Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ska köpa ny hagelbössa (nu eller senare)

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Självklart bistår jag gärna med att lotsa in er till den "rätta" vägen :lol:

Tänk att jag misstänkte nästan det. :P

/F

Publicerat
  • Författare

Har lagt en liten prisfråga på Browningen hos en viss handlare i Uppsala. Få se vad han kan hitta på.

Har vi inga andra förslag på sportmodeller på begagnade kvalitetsvapen? Ös på nu vettja, Fitzo måste ha en ny knallpåk :)

/F

Publicerat
Har lagt en liten prisfråga på Browningen hos en viss handlare i Uppsala. Få se vad han kan hitta på.

Har vi inga andra förslag på sportmodeller på begagnade kvalitetsvapen? Ös på nu vettja, Fitzo måste ha en ny knallpåk :)

/F

Krieghoff K80, Perazzi MX8, Kemen Standard etc...

Fast du lär inte hitta en mer prisvärd av den typen än Browning!

En K80 lär starta på runt 100k+ för en begagnad, MX8 kanske runt 60-70k och jag har ingen aning vad en Kemen går lös på begagnad...

(jag tror du ser vart jag vill komma med detta :) ) hehe...

Publicerat
  • Författare
Krieghoff K80, Perazzi MX8, Kemen Standard etc...

Fast du lär inte hitta en mer prisvärd av den typen än Browning!

En K80 lär starta på runt 100k+ för en begagnad, MX8 kanske runt 60-70k och jag har ingen aning vad en Kemen går lös på begagnad...

(jag tror du ser vart jag vill komma med detta :D ) hehe...

Ha ha, ja inte kan man säga att du snackar upp konkurrenterna direkt. B)

Jag får avvakta och se vad det kan bli för pris på Ultran och om det verkar acceptabelt blir det till att försöka provskjuta nåt exemplar. Det är säkert en alldeles utmärkt bössa men jag vågar fan inte köpa grisen i säcken (även om det är mitt normala köpbeteende :D ).

//Fitz

Publicerat

En ny Perazzi MX8 börjar på 70 000:- , har set beg. för betydligt lägre.

Ring Påhlsson Vapen i Hagfors, dom har en del bössor, har tyvärr inget nr.Dom var gen.agent förut.

Finns en i Filipstad som har en del Perazzi till salu, bla en oskjuten MT 6 för 30 000:-, han har annons på Blocket.

Kollade lite snabbt på Torsbo, dom hade några Browning...............

Publicerat
  • Författare
En ny Perazzi MX8 börjar på 70 000:- , har set beg. för betydligt lägre.

Ring Påhlsson Vapen i Hagfors, dom har en del bössor, har tyvärr inget nr.Dom var gen.agent förut.

Finns en i Filipstad som har en del Perazzi till salu, bla en oskjuten MT 6 för 30 000:-, han har annons på Blocket.

Kollade lite snabbt på Torsbo, dom hade några Browning...............

Jo jag kollade häromdagen att Torsbo hade några Browning. Får kolla om det går att ordna en provskjutning nästa gång jag har vägarna förbi där.

Intressant Perazzi-information. Får försöka kolla upp det litegrann.

Tackar och bockar.

//Fitzo

Publicerat
  • Författare

Fick svar från Svante N, både bra och konstiga...

En Ultra XSH ska enligt dom bara finnas med 74 cm pipor. Låter helskumt i och med att det i Brownings katalog står det att det finns (om jag nu fattar helt rätt) 74 och 76 centimeterspipor. Verkar ju lite konstigt i och för sig, de flesta andra modeller har 71, 76 eller 81 cm pipor så det kan ju vara så att jag har missat nåt.

Kolvlängden går att måtbeställa. Det är goda nyheter för det trodde inte personalen.

Levtid 4-12 veckor (helt acceptabelt)

Pris runt 40´. Lite över budget helt klart så nu blir det till att fundera lite och/eller vänta tills kassan ser bättre ut (ett förbannat tråkigt alternativ såklart).

Wizard. Vad tror du om det här med piplängderna?

Mvh. Fitzo

Publicerat
Fick svar från Svante N, både bra och konstiga...

En Ultra XSH ska enligt dom bara finnas med 74 cm pipor. Låter helskumt i och med att det i Brownings katalog står det att det finns (om jag nu fattar helt rätt) 74 och 76 centimeterspipor. Verkar ju lite konstigt i och för sig, de flesta andra modeller har 71, 76 eller 81 cm pipor så det kan ju vara så att jag har missat nåt.

Kolvlängden går att måtbeställa. Det är goda nyheter för det trodde inte personalen.

Levtid 4-12 veckor (helt acceptabelt)

Pris runt 40´. Lite över budget helt klart så nu blir det till att fundera lite och/eller vänta tills kassan ser bättre ut (ett förbannat tråkigt alternativ såklart).

Wizard. Vad tror du om det här med piplängderna?

Mvh. Fitzo

Den modellen har bara 29" pipor (74 cm) så det är inget konstigt med det. Min Gti Ultra har 27.5" men tillverkades även i andra längder. 29" är nog banne mig den optimala längden för sporting!

Det finns några bössor på lager i Wales och Danmark. Kolla vad de tar för bössan. Kanske kan bli billigare??? Vem vet...

MID WALES SHOOTING CENTRE FFINNANT TREFEGLWYS CAERSWS SY17 5QY POWYS POWYS UK +44 1686 430654

ALMAS A/S GUGVEJ 138 9210 ALBORG SO DANEMARK +45 96 330300

Hur som haver är detta en riktigt bra bössa som håller livet och och kanske lite mer. Jag trodde att den skulle landa på mer pengar så det var en positiv överraskning.

Publicerat
  • Författare
Den modellen har bara 29" pipor (74 cm) så det är inget konstigt med det. Min Gti Ultra har 27.5" men tillverkades även i andra längder. 29" är nog banne mig den optimala längden för sporting!

Det finns några bössor på lager i Wales och Danmark. Kolla vad de tar för bössan. Kanske kan bli billigare??? Vem vet...

MID WALES SHOOTING CENTRE FFINNANT TREFEGLWYS CAERSWS SY17 5QY POWYS POWYS UK +44 1686 430654

ALMAS A/S GUGVEJ 138 9210 ALBORG SO DANEMARK +45 96 330300

Hur som haver är detta en riktigt bra bössa som håller livet och och kanske lite mer. Jag trodde att den skulle landa på mer pengar så det var en positiv överraskning.

Du är banne mig ett orakel! :ph34r:

Då måste det nästan vara någon form av tryckfel i Brownings katalog.

Kollade runt på ett par brittiska sidor igår och lyckades inte hitta någon så jag ska lätt kolla upp butikerna du nämner. Vore ju smutt om det blir nån krona billigare.

Jag vet att det varit uppe i en (kanske flera) tråd tidigare så med jättestor risk för att vara tjatig; Hur hög är krångelfaktorn om man ska handla vapen från Storbrittannien?

Tack för hjälpen Wizard. Guldmedalj på dina Browningkunskaper.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

Verkar som att det går att komma undan hyfsat mycket billigare om man vänder näsan västerut :rolleyes:

http://www.sportsmanguncentre.co.uk/produc...Adjustable+12m/

Hittade ett par trådar om att handla från UK och det verkar inte vara så jättebökigt själva proceduren men jag antar att man får räkna med merkostnader, eller är det bara frakt vi pratar om? Tull, moms?

Nån som har koll på hur mycket man måste lägga på det lokala priset för att får hem kanonen?

Mvh. Fitzo

Publicerat
Verkar som att det går att komma undan hyfsat mycket billigare om man vänder näsan västerut :)

http://www.sportsmanguncentre.co.uk/produc...Adjustable+12m/

Hittade ett par trådar om att handla från UK och det verkar inte vara så jättebökigt själva proceduren men jag antar att man får räkna med merkostnader, eller är det bara frakt vi pratar om? Tull, moms?

Nån som har koll på hur mycket man måste lägga på det lokala priset för att får hem kanonen?

Mvh. Fitzo

Hmmm... Britterna har bättre priser på hagelbössor, det är det inget snack om!

Snacka med din lokala vapenhandlare vad han tar för att ta hem den bössan åt dig! (mycket krångligare som privatperson)

Pundet står lågt just nu och frakt + transferkostnaderna är inte speciellt höga.

Om ingen försöker lura dig så skall du ha hem bössan i näven strax under 30 papp!!!

Publicerat
  • Författare

Snacka med din lokala vapenhandlare vad han tar för att ta hem den bössan åt dig! (mycket krångligare som privatperson)

Pundet står lågt just nu och frakt + transferkostnaderna är inte speciellt höga.

Om ingen försöker lura dig så skall du ha hem bössan i näven strax under 30 papp!!!

Det låter ju helt enkelt lysande. Ska genast börja undersöka detta.

Ska bara försöka få till någon form av provskytte också hur nu det ska gå till. Om det finns någon vänlig forumsjäl som äger en Ultra och bor någorlunda i närheten av Sthlm får ni mer än gärna höra av er.

Mvh. Fitzo

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

Håller som bäst på att invänta prisuppgift på ovanstående arrangemang. Fan. Om det hamnar under 30 papp och jag får runt 10 i inbyte för 687an... Då ligger Fitzos nya möbler jävligt risigt till kan jag meddela :)

/F