Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gris nr 2

Featured Replies

Publicerat

Jobbade igår,fick ett mms av Joacim... bild på STORA grisavtryck på vägen....hmmmm skulle ju jobba till 20.00....men blev så otroligt sugen på att åka ut och sätta mig....så fick det bli...hem, på med kläderna...greppa bössan och iväg.

Var på plats ca 20.45....knotten var fruktansvärda men tänkte bara..... mig ska ni inte vinna över <_< ikväll ska jag skjuta gris och där med basta :D

Ca 22.00...kommer han ut....ett riktigt stort monster...sprang fram till tunnan lite oroligt...tillbaka mot planteringen och ut igen....kollade rakt på mig...vägrade bredsida....tänkte hela tiden....nu gäller det...skottet måste sitta perfekt för den killen vill jag inte springa in och leta efter :( Nu är pulsen hög....Anette ta det lugnt ...andas djupt... Ställde upp sig perfekt......pang...rätt ner i backen...reser sig igen....en smäll till(Blaser=Kärlek)Han ligger där.....Försöker sansa mig en stund ...ringer Jocke...Jag kommer direkt,tror han tog helikopter eller nåt för han var snabbt på plats och även 2 killar till som hjälpte oss.Tack...love you :wub::wub:

Vägde aldrig killen men vi tippar på 130 kg....5,5 cm betar synliga.....mmmm...det ska bli spännande att se hela längden :)

Tack Joacim för att du skickade bilden som helt klart var avgörande för mitt beslut att ge mig ut....och tack för att du med ett glatt humör hjälpte din mamma till 03.00 på natten och sen hoppar upp med ett skutt ur sängen nästa morgon för att jobba,älskar dig kära son :wub:

Känner mig lite sugen på att starta en liten jaktdagbok....snart ;)

Publicerat

Grattis,

Anette jag har sett bilder på monstret, du verkligen inte stor ut invid den galten.

Hatten av i tusenfald.

/Christian

Publicerat

Stort grattis

Publicerat
  • Författare
Grattis,

Anette jag har sett bilder på monstret, du verkligen inte stor ut invid den galten.

Hatten av i tusenfald.

/Christian

Tack!!!!

En annan är ju ca 2 skitar hög.....grisen var ju ca 3..... <_<

Publicerat
  • Författare
Stort grattis

Tack för det!!!! <_<

Publicerat

Stort grattis <_<

Publicerat

LÄCKERT!

Publicerat

Grattis <_<

Men även vi andra är sugna på att se bildbevis på "monstret" som håller er vakna på natten :wub:

/Lasse

Publicerat
....så fick det bli...hem, på med kläderna...

Grattis!!

Dock undrar jag lite vad du jobbar med <_<

Publicerat
  • Författare
Grattis!!

Dock undrar jag lite vad du jobbar med <_<

Hahaha........ :wub: Tack :wub:

Publicerat
  • Författare

Tusen Tack alla......stirrigt som det blev.....och för att hinna ta på mig kläder :wub: så tog jag med min lilla fina kamera med ett batteri som var lika slut som jag är idag <_< hoppas sonen stöttar upp här med lite läckra bilder ... :wub: när han slutat jobba

Publicerat

Grattis! <_<

Publicerat

GRATTIS!

Väntar med stor spänning på bildbeviset! Jag menar en bra story kan ju vem som helst skriva ihop! B)

Skojar bara, det var spännande att läsa din lilla korta berättelse. Levde mig in i den så att min puls steg bara av att läsa! (Dålig kondis? :rolleyes: )

Publicerat

Stort Grattis! :rolleyes:

Publicerat

Här kommer lite bilder på "monstret".

Min första tanke var "den här måste vi klippa längs med bogarna och bogmontera :("

Men min mor var inte inne på samma linje som mig B)

Först skickade jag precis som mamma skrev en bild på ett grisspår, modell STORT!

Grattis än en gång mammsen! Undra hur långt tid det tar för dig att smälta denna upplevelse :rolleyes:

MVH/Jocke

post-2176-1276106496_thumb.jpg

post-2176-1276106505_thumb.jpg

post-2176-1276106513_thumb.jpg

post-2176-1276106522_thumb.jpg

post-2176-1276106530_thumb.jpg

post-2176-1276106538_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Anette! :rolleyes: Det var en fin galt det där! B)

Publicerat

Jätte grattis till den stooora nassen :rolleyes:

Publicerat

Lyfter även jag på hatten och önskar grattis :rolleyes:

Fin gris B)

Publicerat
  • Författare
:);) Tack så jättemycket alla gratulanter....ni gör mig ännu gladare.....7:e himlen har man väl varit i några gånger t ex när man fick upp sönerna på bröstet för 27 och 22 år sen.....men detta känns ju oxå väldigt stort.....kanske inte jämnförbart....men även detta LYCKA :P
Publicerat
  • Författare
GRATTIS!

Väntar med stor spänning på bildbeviset! Jag menar en bra story kan ju vem som helst skriva ihop! :D

Skojar bara, det var spännande att läsa din lilla korta berättelse. Levde mig in i den så att min puls steg bara av att läsa! (Dålig kondis? :) )

;) ...skulle känt min puls.....hyperventilerade...fick bara ta mig samman och det gick ju vägen :P

Publicerat
;) ...skulle känt min puls.....hyperventilerade...fick bara ta mig samman och det gick ju vägen :P

Jadu, numera får du gå under namnet "galtadräparen" :D

Kan fortfarande inte fatta att du som för bara några månader sedan var för osäker för att sitta själv har lyckats nedlägga en av de största grisar jag någonsin skådat IRL :)

Publicerat

Grattis :)

Tänk om man hade haft gris här uppe i norr så man fått jaga ;)

Publicerat

Anette, du är en av de modisgaste och ballaste morsor jag träffat på! :)

sicken jäkla ponny du la ner då!

som vi har garvat idag jocke och jag, "Ballar av stål " tänkte jag men det finns liksom inga!

jag är så jäkla glad för din skull, vilket monster va, jag är nästan glad att det inte var jag, hehe. det hade varit ångestladdat om den hade knatat in i skogen.

stort grattis!

Publicerat

Barnen här undrar vart deras Shettlans ponny tagit vägen :)

Nu vet jag ;)

STORT grattis till galten.

/Lasse

Publicerat

Jättegrattis, så himla häftigt ;)