Publicerat Mars 30, 201016 yr grattis! Jag blir avundsjuk på dig, jag ska se till att spräcka min nolla i år
Publicerat Mars 30, 201016 yr Joacim, vi bokar det. Jag funderar också på att ta något grövre och kulor med stanskant så att även de där med grava synfel kan se hålen på figurerna...
Publicerat Mars 30, 201016 yr Rådjuret vann över grisen... Grattis!! Första grisen glöms aldrig. När du skjutit över hundra grisar är det den första som du kommer ihåg mest. Jag vet...
Publicerat Mars 30, 201016 yr Grattis till nån bössa i 8x57JS? Snilleblixt Ringer dig imorgon, vi behöver snacka MVH/Jocke
Publicerat Mars 30, 201016 yr Joacim, vi bokar det. Jag funderar också på att ta något grövre och kulor med stanskant så att även de där med grava synfel kan se hålen på figurerna... Låter som en bra taktik. I värsta fall får vi gå fram och visa dom vart 5-1:an sitter så att dom vet vart dom finner våra hål Har bokat in obbhult i kalendern. Eller preliminärt i vart fall. Vilket datum brukar det vara nu igen? MVH/Jocke
Publicerat Mars 30, 201016 yr Grattis till Rådjuret som skjutit grisen och grattis till joacim som har en sådan morsa Jodå det är rätt fint. Hade hon bara arbetat lite mindre också så man kunde bedrivit sitt gemensamma intresse ihop lite oftare så hade man ju levt i en drömvärld Fattas bara att sambon skulle börja jaga och att mamma går ner och jobbar halvtid så hade livet lekt sen MVH/Jocke
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Stämmer in i grattiskören: Grattis! För övrigt tycker jag att det är ruskigt coolt med en jagande mamma, Joacim, jag är avundsjuk. Tack!!! Dessa ord värmde mitt hjärta.....för det är så fantastiskt kul att ha detta liv och intresse ihop,kul när andra förstår hur roligt det är!!!
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Rådjuret vann över grisen... Grattis!! Första grisen glöms aldrig. När du skjutit över hundra grisar är det den första som du kommer ihåg mest. Jag vet... Tack!!!!Ja det var en sån känsla så det går inte att beskriva.....går ju för tusan på moln ännu....och är så uppidet så alla kunder jag klipper får höra det om o om o om igen kommer aldrig att glömma MIN FÖRSTA GRIS
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Jodå det är rätt fint. Hade hon bara arbetat lite mindre också så man kunde bedrivit sitt gemensamma intresse ihop lite oftare så hade man ju levt i en drömvärld Fattas bara att sambon skulle börja jaga och att mamma går ner och jobbar halvtid så hade livet lekt sen MVH/Jocke Så rätt sonen....ingen bra kombination med eget företag och jakt.....jobbar ju som tusan nu för att vi ska kunna unna oss lite goa jaktresor sen kanske Varför va det inte vi som vann 200 milj....hade ju suttit som en smäck men men en annan är ju rätt glad för att jobba med så jag hade nog inte klarat att lägga saxen på hyllan
Publicerat Mars 31, 201016 yr Författare Tack än en gång för alla gratulationer!!!!Till alla er som inte skjutit gris så hoppas jag av hela mitt hjärta att ni får va med om denna upplevelse.....fantastiskt!!!!
Publicerat Mars 31, 201016 yr Så rätt sonen....ingen bra kombination med eget företag och jakt.....jobbar ju som tusan nu för att vi ska kunna unna oss lite goa jaktresor sen kanske Varför va det inte vi som vann 200 milj....hade ju suttit som en smäck men men en annan är ju rätt glad för att jobba med så jag hade nog inte klarat att lägga saxen på hyllan Jaktresa? Jag förstår, låter som en deal. Jobba på du Jo! Att 200milj. hade suttit fint råder det inga tvivel om. MVH/Jocke
Publicerat April 6, 201016 yr Tappat räkningen... Det är inte lika kul längre! De första är oförglömliga. Skjuten i kväll - gylta 42kg l.v. Första med hjälp av skymningsrelä.
Publicerat April 7, 201016 yr Författare Tappat räkningen... Det är inte lika kul längre! De första är oförglömliga. Skjuten i kväll - gylta 42kg l.v. Första med hjälp av skymningsrelä. GRATTIS!!!iaf....tänk när man kan säg så...hmmm inte kul att räkna längre hihi...lever fortfarande på rosa moln ska bara fixa en resa nu....sen är det på de igen ...och hoppas på det där pärlbandet
Publicerat April 7, 201016 yr Författare Grattis till första grisen, visst är det en härlig känsla. Tack! måste bara upplevas!!!
Publicerat April 10, 201016 yr Igår gjorde jag och Joacim(sonen) oss redo för att åter igen ägna en kväll åt att förhoppningsvis skulle jag få dräpa min första gris.Vi stack ut å satte oss ca19.45,efter bara ca 20 min kommer där fram en stor gris....den hastade över vägen och försvann.Sen satt vi nog 1.5 tim inte ett livstecken! Helt plötsligt är den bara där..ser ut som en perfekt brungris...den börjar äta...jag gör mig redo,väldigt förvånad att jag inte har mer puls(Jocke hade det däremot) den står med rumpan mot mig...så där fin bredsida...PANG...skjuter ,skottet känns bra....den rusar in i tätt ris,vi hör hur det grenar bryts...sen tyst...nu kommer pulsen...Fan ja kan inte ha bommat...den ligger där mamma säger Jocke...och det gjorde den,fin gris på ca 55 kg...Är ja lycklig...de går bara inte att beskriva med ord...den känslan måste upplevas. Hem å flå och ta ur det gick oxå bra ...fick MVG Äntligen lite lön för att man tillbringat ett antal kvällar å nätter ute i skogen...NOLLAN är SPRÄCKT!!!UNDERBART.....SÅ HIMLA GLAD //Anette Grattis! Den första glömmer man inte
Publicerat April 14, 201016 yr Författare Grattis!Den första glömmer man inte Tack så jättemycket.....näääää kommer aldrig att glömma den....