Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Luleskyttar!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Hade tänkt ladda och slösa några skott till 222an här under friskiftsveckan. Vilken tid hade du tänkt ut?

Vet inte riktigt. Men ska du ut under veckan? Ska nog en snabbsväng imorrn bara för att testa 6x45 om den funkar som den ska. Men det blir nog bara i kallviken.

• Svar 98
  • Visningar 13,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Vet inte riktigt. Men ska du ut under veckan? Ska nog en snabbsväng imorrn bara för att testa 6x45 om den funkar som den ska. Men det blir nog bara i kallviken.

Blir nog både under veckan samt helgen, är inte förrän nästa tisdag som jag sätter mig på tåget upp till gruvhålet igen, så vilken dag jag skjuter med vad är ganska öppet. Enda som jag hade tänkt var att låta en bekant prova 222an så att han har lite jämförelser nu när han ska köpa vapen.

Publicerat
  • Författare

Lördag börjar se full ut för mig nu :blush: Rikard kommer å hämtar bössan å sen får vi gäster å sönda e risk för bakfylla :lol:

Men hojta till om du åker, vet aldrig va som händer.

Men nu ska jag åka å skjuta 6x45 :lol:

Publicerat

Ingen som brukar åka till sunderbyn och skjuta ?

Publicerat

Varje dag i stort sett.

Publicerat
Varje dag i stort sett.

Själv brukar jag försöka komma mig dit varannan vecka nån dag i allafall :D

Publicerat
  • Författare

Vad finns det för banor där?

Publicerat

Skeet, trap, 50m, 80m och sporting.

Publicerat

Puttra ner till Piteå så är ja på!

Publicerat
Vad finns det för banor där?

Själv föredrar jag sunderbyn fruktansvärt bra och trevliga människor där... Har varit på knöppelåsen några gånger på älgbanan men tavlan har ju varit så hemskt sönderskjuten så har ju inte ens sett något träffområde på den utan bara en svart sopsäck :lol:

Men klart vill man skjuta på 300m banan måste man ju dit...

Publicerat
Puttra ner till Piteå så är ja på!

Har ni bra och fina banor i piteå ? Synd det är så långt dit :lol:

Publicerat
  • Författare
Själv föredrar jag sunderbyn fruktansvärt bra och trevliga människor där... Har varit på knöppelåsen några gånger på älgbanan men tavlan har ju varit så hemskt sönderskjuten så har ju inte ens sett något träffområde på den utan bara en svart sopsäck B)

Men klart vill man skjuta på 300m banan måste man ju dit...

När var du där sist? Dom har ju elektronälg sen jag vet inte hur många år sen :rolleyes:

Publicerat
När var du där sist? Dom har ju elektronälg sen jag vet inte hur många år sen :rolleyes:

Jag var där förra året och det var just den tavlan som var så hemskt sönderskjuten... Gummiduktavlorna kan bli så sönderskjutna B)

Publicerat
  • Författare

Funkade den inte då eller :)

Publicerat
Funkade den inte då eller ;)

Ja men man såg inget träff område och kändes så trist skjuta då :) Var i vår nån sväng dit på långbanan... Trist man inte får använda försvarets banor här i boden hade varit enklast slippa åka i väg :P

Publicerat
Jag var där förra året och det var just den tavlan som var så hemskt sönderskjuten... Gummiduktavlorna kan bli så sönderskjutna :)

De brukar sätta en extra gummiduk där istället för träffområde. Jag var där idag och sköt 12 skott. Det var svart i mitten nu också med gummit. Fick en femma och en fyra på de tolv skotten, de andra tog.

I S-byn byter de träffområde rätt ofta istället så man ser ringarna när man ska skjuta.

Olika filosofi.

Publicerat
  • Författare

Har aldrig tänkt på hur det ser ut i träffområdet. Skjuter ändå bara 5:or o 5 ettor :P;)

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Skruvade i 260 röret så ikväll blir det älgbanan för att visa gubbarna vart skåpet ska stå. Öppen kväll ikväll om nån är intresserad. 18-21 är det öppet. Kostar väl en tia serien eller nåt sånt för icke medlemmar.

Om jag hinner så blir det lite på 300 m men tiden rinner väl iväg som vanligt. Tänkte skjuta in 375:an i samma veva.

Publicerat
Skruvade i 260 röret så ikväll blir det älgbanan för att visa gubbarna vart skåpet ska stå. Öppen kväll ikväll om nån är intresserad. 18-21 är det öppet. Kostar väl en tia serien eller nåt sånt för icke medlemmar.

Om jag hinner så blir det lite på 300 m men tiden rinner väl iväg som vanligt. Tänkte skjuta in 375:an i samma veva.

Hade då varit grymt roligt åka på skjutbanan <_<

Publicerat
  • Författare
Hade då varit grymt roligt åka på skjutbanan <_<

Ba komma :wub:

Publicerat

Och det är ju bra att man missade denna tråd då :( Jag som har såå långt (*host* 1km *host*) borde kanske vara där lite oftare!

Publicerat
  • Författare

Glöm attåka dit nu om det inte blåser storm då förståss. helt överjävligt med mygg :(

Publicerat

Kanon initiativ... Någon som vet något om skjutbanor längre söderut, runt tranemo gislaved svenljunga trakten vet att det finns i svenljunga men sparsamt med öppettider tyvärr

Publicerat

MatsN: Perfekt tillfälle att få ett riktigt lappbad då :(

Jag tänkte nog åka dit till helgen, eller på tisdag

Publicerat
  • Författare

Hojta till här innan, man vet ju aldrig.