Publicerat Maj 20, 201016 yr Jag letar efter ett vapen som framför allt är kort och snabb att skjuta med, men ett trevligt utseende skadar inte, det behöver inte vara en Blaser R93 Attaché men jag menar bara att den inte ska vara ful att kolla på Då jag främst jagar gris så behöver jag ett bra eftersöksvapen. Den bössan jag jagar med för tillfället känns inte så väldans bra att gå eftersök med med tanke på att den är 111 cm lång. Känner mig en aning klumpig när jag strövar genom skogen om kvällarna. Så en kort, snabb, gärna öppna riktmedel, billig repeter? Vad finns det för fabrikat som gör något liknande? Någon som kan tipsa mig om vad jag vill ha här?
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare är en slugautomat otänkbart ?? Nejdå, jag har funderat på en sådan men denna bössa kommer också att användas under hundjakten efter gris eller som hundförarvapen. Vill helst ha ett "vanligt" kulvapen till hundjakten
Publicerat Maj 20, 201016 yr ok annars så är ju bygel väldigt korta å riktigt grov i kalibern med bra öppna rikmedel om du vill ha ett "vanligt" vapen finns några frälsta här som kan ge fler bra skäl till en bygel
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare ok annars så är ju bygel väldigt korta å riktigt grov i kalibern med bra öppna rikmedel om du vill ha ett "vanligt" vapen finns några frälsta här som kan ge fler bra skäl till en bygel haha jadu, min far är ägare av både en Ruger och Marlin i kaliber 45-70. Så att man ska ha en sån har man ju hört ett x antal gånger Ska provskjuta en av dem någon dag för att känna lite på dem & se om den passar mig. Marlin är ju riktigt billiga också, så det är ju ett stort plus
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare Jag tänkte på Tikka T3 Battue, lätt kort och prisvärd.../Håkan H Den har länge legat och grott i mitt huvud ska du veta. Har känt på den varje gång jag besöker jaktaffären. Riktigt lätta att repetera också
Publicerat Maj 20, 201016 yr Den har länge legat och grott i mitt huvud ska du veta. Har känt på den varje gång jag besöker jaktaffären. Riktigt lätta att repetera också Japp! och bra öppna riktmedel för eftersök eller drevjakt /Håkan (som känner sig som en försäljare )
Publicerat Maj 20, 201016 yr En sådan här extremt smidig varelse http://www.classicvapen.com/page.cfm?pageI...e=prod_overview
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare Japp! och bra öppna riktmedel för eftersök eller drevjakt/Håkan (som känner sig som en försäljare ) Den stod högt på listan när första vapnet skulle inhandlas, Men det blev en Remington 700 SPS DM istället om man pratar prisvärd bössa så är den svårslagen Men den är för lång och inga riktmedel, så den går bort på eftersöken. Får skicka ut farsan istället men sin 45-70
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare En sådan här extremt smidig varelsehttp://www.classicvapen.com/page.cfm?pageI...e=prod_overview Den i 9.3x62 hade nog inte varit helt fel Men den lär ju kosta därefter också, är ju bara 19 så det blir ingen bössa i 20 000 kr-klassen för mig
Publicerat Maj 20, 201016 yr Ska man vara helt ärlig så får man nog lite vad man betalar för. Har själv en R93:a som jag är väldigt nöjd med, går att skjuta extremt snabba skott. Visst den kostar en slant men det är helt klart värt det. Jag hade bestämt mig för en battue light innan jag åkte till handlarn men tji fick jag, Blasern kändes outstanding. Och är riktigt trevlig att skjuta med också 9 3x62 med 18,5g oryx Sitter ett Aimpoint micro på som är grymt effektivt Tycker att tikkan är lite racklig i repetetionen men det kanske bara är jag.
Publicerat Maj 20, 201016 yr Den i 9.3x62 hade nog inte varit helt fel Men den lär ju kosta därefter också, är ju bara 19 så det blir ingen bössa i 20 000 kr-klassen för mig Så farligt dyra är dom inte. men jag är i samma sits som dig, tar studenten nu o fyller 19 i höst. Pengar är just alltid ett problem. själv så ska jag köpa ett skåp nu i veckorna som kommer. sen så kommer jag att få köpa en bössa i 9.3x62, för en ringa betalning av 2 flaskor ädel dryck
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare Ska man vara helt ärlig så får man nog lite vad man betalar för.Har själv en R93:a som jag är väldigt nöjd med, går att skjuta extremt snabba skott. Visst den kostar en slant men det är helt klart värt det. Jag hade bestämt mig för en battue light innan jag åkte till handlarn men tji fick jag, Blasern kändes outstanding. Och är riktigt trevlig att skjuta med också 9 3x62 med 18,5g oryx Sitter ett Aimpoint micro på som är grymt effektivt Tycker att tikkan är lite racklig i repetetionen men det kanske bara är jag. Jodå, jag har känt på både R93:an och Merkels KR1, båda riktigt fina vapen. Men den är inte överkomlig i pris för min del ännu. Vinner jag pengar eller lyckas få sommarjobbet i Norge som jag har sökt så blir det nog fan en R93:a kanske
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare Så farligt dyra är dom inte. men jag är i samma sits som dig, tar studenten nu o fyller 19 i höst. Pengar är just alltid ett problem. själv så ska jag köpa ett skåp nu i veckorna som kommer. sen så kommer jag att få köpa en bössa i 9.3x62, för en ringa betalning av 2 flaskor ädel dryck haha ja om det ändå hade varit så väl att man hade kunnat betala vapenhandlarn med dricka så hade det nog blivit en R93 eller något liknande
Publicerat Maj 20, 201016 yr haha ja om det ändå hade varit så väl att man hade kunnat betala vapenhandlarn med dricka så hade det nog blivit en R93 eller något liknande Man måste ha lite tur någon gång, och snälla jakt kamrater som vill att man ska vara väl rustad för stundande griskriget
Publicerat Maj 20, 201016 yr Författare Man måste ha lite tur någon gång, och snälla jakt kamrater som vill att man ska vara väl rustad för stundande griskriget Precis Men nu ska jag hoppa i jaktkläderna & prova lyckan vid åteln
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Skitjakt på dej då! tyvärr blev det inget, men så kan det vara
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Finns det någon mer som har förslag på en eftersöksbössa i överkomligt pris?
Publicerat Maj 21, 201016 yr Du har en annons precis nedan om en Brno eller två, båda är bra eftersöksvapen enligt mig, snabbmontage av optik, säkra säkringar, stabila vapen med fungerande system. För 2500 kr är det mycket vapen, 240 grains Woodleigh kula ger påtaglig effekt i viltet. /Christian
Publicerat Maj 21, 201016 yr Författare Du har en annons precis nedan om en Brno eller två,båda är bra eftersöksvapen enligt mig, snabbmontage av optik, säkra säkringar, stabila vapen med fungerande system. För 2500 kr är det mycket vapen, 240 grains Woodleigh kula ger påtaglig effekt i viltet. /Christian Funderar faktiskt på att köpa mig en till syntetare, halvautomat med öppna riktmedel i en grövre kaliber (9.3x62, .338 win mag) En magkänsla jag har bara