Publicerat Maj 14, 201016 yr Hej, kan någon här förklara hur jag kan fixa ett statligt jaktkort inför kommande jaktår 1 Juli till 31 juni. Hur ska jag gå tillväga?
Publicerat Maj 15, 201016 yr Du betalar helt enkelt in 300:- på Kammarkollegiets konto och anger namn och personnummer i meddelandefältet: http://www.naturvardsverket.se/sv/Arbete-m...ar-du-jaktkort/ Obs att jaktår och kalenderår inte är samma sak; skall du jaga innan den 1/7 måste du alltså betala för jaktåret 2009-2010. NV håller på att ändra rutinerna, så att man ska få ett kort utskickat efter att man betalat avgiften. Där är vi dock inte ännu...
Publicerat Maj 15, 201016 yr NV håller på att ändra rutinerna, så att man ska få ett kort utskickat efter att man betalat avgiften. Där är vi dock inte ännu... fyfan vad bra med ett vettigt kort ist för dom jävla lapparna med kvitto som man måste klistar på äntligen har nån byråkrat tänkt till lite ursäkta OT BOT
Publicerat Maj 15, 201016 yr fyfan vad bra med ett vettigt kort ist för dom jävla lapparna med kvitto som man måste klistar på äntligen har nån byråkrat tänkt till lite ursäkta OT BOT Man kan ju dock beställa ett jaktkortsintyg, (när avgiften är betald), från Naturvårdsverket, det är ungefär som ett "kort". http://www.naturvardsverket.se/sv/Formular/Jaktkortsintyg/
Publicerat Maj 16, 201016 yr fyfan vad bra med ett vettigt kort ist för dom jävla lapparna med kvitto som man måste klistar på äntligen har nån byråkrat tänkt till lite ursäkta OT BOT Här kan du beställa jaktkort och jägarbevis: http://www.naturvardsverket.se/sv/Formular/Jaktkortsintyg/
Publicerat Juni 16, 201016 yr Nu kan man betala med kort, men hur får man ut ett kvitto. Måste man anmäla att man vill ha ett kvitto precis som innan, verkar inte riktigt genomtänkt. Eller har jag missat något! \Mats
Publicerat Juni 16, 201016 yr Nu kan man betala med kort, men hur får man ut ett kvitto.Måste man anmäla att man vill ha ett kvitto precis som innan, verkar inte riktigt genomtänkt. Eller har jag missat något! \Mats Det skall komma ett kort efter ca 10 dagar efter man betalat in avgiften.
Publicerat Juni 16, 201016 yr Nu kan man betala med kort, men hur får man ut ett kvitto.Måste man anmäla att man vill ha ett kvitto precis som innan, verkar inte riktigt genomtänkt. Eller har jag missat något! \Mats Pratade med dom i går på jaktkortsregistret och ska komma ett kort inom 10 dagar från betalning sa hon åt mig
Publicerat Juni 16, 201016 yr Pratade med dom i går på jaktkortsregistret och ska komma ett kort inom 10 dagar från betalning sa hon åt mig Låter bra! Men det hade ju varit enklare om man kunnat skriva ut det själv! \Mats
Publicerat Juni 16, 201016 yr Låter bra!Men det hade ju varit enklare om man kunnat skriva ut det själv! \Mats vad jag fattar ska det bli nån typ av litet plastkort om jag fattade rätt slippa papperslapp är ju bra...
Publicerat Juni 17, 201016 yr är jag dum i huvudet eller? ska det finnas någonstans på den ovanstående länken att man kan betala med kort för jaktkortet? hittar´t inte...
Publicerat Juni 17, 201016 yr är jag dum i huvudet eller? ska det finnas någonstans på den ovanstående länken att man kan betala med kort för jaktkortet? hittar´t inte... https://ripan.naturvardsverket.se/ripanweb/ Alternativt: Hade du jaktkort förra året, men inte fått inbetalningskort Det här gäller dig som betalade jaktkort förra året. Om du inte har fått inbetalningskortet eller förlorat det gör du så här: Vi ser gärna att du betalar med VISA eller Mastercard via Min sida. Om du vill betala via Internet eller girering: * Betala in 300 kronor på plusgirokonto 89 33 00-4 (Betalningsmottagare: Kammarkollegiet). Som OCR anger du 00(10-siffrigt personnummer)42. * Betalorderkopia (med kontoutdrag eller underskrift av banktjänsteman) eller internetutskrift gäller som jaktkort. * Cirka tio dagar efter att din betalning kommit in till jaktregistret skickar vi ut ditt jaktkort.
Publicerat Juni 17, 201016 yr Det här med jaktkort, vad är det egentligen för hokus pokus? Jag har alltid betalat och sett glad ut, men syftar eländet till något eller är det bara för att finansiera ett antal byråkrater som inte fått arbete på den öppna arbetsmarknaden? Ifall pengarna går till vettig viltvård så kommer jag fortsätta betala med ett leende på läpparna, i annat fall med knuten näve i fickan
Publicerat Juni 17, 201016 yr Det här med jaktkort, vad är det egentligen för hokus pokus? Jag har alltid betalat och sett glad ut, men syftar eländet till något eller är det bara för att finansiera ett antal byråkrater som inte fått arbete på den öppna arbetsmarknaden? Ifall pengarna går till vettig viltvård så kommer jag fortsätta betala med ett leende på läpparna, i annat fall med knuten näve i fickan Nästan all forskning om våra vilda djur finansieras från just viltvårdsfonden pengarna går till. Tror jag...
Publicerat Juni 17, 201016 yr Det finansierar väl bland annat forskning. Har jag för mig att jag lärt mig någonstans.
Publicerat Juni 18, 201016 yr https://ripan.naturvardsverket.se/ripanweb/Alternativt: Hade du jaktkort förra året, men inte fått inbetalningskort Det här gäller dig som betalade jaktkort förra året. Om du inte har fått inbetalningskortet eller förlorat det gör du så här: Vi ser gärna att du betalar med VISA eller Mastercard via Min sida. Om du vill betala via Internet eller girering: * Betala in 300 kronor på plusgirokonto 89 33 00-4 (Betalningsmottagare: Kammarkollegiet). Som OCR anger du 00(10-siffrigt personnummer)42. * Betalorderkopia (med kontoutdrag eller underskrift av banktjänsteman) eller internetutskrift gäller som jaktkort. * Cirka tio dagar efter att din betalning kommit in till jaktregistret skickar vi ut ditt jaktkort. Kan man regga sig där och betala även för ett nytt kort, dvs om man ska skaffa ett för första gången?
Publicerat Juni 18, 201016 yr Kan man regga sig där och betala även för ett nytt kort, dvs om man ska skaffa ett för första gången? Det tror jag.
Publicerat Juni 30, 201016 yr Funkar det att skriva ut kvittot på inbetalningen och plocka med sig om man ska ut å jaga innan man hunnit få själva kortet?
Publicerat Juni 30, 201016 yr Funkar det att skriva ut kvittot på inbetalningen och plocka med sig om man ska ut å jaga innan man hunnitfå själva kortet? Ja det ska funka.
Publicerat Juni 30, 201016 yr Är ca 14 dagar sen jag betalade men har inte fått jaktkortet än. Näe, 10 dagar har gått och jag har fortfarande inget kort...
Publicerat Juni 30, 201016 yr Jag pratade med damerna i dag. Jaktkorten är försenade dom viste inte riktigt när dom kommer.. Men dom skickar gärna ett intyg på betald avgift om man vill. Mvh Jocke
Publicerat Juni 30, 201016 yr En fråga om kortet. när man ska ha 2 betroda för att ha den som licens måste de typ va poliser?? kanske e en dum fråga
Publicerat Juni 30, 201016 yr En fråga om kortet. när man ska ha 2 betroda för att ha den som licens måste de typ va poliser?? kanske e en dum fråga 2 betrodda= t.ex 2 släktingar, arbetskamrater, vänner. Dessa ska vara just betrodda vilket betyder om jag inte missat nått att dessa personer inte ska ha nått allvarligt i sina register. Alltså ingen Tony Ohlson, Mattias Flink eller liknande. Stämpel sättes tillsammans med polismans signatur. Så summan av kardemumman är alltså: namnteckning av 2 betrodda alt. en namnteckning av polisman+myndighetsstämpel. Mvh//Matte.