på utsidan av anoraken!!? Håller emot väta bra, tills man belastar: gick och satt länge i riktigt ösregn, och det funkade, tills jag tryckte till över axlar och rygg med en ryggsäck. Då läckte den där den belastades. Köpte på tjuvjakt.se. De har andra plagg oxå, som utanpå skjortor. Har två, en grön och en rödsvartrutig. Snygga och sköna. Nästan så man längtar efter kylan, för att kunna bära dem. Har nu köpt en anorak från Engelssons: förmodligen inte samma kvalitet som Zwasi ( helt säkert inte!) men snorbillig! Skall testas i vinter. Använder nästan bara anorak: Fjällräven, från ITAB, Engelsdon och Swanndri. De säljer ofta ut Zwasi på engelska sidor, har sett dem billigt där. Prova att googla! Även Ridgeline var billiga där, vill jag minnas. p.
Publicerat September 29, 201510 yr ---> liten update här då. fick möjligheten att testa ridgeline samt swazi innan köp. inget ont om övriga men jag sökte något som klarade det extrema och då jag är ytterst medveten om att man får vad man betalar för så skalades övriga märken bort ganska snabbt. jag upplevde det som att swazin andades bättre samt att passformen var bättre på mig därför blev det en sådan. jag hade även en mindre konferens med någon på virå där jag köpte jackan som säljer båda märkena och han rekommenderade mig swazin. jag gick på en i storlek L trots mina 195 cm / 93 kg och modellen blev den med kikarfickan. jag har haft den en del på pyrsch här hemma men även på ibexjakten i kirgizistan och jag är otroligt imponerad av anoraken.
Publicerat September 29, 201510 yr ---> liten update här då. fick möjligheten att testa ridgeline samt swazi innan köp. inget ont om övriga men jag sökte något som klarade det extrema och då jag är ytterst medveten om att man får vad man betalar för så skalades övriga märken bort ganska snabbt. jag upplevde det som att swazin andades bättre samt att passformen var bättre på mig därför blev det en sådan. jag hade även en mindre konferens med någon på virå där jag köpte jackan som säljer båda märkena och han rekommenderade mig swazin. jag gick på en i storlek L trots mina 195 cm / 93 kg och modellen blev den med kikarfickan. jag har haft den en del på pyrsch här hemma men även på ibexjakten i kirgizistan och jag är otroligt imponerad av anoraken. Hur bra andas den? Som vanlig gore tex eller kanske bättre? Går det att ventilera ut varmluften? Jag har en ridgeline anorak som jag är sådär nöjd med och har och haft en drös med gore tex skaljackor jackor från norröna, arcteryx och sitka men tycker att det blir för svettigt när man rör på sig i högre tempo eller besvärlig terräng. Jag är dock riktigt sugen på swazi anoraken då jag gillar plagget i sig. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat September 16, 20169 yr Hittade denna på nätet https://www.nordicnative.se/swazi/yukon-anorak. Vad skiljer från de andra som inte har signalfärg och är dyrare? Är just ute efter signalfärgen går mycket som hundförare.
Publicerat December 17, 20169 yr På 2016-09-16 at 08:06 mats_bengt sa: Hittade denna på nätet https://www.nordicnative.se/swazi/yukon-anorak. Vad skiljer från de andra som inte har signalfärg och är dyrare? Är just ute efter signalfärgen går mycket som hundförare. Maila nordicnative och fråga. Jag har handlat en del Swazi därifrån. Riktigt bra att ha att göra med. Själv har jag en Nahanni shirt och en Torrent jacket som jag är riktigt nöjd med. Har beställt en Tahr XP som är på ingång.