Publicerat Mars 29, 201016 yr Igår gjorde jag och Joacim(sonen) oss redo för att åter igen ägna en kväll åt att förhoppningsvis skulle jag få dräpa min första gris.Vi stack ut å satte oss ca19.45,efter bara ca 20 min kommer där fram en stor gris....den hastade över vägen och försvann.Sen satt vi nog 1.5 tim inte ett livstecken! Helt plötsligt är den bara där..ser ut som en perfekt brungris...den börjar äta...jag gör mig redo,väldigt förvånad att jag inte har mer puls(Jocke hade det däremot) den står med rumpan mot mig...så där fin bredsida...PANG...skjuter ,skottet känns bra....den rusar in i tätt ris,vi hör hur det grenar bryts...sen tyst...nu kommer pulsen...Fan ja kan inte ha bommat...den ligger där mamma säger Jocke...och det gjorde den,fin gris på ca 55 kg...Är ja lycklig...de går bara inte att beskriva med ord...den känslan måste upplevas. Hem å flå och ta ur det gick oxå bra ...fick MVG Äntligen lite lön för att man tillbringat ett antal kvällar å nätter ute i skogen...NOLLAN är SPRÄCKT!!!UNDERBART.....SÅ HIMLA GLAD //Anette
Publicerat Mars 29, 201016 yr Grattis! Å mycket nöje återstår, man ska ju berätta historien om och om igen samt äta upp köttet
Publicerat Mars 29, 201016 yr Grattis. Känslan är obeskrivbar måste upplevas. Nu är sommarens grillkött klart. /Lasse
Publicerat Mars 29, 201016 yr Grattis! Och skönt att nollan är spräckt, så du kan övergå till riktig grisjakt.
Publicerat Mars 29, 201016 yr Jag får väll passa på att säga grattis ännu en gång! Här kommer ett par bilder på grisen i fråga Men det va bra att sonen var med dig så att du slapp krypa in efter grisen i slyet? MVH/Jocke
Publicerat Mars 30, 201016 yr Författare Tack ännu en gång för alla gratulationer.....mmmmm det värmer!!! Ja tack Joacim för att du kröp in och letade upp den och drog ut den........ fattades både muskler och mod......tur att du är kaxigare än mamma ....jag får jobba på att både bygga muskler och mod
Publicerat Mars 30, 201016 yr Stämmer in i grattiskören: Grattis! För övrigt tycker jag att det är ruskigt coolt med en jagande mamma, Joacim, jag är avundsjuk.
Publicerat Mars 30, 201016 yr Stämmer in i grattiskören: Grattis! För övrigt tycker jag att det är ruskigt coolt med en jagande mamma, Joacim, jag är avundsjuk. Får väll släpa med henne till Obbhult i Augusti så att du har någon att gå stigen ihop med iår. Så får väll jag och Rikard slå följe iår igen Detta förutsätter i och för sig att du ska dit och att Rikard ska dit iår och gå kuljaktstigen. MVH/Jocke
Publicerat Mars 30, 201016 yr Detta förutsätter i och för sig att du ska dit och att Rikard ska dit iår och gå kuljaktstigen. Jag ska på Obbhult- och Härrydastigen i år igen såvida inget väldigt oförutsett inträffar Blir fjärde året i rad, och jag måste ta revansch på fjolårets klena skytte med 270:n. Det blir nog pallplatser om jag kör med 375 RUM:en
Publicerat Mars 30, 201016 yr Jag ska på Obbhult- och Härrydastigen i år igen såvida inget väldigt oförutsett inträffar Blir fjärde året i rad, och jag måste ta revansch på fjolårets klena skytte med 270:n. Det blir nog pallplatser om jag kör med 375 RUM:en Underbart! Ska bli härligt att få slåss mot en skur med 375rum hylsor. Frågan är om inte jag ska stå på vänster sida iår. Det är mer tyngd bakom dina RUM hylsor än mina 8x57JS hylsor Jag måste ta revanch på den där satans tio-ringade grisen. Hade jag inte tappat hela skiten där så hade jag helt klart varit med och slagits med er mer erfarna pöjkar Men, men det gick ju dåligt för er förra året så iår kan man väll bara hälsa hem, igen Hoppas bara inte att de båda blinda och lytta kärringarna ska markera älgen iår igen Fast det var ju bra för mig då jag gick vinnande ur den stationen med mina 7poäng MVH/Jocke P.S la du märke till något speciellt i min text? D.S
Publicerat Mars 30, 201016 yr P.S la du märke till något speciellt i min text? D.S Grattis till nån bössa i 8x57JS?
Publicerat Mars 30, 201016 yr Grattis till Rådjuret som skjutit grisen och grattis till joacim som har en sådan morsa