Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

snart kommer den nya hem.

Featured Replies

Publicerat

snart kommer den nya jämthunden hem nu är det bara ca tre veckor kvar innan man får hämta den.

med lite tur och rätta intresset så tror jag det kan bli en älg åt han redan i höst.

så nu går man bara och väntar att man ska få fara och hämta hunden.

Publicerat
snart kommer den nya jämthunden hem nu är det bara ca tre veckor kvar innan man får hämta den.

med lite tur och rätta intresset så tror jag det kan bli en älg åt han redan i höst.

Trevlig men jobbigt o gå o vänta :D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

jo det blir riktigt roligt när den kommer hem men då blir det till att gå och vänta tills oktoberjakten börjar och man kan släppa han och hoppas att man kommer få skjuta en redan i år.

men tur man har en till hund att vara igång med.

Publicerat

Va roligt!

Då har du ju hela sommaren till att bonda med jycken. Och det är inte en halvmeter snö och -20 när man ska springa ut med honom var 10 minut!

Publicerat
jo det blir riktigt roligt när den kommer hem men då blir det till att gå och vänta tills oktoberjakten börjar och man kan släppa han och hoppas att man kommer få skjuta en redan i år.

men tur man har en till hund att vara igång med.

Jag har en valp och har en väldigt intressant tid nu..... Så jag får gratulera, och säga att du kommer att få några intressanta månader.

Att få se hur valpen utvecklas är en ren glädje. Även om det alltid dyker upp några bekymmer på vägen, och det kan vara jobbigt med all passning som behövs i början. Men totalen är ändå ett riktigt plus!! ;)

Min tik är född den 18/12-09 och jag har förhoppningen att det ska bli jakt i höst..... men det är inget jag räknar med. Det hänger oavkortat på hur hunden utvecklas och blir mogen. Har en kompis som i höstas hade en "valp" på runt 1 år, men totalt ointresserad av att jaga. Gick bara och lekte med pinnar och jagde löv. Dom andra valparna från samma kull hade visat älgintresse och någon skällde även älg.

Var mycket i skogen, men räkna inte med älgintresse redan i höst. Blir hunden intresserad, se det då som ett plus.

Sen önskar jag dig all glädje med valpen! ......eller föresten!! Jag vet att du får en rolig tid framöver. :lol:

Publicerat

Kul med en ny hund :lol: Rolig tid framför dig/er med mycket jobb och utveckling B) hoppas den hinner få huvud för att jaga innan hösten då ;) var ett tag sen man hade valp nu men de finns ju nya planer på valp :D;)

Publicerat
  • Författare

det har varit rätt tidig jakt i hundarna bakåt så jag tror det kan bli en älg redan i höst men lite tur.

men det blir hans riktiga jakt sesång förs nästa år skulle jag tro men han kommer att få vara med mycket i skogen redan i höst och allt som händer är bara ett plus.

Publicerat
  • Författare

nu är det bara 2 veckor kvar innan man får åka neråt och hämta hunden.

Publicerat

Var ska du hämta den ifrån? Kul med en liten! :) Grattis o lycka till med lilltvinten! ;)

Publicerat
  • Författare

i edsbyn blir det att hämta hunden och visst blir det kul med en liten.

jag ska komma och hälsa på dig nästa gång jag är åt ditt håll.

Publicerat
i edsbyn blir det att hämta hunden och visst blir det kul med en liten.

jag ska komma och hälsa på dig nästa gång jag är åt ditt håll.

Ok! Du är välkommen hit! :D

Publicerat

Jag va o hämte en liten jämthundstik idag . Ska bli roligt o se hur man lyckas med den här lilla damen. Ska enbarat jaga gris med henne tänkte jag , kan bli en o annan grävling men i första hand gris

Publicerat

Åh...Grattis och lycka till!!! :D

Publicerat
  • Författare
Jag va o hämte en liten jämthundstik idag . Ska bli roligt o se hur man lyckas med den här lilla damen. Ska enbarat jaga gris med henne tänkte jag , kan bli en o annan grävling men i första hand gris

då är det bara hoppas det blir hund av det du tagit också.

det är synd att det inte finns gris här uppe för det skulle vara roligt att testa hunden på det.

Publicerat
då är det bara hoppas det blir hund av det du tagit också.

det är synd att det inte finns gris här uppe för det skulle vara roligt att testa hunden på det.

Jag vet inte var alla grisarna har tagit vägen som rymde från Mariebergs viltfarm. Jag tror inte att dom är skjutna iaf. Vad jag vet så är det väl bara 3-4 st som är skjutna. Fråga Roger G om han har bättre koll på det. :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Jag vet inte var alla grisarna har tagit vägen som rymde från Mariebergs viltfarm. Jag tror inte att dom är skjutna iaf. Vad jag vet så är det väl bara 3-4 st som är skjutna. Fråga Roger G om han har bättre koll på det. :rolleyes:

sköt inte han en jag har för mig att ha sa det.

Publicerat
sköt inte han en jag har för mig att ha sa det.

Jepp och sedan sköts det en i Övermorjärv samt en borta i Mansheden mellan Korpikå och Björkfors. Den i Pajala vet jag inte var den kommer ifrån. Kan vara ifrån Marieberg också.

Publicerat
  • Författare

jo jag tror han visade nå bilder också på grisen om jag inte minns helt fel.

Publicerat
jo jag tror han visade nå bilder också på grisen om jag inte minns helt fel.

Ja, jag har sett bilder när jag var hemma till honom i vintras och han hade ju även ute bilder på robsoft om jag inte minns fel. <_<

Publicerat
  • Författare

är det någon som har något bra förslag på namn åt hunden för nu närmar det sig att hämta den.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

nu är hunden hemma och stormar.

Publicerat

vill se bilder på underverket :D

Publicerat
  • Författare

ja ska se om jag klarar lägga in några bilder framöver men först måste man lyckas fota några.

Publicerat
ja ska se om jag klarar lägga in några bilder framöver men först måste man lyckas fota några.

*s* ja det är inte alltid lätt att få bra bilder på små yrväder... fördelen är att dom blir trötta fort :D

Publicerat
  • Författare
*s* ja det är inte alltid lätt att få bra bilder på små yrväder... fördelen är att dom blir trötta fort :D

nä det är endast då han sover han är lugn och stilla jag ska försöka få någon bild och se om jag kan lägga ut.