Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lotteri kniven (Nu finns det bilder)

Featured Replies

Publicerat

Tjena alla jägare.

Som ni säkert kommer ihåg så lottade jag ut en kniv här på forumet strax innan års skiftet. Har tagit lite tid då jag haft så mycket annat att göra. Imorgon sätter jag ut lite bilder på hur kniven ser ut så är det bara att börja på slidan sen. Hoppas Joacim blir nöjd :D:blink:

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
Tjena alla jägare.

Som ni säkert kommer ihåg så lottade jag ut en kniv här på forumet strax innan års skiftet. Har tagit lite tid då jag haft så mycket annat att göra. Imorgon sätter jag ut lite bilder på hur kniven ser ut så är det bara att börja på slidan sen. Hoppas Joacim blir nöjd :D:blink:

mvh Kimmo Lilja

väntar med spänning på alstret

Publicerat

+1

Grattis än en gång Joacim! Nu kanske du har något att trösta dig med när jag tar ifrån dig 8x57'n...  :D:blink:

Publicerat
+1

Grattis än en gång Joacim! Nu kanske du har något att trösta dig med när jag tar ifrån dig 8x57'n...  :D:D

Tackar!

Jaja, en 8x57 bort så kommer det in en ny snabbare än vad du hunnit säga just 8x57 :D Därför återstår kulletande och hylsprepparerande igen :huh:

MVH/Jocke

Publicerat
Tackar!

Jaja, en 8x57 bort så kommer det in en ny snabbare än vad du hunnit säga just 8x57 :D Därför återstår kulletande och hylsprepparerande igen :huh:

MVH/Jocke

Ja, men dåså.. Då blir du ju inte så otroligt ledsen när du måste skilja dig från bössan.  :D:D

Nog OT/Dunder.

Publicerat

+1

Publicerat
  • Författare

Här har jag ett par bilder på den färdiga lotteri kniven. Håller på lite med sparlåga då jag har ett par spräckta revben efter en olycka o äter morfin tabletter mot smärtan. Har ändå svårt att sitta stilla och försöker sitta lite o dona ändå fast med mycket lugnare rörelser. Det är kniven med björk viril, stabbat masur,mässing, läder som Joacim ska få. Gjorde en modell jag själv brukar använda, sitter riktigt skönt i näven. Bladet är kolstål ca 9 cm långt som jag också dekorera lite grann,. False edge drog jag också dit då jag tycker det är snyggt och har en bra funktion om man behöver sticka något. Det blir en slida i rårands läder till den. Hoppas ni gillar den för det gör jag :rolleyes:

Den andra kniven är en horn kniv jag gjorde. Skaftet är en fin bit renhorn jag fått från mina släktingar Norra Finland. Som bolster är det pocken holtz i två olika nyanser. Ett sten hårt trädslag från Jamaica.Bladet är kolstål drygt 8 cm långt 57 hrc. Den kniven är till salu för bara 1400 kronor med slida höger eller vänster hänt, köparen bestämmer.

mvh Kimmo Lilja

a-29.jpg

d-16.jpg

h-7.jpg

s-26.jpg

j-11.jpg

f-13.jpg

Publicerat
a-29.jpg

snygga som fan bra jobbat!

Publicerat
  • Författare
snygga som fan bra jobbat!

Tackar. Joo, jag blev riktigt nöjd själv. Enkla i sin form men ändå karräktär.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Som vanligt är dina alster finfina!

Publicerat
  • Författare

Tackar tackar.

Tyckte att det var riktigt roligt att göra dessa. Ingen som är sugen på horn kniven?? Riktigt skön i handen och ser bättre ut i verkligheten än minafoton jag är kass på.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Sugen? Jag är sugen på alla knivarna du gjort - i stort sett! Har dock en väldigt undernärd plånbok... ^_^ Dessutom behöver jag ingen kniv just nu (är ju inte jägare jag...). Har några 10kr moraknivar och en bättre täljkniv, det får räcka tillsvidare. Jag njuter av bilderna så länge! ;) Och avundas dina flinka händer...

Publicerat
  • Författare
Sugen? Jag är sugen på alla knivarna du gjort - i stort sett! Har dock en väldigt undernärd plånbok... :D Dessutom behöver jag ingen kniv just nu (är ju inte jägare jag...). Har några 10kr moraknivar och en bättre täljkniv, det får räcka tillsvidare. Jag njuter av bilderna så länge! :D Och avundas dina flinka händer...

Tackar shamani.

Jag gör mitt bästa :D

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Kimmo!

Är det masur i den björktrissan som knivarna ligger på på bliderna eller är det någon annan häftig "defekt" på virket?

MVH

Alias

Publicerat

Riktigt bra jobbat Kimmo!

Är redan otroligt nöjd :D

Du är en riktigt bra hantverkare Kimmo, så är det bara!

Som sagt bra jobbat och tack för bilderna.

MVH/Jocke

Publicerat
  • Författare
Riktigt bra jobbat Kimmo!

Är redan otroligt nöjd :D

Du är en riktigt bra hantverkare Kimmo, så är det bara!

Som sagt bra jobbat och tack för bilderna.

MVH/Jocke

Hej Jocke.

Vad bra att du gillar den. Ska se till att bladet också är grymt vass innan du får den. Annars är ju kolstål riktigt tacksamt att få vass igen efter användande. Dekoreringen i bladet är ett sarek mönster som jag tycker ser riktigt bra ut. Ser bättre ut i verkligheten.

Björk trissan är rötad björk jag har en del av. De bitarna blir riktigt snyggt om man skickar den för stabilizering.

Mvh Kimmo Lilja p.s Det kommer fler utlottningar senare under året.

Publicerat
Det kommer fler utlottningar senare under året.

:angry::blink:

Publicerat

Och hur funkar lotteriet? Har inte sett någon info om det, men jag har kanske kollat på fel ställe?

Publicerat
  • Författare
Och hur funkar lotteriet? Har inte sett någon info om det, men jag har kanske kollat på fel ställe?

Kniv lotteriet är något som jag tänker starta som tradition här på forumet och som ett sätt för mig att tacka alla på jaktsnack. Jag lottade ut en kniv innan nyåret till en av våra madlemmar. Alla som ville fick deltaga med sitt namn och sen drog min dotter ett namn. Vinnaren blev Joacim en av våra medlemmar. Senare under året kommer jag göra samma sak och du är välkommen att deltaga då.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Skoj att läsa att det kommer fler utlottningar :D

Återigen snygga knivar som du har jobbat fram.

Publicerat
Kniv lotteriet är något som jag tänker starta som tradition här på forumet och som ett sätt för mig att tacka alla på jaktsnack. Jag lottade ut en kniv innan nyåret till en av våra madlemmar. Alla som ville fick deltaga med sitt namn och sen drog min dotter ett namn. Vinnaren blev Joacim en av våra medlemmar. Senare under året kommer jag göra samma sak och du är välkommen att deltaga då.

mvh Kimmo Lilja

Och var på forumet kommer man att läsa om det då? Kommer det att vara en tråd här i "knivar" eller någon annan stanns? Vill ju inte missa den möjligheten! :D

Publicerat
  • Författare
Och var på forumet kommer man att läsa om det då? Kommer det att vara en tråd här i "knivar" eller någon annan stanns? Vill ju inte missa den möjligheten! :blush:

Hej.

Den kommer att komma i köp o sälj tråden för att så många som möjligt kan se den o inte missa tillfället.

mvh Kimmo Lilja

Publicerat
Hej.

Den kommer att komma i köp o sälj tråden för att så många som möjligt kan se den o inte missa tillfället.

mvh Kimmo Lilja

Ok. Tackar och bockar!

• 6 months later...
Publicerat

Snart har det gått ett år, men ingen lotterikniv har blivit levererad.

Har hafft lite kontakt med Kimmo och nu senast så trodde jag verkligen att kniven skulle dyka upp efter någon vecka men nu har månaderna rullat igen och ingen kniv har synts till.

Ett PM skickades till Kimmo vid middagstid idag utan svar. Vi får väll se hur det går med den här lotterikniven. Visst ska man acceptera en längre leverans när det är gratis och utlottade saker, men jag tycker ändå att det bör finnas gränser på hur lång tid man kan ha på sig.

Ovan i denna tråden syns ju en kniv som är nästan helt klar, det är ytfinishen kvar och slidan. Kan säga att jag hade varit överlycklig över denna kniven som pris. Sist jag pratade med kimmo via PM så var det dock så att han hade börjat på en ny kniv till mig då han inte var nöjd med denna.

Börjar fundera på om lotteriet var ett trick för att få kunder? Hoppas dock inte det utan att denna tävling får ett gott slut.

MVH/Joacim

Publicerat
Snart har det gått ett år, men ingen lotterikniv har blivit levererad.

Har hafft lite kontakt med Kimmo och nu senast så trodde jag verkligen att kniven skulle dyka upp efter någon vecka men nu har månaderna rullat igen och ingen kniv har synts till.

Ett PM skickades till Kimmo vid middagstid idag utan svar. Vi får väll se hur det går med den här lotterikniven. Visst ska man acceptera en längre leverans när det är gratis och utlottade saker, men jag tycker ändå att det bör finnas gränser på hur lång tid man kan ha på sig.

Ovan i denna tråden syns ju en kniv som är nästan helt klar, det är ytfinishen kvar och slidan. Kan säga att jag hade varit överlycklig över denna kniven som pris. Sist jag pratade med kimmo via PM så var det dock så att han hade börjat på en ny kniv till mig då han inte var nöjd med denna.

Börjar fundera på om lotteriet var ett trick för att få kunder? Hoppas dock inte det utan att denna tävling får ett gott slut.

MVH/Joacim

du får ha en av mig nu när jag åker till väst. har en flock liggande där och du kan välja fritt! :rolleyes:

ska ta hem blad för 75 dollar, det blir några då de kostar 5$ styck.

ses på onsdag, snyggt spett du fått hem du!

/Kalle