Publicerat Maj 27, 201114 yr Vi kommer också lägga proffsiga blodspår, perfekt för unghundar. Vi hoppas också ha ett konstgryt på plats. ...fin diversifiering av detta upplägg! Nu är det bara en permobilhare som saknas enligt mitt tycke
Publicerat Juni 9, 201114 yr Författare Vi kör våra egna hundar i morgon kväll, öppnar för några till på lördag om nån är sugen. Även om man inte har egen hund komma och testa simulator skytte, gratis förstås. Luftgevär finns till barnen dessutom. Vill ni testa en grythund går det bra. Uppdaterat första inlägget med rätt tider och plats
Publicerat Juni 10, 201114 yr Författare Då kan vi inte ta emot fler till permobilträningen, men välkomna att kika förbi ändå.
Publicerat Mars 28, 201214 yr Författare Då kör vi igen med samma upplägg, fast lite bättre plats och logistik, lördagen den 11/6. Platsen är förlagd till Väddika gård denna gång (ligger mellan Harg och Hökhuvud). Det kommer att finnas älgkalv, vildsvin och björn. Det kommer också finnas möjlighet till simulator skytte med eget vapen samt eventuellt också lerduveskytte beroende på önskemål. Bild från i fjol på min unggråwachtel. Hör gärna av er på PM eller i tråden. Dags igen, samma plats den 9/6 i år. Blev rätt stort intresse ifjol, totalt testades 37 hundar varav den absoluta majoriteten skällde bra. Kommer puffa lite i denna tråd framöver, ingen anmälan behövs ännu.
Publicerat Maj 17, 201213 yr Författare Då går det att anmäla sig till detta, ring Ulf Andersson 0706-584245.
Publicerat Juni 1, 201213 yr Författare Det börjar fylla på men finns några platser kvar. Det är samma kille som på tullgarn fast betydligt bättre miljö för hundtest.
Publicerat Juni 4, 201213 yr Precis glömt detta... Verkar fullt men jag skulle höra av mig senare ikväll så får vi se om det går att få med en cirkushund. Jag och komma ihåg saker...
Publicerat Juni 4, 201213 yr Författare Precis glömt detta... Verkar fullt men jag skulle höra av mig senare ikväll så får vi se om det går att få med en cirkushund. Jag och komma ihåg saker... Hade inte du anmält dig? Officiellt är det fullt, men kan säkert peta in dig nånstans.
Publicerat Juni 4, 201213 yr Hade inte du anmält dig? Officiellt är det fullt, men kan säkert peta in dig nånstans. Nej hade totalt glömt bort det, 9 juni är ju skiiiitlångt fram i kalendern... Tills jag insåg fakta i förmiddags. Men det löste sig, cirkushunden är anmäld.
Publicerat Juni 5, 201213 yr Hade inte du anmält dig? Officiellt är det fullt, men kan säkert peta in dig nånstans. Texas kommer, men ska få hälsa på björnen i år och se vad som händer Troligtvis kommer bara jag, kanske får med Husse också.
Publicerat Juni 7, 201213 yr Finns det inga grishägn i era trakter? Jag hade nog blivit rätt irriterad om mina hundar skällt på rullstolsbundna. rullstolsBUREN!!! inte bunden.
Publicerat Juni 8, 201213 yr Författare GW roade sig lite på kvällen, ingen björnfrossa där. Däremot en kass filmare och lika taskigt ljud. :pirate: Syns i morgon http://youtu.be/VEvXMHhJUM0
Publicerat Juni 16, 201213 yr Varför filmar du på snedden? Hur gick eventet sedan då, det var väl en hel vecka sedan nu?
Publicerat Juni 17, 201213 yr Gick nog bra överlag. Jag är iaf helnöjd med apans uppträdande. Finns bilder och nån textrad i dagboken.
Publicerat Juni 17, 201213 yr Författare Jo de gick bra, taskigt väder på morgonen men sen så gick det bra. Över 30 hundar kom att pröva och som vanligt var de flesta nöjda. Man kan ju vända filmen innan man publicerar men jag och fjollteknik?
Publicerat April 20, 201313 yr Författare Hej, I år kör vi den 1/6, kommer också finnas möjlighet kvällen innan efter ö.k. I år kommer JRFs förbundsordförande Solveig Larsson att deltaga, hon kommer att prata om JRFs framtidsarbete och också svara på frågor kring förbundets arbete i olika frågor. I övrigt blir det som tidigare gratis simulatorskytte inomhus, blodspår för hundar, trapskytte och luftgevärsskytte för ungarna. Kaffe och korv finns att köpa. Återkommer när vi börjar ta upp anmälningar till permobilaktiviteten.
Publicerat Maj 15, 201312 yr Författare Hej, I år kör vi den 1/6, kommer också finnas möjlighet kvällen innan efter ö.k. I år kommer JRFs förbundsordförande Solveig Larsson att deltaga, hon kommer att prata om JRFs framtidsarbete och också svara på frågor kring förbundets arbete i olika frågor. I övrigt blir det som tidigare gratis simulatorskytte inomhus, blodspår för hundar, trapskytte och luftgevärsskytte för ungarna. Kaffe och korv finns att köpa. Återkommer när vi börjar ta upp anmälningar till permobilaktiviteten. Intresserade kan anmäla sig till Uffe Andersson 0706-584245 för hundträningen. I övrigt är alla välkomna att kika förbi, om inte annat för att dela en kaffe och en stunds skitsnack.
Publicerat Maj 15, 201312 yr Intresserade kan anmäla sig till Uffe Andersson 0706-584245 för hundträningen. I övrigt är alla välkomna att kika förbi, om inte annat för att dela en kaffe och en stunds skitsnack. Pris? Har ett gäng unghundar jag skulle vilja testa på gris och björn.
Publicerat Maj 16, 201312 yr Författare Nånstans mellan 350 och 380 per hund och vilt skulle jag tro, ring och snacka med ansvarig.
Publicerat April 26, 201412 yr Författare Gör det enkelt i år...http://www.jaktojagare.se/forbundsnytt/hund-och-skyttedag-i-vaddika Kom och ställ frågor till länsstyrelsens tjänstemän. Uppsala län skall enligt förslag hålla 5% av framtidens vargstam, men 5% av vadå, 200, 500 eller 1000 vargar? Brukar vara ett riktigt trevligt arrangemang. Kom och snacka jakt, skjut på filmduk eller lerduvor och aktivera jycken samtidigt. Man behöver inte vara JRF medlem för detta givetvis, alla är välkomna. Vill också pusha för JRF bussen till tullgarn. Primärt för Alunda-Östhammars medlemmar men vi fyller på med medlemmar i Uppsala i mån av plats. Avdelningen bjuder sina medlemmar på bussresan, endast inträde står man för själv. Bussen går på fredagen den 30/5.
Publicerat Maj 15, 201411 yr Gör det enkelt i år...http://www.jaktojagare.se/forbundsnytt/hund-och-skyttedag-i-vaddika Kom och ställ frågor till länsstyrelsens tjänstemän. Uppsala län skall enligt förslag hålla 5% av framtidens vargstam, men 5% av vadå, 200, 500 eller 1000 vargar? Brukar vara ett riktigt trevligt arrangemang. Kom och snacka jakt, skjut på filmduk eller lerduvor och aktivera jycken samtidigt. Man behöver inte vara JRF medlem för detta givetvis, alla är välkomna. Vill också pusha för JRF bussen till tullgarn. Primärt för Alunda-Östhammars medlemmar men vi fyller på med medlemmar i Uppsala i mån av plats. Avdelningen bjuder sina medlemmar på bussresan, endast inträde står man för själv. Bussen går på fredagen den 30/5. Lyfter denna tråd, på lördag är det dags! Glöm inte dina troféer som du vill ha bedömda! Det ser dessutom ut att bli kungligt väder så det finns inga ursäkter för att INTE komma...
Publicerat Maj 2, 201510 yr Författare http://www.jagarnasriksforbund.se/uppsala.php Dags igen nästa lördag, alla hjärtligt välkomna!