Publicerat Juni 11, 201016 yr But of course Ja det är bäst att hålla sig till sånt som fungerar, bra val
Publicerat Juni 21, 201016 yr funderar på fara och hämta en terrier eller ta om det ska para någon av nuvarnade. En terrier för mycket går det inte ha! precis ligger i sammaplaner själv blir nog en parsontik så fort som möjligt.....
Publicerat Juni 21, 201016 yr Hämtade en rysstövarhane i mitten av maj, maken till överaktiv odåga har då jag aldrig skådat. Tyskarna va int hälften så hemska å dubbelt så lättlärda Hoppas han ägnar lika mycket energi till jakten åt vintern som han nu gör i jävulskap
Publicerat Juni 22, 201016 yr Det blir nog ingen hund i år, men kanske nästa. Vi har sedan ett bra tag pratat mycket om det, men har i fråga om vissa saker svårt att komma till skott. Hustrun faller lätt för exteriören medan jag vet vad jag vill ha till den jakt jag bedriver... Detta innebär för mig primärt en wachtel (även wachtelkorsningar är intressanta) alternativt terrier, antingen Jack Russel eller Borderterrier, medan hustrun argumenterar för Weimaraner... (Att vi skulle landa på en tax som kompromiss är inte otroligt eftersom vi känner några duktiga uppfödare) Vi får väl se.... Sedan får vi se vad ungarna tycker när vi börjar närma oss ett beslut och skall börja kolla upp potentiella kullar, gissningsvis faller dottern för den första valptik hon lägger ögonen på.... Alternativet är väl att jaktträna vår bagge