Hoppa till innehåll

Permobilträning i Väddika, Uppland


MKJ

Recommended Posts

Jägarnas riksförbund inbjuder till en dag av hundträning i Väddika

Lördagen den 11 Juni 2011 kl 09.00-16.00.

Hundträning på Permobil : björn, vildsvin eller älgkalv under professionell handledning. Kostnad 320 kr/hund, anmälan, begränsat antal platser. Icke medlem JRF 360 kr/hund

Vägbeskrivning: Riksväg 288, 1 kilometer NO om Hökhuvud, följ skyltning Jägarnas Riksförbund.

Anmälan Permobjörn : Magnus Andersson 0705-222550, Ulf Andersson 0706-584245 senast den 18/6.

Välkommen

Styrelsen, Jägarnas riksförbund avd. Alunda-Östhammar

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Varför kör man permobilträning med vildsvin och älg?

Vet du om ett ställe i Uppland där jag får släppa en hund på frilevande djur i Juni så är jag idel öra :)

Många duktiga hundar har startat sin bana med permobil grisar, jag kommer att köra mina fast jag vet att dom skäller gris redan. Men oftast gör dom det i en vassrugge och där är det inte så lätt att se hur dom beter sig.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet du om ett ställe i Uppland där jag får släppa en hund på frilevande djur i Juni så är jag idel öra :)

Många duktiga hundar har startat sin bana med permobil grisar, jag kommer att köra mina fast jag vet att dom skäller gris redan. Men oftast gör dom det i en vassrugge och där är det inte så lätt att se hur dom beter sig.

Finns det inga grishägn i era trakter?

Jag hade nog blivit rätt irriterad om mina hundar skällt på rullstolsbundna. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nej, inte ännu ;)

Du får väl se till att bygga ett då. :)

Men med ert usla skytte så åker väl snart alla vildsvinen rullstol, så det blir ju realistiskt ändå. ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då man bor alldeles i trakterna så är man grymt sugen på

att komma och kika, och framför allt att träffa lite folk... om det går bra?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tycker de är en rätt kul grej :) dom hade ju de på tullgarn och man fick se hur många olika hundar reagerade och de va olika reaktioner tro mig :P

Där kosta de 100kr för 10 min tror jag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Att komma och träffas är bara trevligt. :wub: Dock kommer vi försöka isolera oss från distraherande saker som andra hundar och folk för att göra det så realistiskt som möjligt under själva provmomentet.

Det finns inga vinstintressen i detta, 90% går oavkortat till han som äger utrustningen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

tycker de är en rätt kul grej :wub: dom hade ju de på tullgarn och man fick se hur många olika hundar reagerade och de va olika reaktioner tro mig :D

Där kosta de 100kr för 10 min tror jag.

Det var väl nå't litet inträde till Tullgarn kan jag tro...

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är detta något återkommande "erbjudande" Tänkte till nästa år ligger ju nära hemmet om mna vill testa då.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Är detta något återkommande "erbjudande" Tänkte till nästa år ligger ju nära hemmet om mna vill testa då.

Ja det är inte omöjligt, vi får väl se hur bra detta går först :unsure:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

låter bra kan man komma å kolla å få lite förberedande tips tror du?

Ja det är inte omöjligt, vi får väl se hur bra detta går först :rolleyes:
Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Då kör vi igen med samma upplägg, fast lite bättre plats och logistik, lördagen den 11/6.

Platsen är förlagd till Väddika gård denna gång (ligger mellan Harg och Hökhuvud). Det kommer att finnas älgkalv, vildsvin och björn.

Det kommer också finnas möjlighet till simulator skytte med eget vapen samt eventuellt också lerduveskytte beroende på önskemål.

Bild från i fjol på min unggråwachtel.

Hör gärna av er på PM eller i tråden.

post-1031-0-07653800-1304617026_thumb.jp

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Finns det platser kvar? Så tar jag gärna en om ja e välkommen. :blush:

Klart du är välkommen, har inte samanställt alla ännu men nån plats under dagen kan jag nog lova då vi inte gått ut annat än här ännu. Hör av mig via PM lite senare. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Klart du är välkommen, har inte samanställt alla ännu men nån plats under dagen kan jag nog lova då vi inte gått ut annat än här ännu. Hör av mig via PM lite senare. :)

Vilka tider kör ni mellan i år?

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vilka tider kör ni mellan i år?

Vi kommer rigga redan kvällen innan och ev köra våra egna hundar på kvällen beroende på allmänhetens intresse. Den 11e kör vi nog typ 8-16. Kommer att dela upp hundar efter önskat vilt och dela ut ungefärliga tider för att undvika köerna som vi hade i fjol.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi kommer också lägga proffsiga blodspår, perfekt för unghundar. Vi hoppas också ha ett konstgryt på plats. :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag blir allt lite sugen :blush: Du kan väl pma mig om det finns någon plats och när.... Jag har lite knapert med tid den närmaste tiden men som sagt...... :rolleyes:

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...