Publicerat Maj 4, 201016 yr Hej. Bocote är det inget fel på De på Nordell brukar se till att man får skapliga bitar. Om du vill att kniven ska sitta ordentligt i slidan så rekommenderar jag rårands läder. Med det lädret kan du få kniven att sitta i slidan hur hårt du vill. RB blad ska man inte förakta De är jäkligt bra användarblad och håller skärpan bra men ändå lätta att skärpa. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 4, 201016 yr La iväg beställning på lite mer saker hos Nordells idag, han jag skulle prata med skulle dock inte återkomma förns onsdag, så fick inte några klara svar ang Bocote trä, han sa att de var mycket tätt och att det var hårt men gick att snickra.typ som ebenholts De fick bära eller brista, så köpte veden i säcken så att säga! Shaftläder säger du, mm går det att få så kniven sitter som berg, har tappat en kniv tidigare som jag tror han hade använt lappläder till knivslidan, är det nått som liknar det? Får väl se om jag gör en kniv nu först utav nått Rb blad, nåra hundra billigare. Låter fint Seved, lär nog bli någon fråga.. Ja då är det säkert fett. Ebenholts behöver du inte olja in. Jodå det går bra. Man får göra slidmallen så det sitter bra. Man behöver inte ha så mycket krympmån på shaftläder för det krymper inte alls lika mycket som rr. RB är bra blad. Dom körde jag med innan jag gjorde egna blad. Seved
Publicerat Maj 4, 201016 yr Författare Hej.Bocote är det inget fel på De på Nordell brukar se till att man får skapliga bitar. Om du vill att kniven ska sitta ordentligt i slidan så rekommenderar jag rårands läder. Med det lädret kan du få kniven att sitta i slidan hur hårt du vill. RB blad ska man inte förakta De är jäkligt bra användarblad och håller skärpan bra men ändå lätta att skärpa. mvh Kimmo Lilja Nog gör gunnar fina blad, var väl mer för att jag bara behöver åka någon mil för att köpa fler utav honom. Steen nilsen kan det bli dryg väntetid på någon månad om man har otur. Sen är nog Bergströms damask blad i nästan samma klass, de är oxå rätt snygga. Jo vill kniven ska sitta som i berg tills den ska användas..
Publicerat Maj 4, 201016 yr Nog gör gunnar fina blad, var väl mer för att jag bara behöver åka någon mil för att köpa fler utav honom.Steen nilsen kan det bli dryg väntetid på någon månad om man har otur. Sen är nog Bergströms damask blad i nästan samma klass, de är oxå rätt snygga. Jo vill kniven ska sitta som i berg tills den ska användas.. Japp jäkligt fina. Jag gillar dom skarpt. Jasså bor du i Adak. Jag tror han har gjort knivar oxå. Ja han gör fina damask oxå. Fast jag har alldrig provat dom. Det där är en avägning tycker jag. Det är lite tråkigt om man ska krångla för mycket när man ska ha ur kniven. Seved
Publicerat Maj 4, 201016 yr Författare Japp jäkligt fina. Jag gillar dom skarpt. Jasså bor du i Adak. Jag tror han har gjort knivar oxå. Ja han gör fina damask oxå. Fast jag har alldrig provat dom.Det där är en avägning tycker jag. Det är lite tråkigt om man ska krångla för mycket när man ska ha ur kniven. Seved Nej bor i slagnäs, är dock bara någon mil bort, har rätt mycket släkt i Adak så är dit ibland. Jo han har gjort rätt fina knivar tidigare vet jag, är ett tag sedan jag var förbi där nu dock. Jo men är riktigt tråkit att tappa kniven i skogen för att den inte satt fast. Är det någon som vet någon som behöver 2mm tenn plåt?
Publicerat Maj 4, 201016 yr Nej bor i slagnäs, är dock bara någon mil bort, har rätt mycket släkt i Adak så är dit ibland. Jo han har gjort rätt fina knivar tidigare vet jag, är ett tag sedan jag var förbi där nu dock. Jo men är riktigt tråkit att tappa kniven i skogen för att den inte satt fast. Är det någon som vet någon som behöver 2mm tenn plåt? Tjena. Vad ska du ha för tennplåten?? mvh Kimmo Lilja
Publicerat Maj 4, 201016 yr Författare Tjena.Vad ska du ha för tennplåten?? mvh Kimmo Lilja vet inte men kanske 2500:- kanske för billigt?!
Publicerat Maj 4, 201016 yr vet inte men kanske 2500:- kanske för billigt?! Tennplåt för 2500 kronor måste vara rätt så mycket mvh Kimmo
Publicerat Maj 4, 201016 yr Författare Tennplåt för 2500 kronor måste vara rätt så mycket mvh Kimmo Jo det är rätt mycket, tror arket är 900x900mm mvh
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare Idag fick jag hem prylarna jag beställt.. Lite fundersam över bocote biten, mycket ojämn i färgen, ena sidan är nästan helt mörkbrunt utan ränder medans den andra är ljus och mycket randig. Så om denna bit gör bladet rättvisa vette katten, skulle nog kanske ha beställt fler än en bit utav detta. Visar väl sig när man sätter sågen i den. verkar dock vara tätt och hårt.
Publicerat Maj 5, 201016 yr Idag fick jag hem prylarna jag beställt..Lite fundersam över bocote biten, mycket ojämn i färgen, ena sidan är nästan helt mörkbrunt utan ränder medans den andra är ljus och mycket randig. Så om denna bit gör bladet rättvisa vette katten, skulle nog kanske ha beställt fler än en bit utav detta. Visar väl sig när man sätter sågen i den. verkar dock vara tätt och hårt. Ja helst ska man åka o titta när man ska ha trä. Men det är ju alltid man kan det. Ta det mest randiga som framsida. Men det träet ändrar sej nog lite när du kommer in i det. Du kan nog se lite på kortsidorna hur biten ser ut i mitten. Seved
Publicerat Maj 5, 201016 yr Författare Ja helst ska man åka o titta när man ska ha trä. Men det är ju alltid man kan det. Ta det mest randiga som framsida. Men det träet ändrar sej nog lite när du kommer in i det. Du kan nog se lite på kortsidorna hur biten ser ut i mitten.Seved Jo vist är det så, har en bit att åka om jag ska och titta, men tror nästa gång jag behöver nått åker jag ner till Jano och ser vad han har.. verkar som det är från halva ljusa sidan snett över till hörnet på den mörka som det är ljusare. Jag får se vad det blir. Men nog hade de varit trevligt om biten varit fin.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Jo vist är det så, har en bit att åka om jag ska och titta, men tror nästa gång jag behöver nått åker jag ner till Jano och ser vad han har..verkar som det är från halva ljusa sidan snett över till hörnet på den mörka som det är ljusare. Jag får se vad det blir. Men nog hade de varit trevligt om biten varit fin. Du kan ju skicka tillbaks den och beskriva hur du vill ha den och säga vilket blad du har. Seved
Publicerat Maj 6, 201016 yr Du kan ju skicka tillbaks den och beskriva hur du vill ha den och säga vilket blad du har.Seved +1! Ett sådan blad förtjänar ett riktigt snyggt handtag.
Publicerat Maj 6, 201016 yr Författare Jag får se, ska kanske göra det. Annars beställer jag mer sen, när det blir stadigare i kassan.