Publicerat Januari 20, 200620 yr Seger: överdjävulskap skulle jag vilja kalla det! :( Var det på en fredag och den 13:de tro?? Själv har jag bara lyckade jakter bakom mig... ;D :
Publicerat Mars 12, 200620 yr Min värsta fiaskojakt, var när jag och farsan var och jagade ripa i guijaure för några år sedan, det var en skare som inte liknade något annat. hoppade man ner i skaren med hälen först vart det inte ens ett märke! , ja tror fan att man skulle ha kunnat åka skridskor på vissa ställen (lite kryddat kanske) men iaf , så efter en hel veckas kämpande med lite, och otroligt skygga ripor, vart resultatet mäktiga siffran :1. ripan hamnade ensam i en ica-kasse i frysen: Där låg den ändå tills nästa år, då vi skulle ta reda på det årets ripor. alla ripor vart tillvaratagna utom en... nämligen den i påsen. Den vart glömd i garaget å låg i värmen och gosade till sig så den vart mer än lagom mörad, det slutade att den hamnade på freddes åtel , mindre glad var jag för det efter en veckas slit på skidor, men gladast var nog räven...
Publicerat April 16, 200620 yr Hade väldigt bråttom en morgon jag skulle ut o jaga älg men var lite försenad så jag öppnade skåpet la ner bössan i fodralet o sedan så stack jag som en oljad blixt i väg, kom upp till jaktlaget o satt där o snackade lite sedan så drog vi korten vart vi skulle sitta.....sedan så skulle vi ut på pass o när jag kom ut då märkte jag att något fattades i bössan o till min förvåning så saknade jag slutstycket vilket måste ha varit toppen för älgarna den dagen för det är ju något som man inte brukar lämna kvar i skåpet på morgonen men man var väl hellt uppslukad av tjejen ;D. Så det var ju inge vidare då man fick ju en o annan pikning men det var ju bara att fara hem o hämnta resten av delarna till vapnet hemma.... men man har ju hört historier om mycket värre saker som har hänt folk som har glömnt bössan kvar på passet i skogen o har fått vänt om o hämntat den...... ;D ;D
Publicerat Februari 8, 200818 yr Författare ;D En tråd jag gärna vill lyfta igen, då det nu finns flera hundra nya medlemmar som kanske har någon rolig fjaskojakt att skriva om. Så komigen och bjud oss på ett gott skratt ;D
Publicerat Februari 8, 200818 yr HAr väl inte varit med om så många fiaskon men före jul så var jag ut och tänkte jaga en sväng. Kaffe var med, mackor ryggsäcken, bössan och så. När jag kommit ut till skogen så upptäcker jag att jag glömt det viiktigaste ammon låg hemma. Så det blev inte mycket till jakt den dagen. Oj så jag skämdes :-[ Kommer ihåg en till just nu, det var ju inte så länge sedan detta här hende det var sista helgen i januari då jag tänkte fälla säsongens sista Tupp. jag såg ett gäng tuppar men just som jag ska till att börja ta sikte så kommer en skoter dånande fram, så där flög alla tupparna iväg.
Publicerat Februari 8, 200818 yr Vår resa till Klimpfjäll var väl på sätt å vis ett fiasko då vi efter 30 av 46 planerade mil råkade ut för ett skuret bakhjulslager :'( Beslöt att försöka ta oss tillbax till civilisationen efter att Maddog å Ante skruvat åt lagret. Tog 4 tim att avverka 12 mil men i Dorotea var det stopp, Hjulet wobblade som en Rapala. Sov ett par timmar i bilen men pga undertecknads diet på folköl å lantchips osade det fint från aktern Vaknade själv av kylan när Ante med nosen utanför fönstret fullt nedvevat försökte andas in 15 minusgrader:D Hittade en mek som fixade lagret för 500pix,all heder åt honom. Nya tag på lördagen men ingenting i sikte,inte en fågelobservation. Beslöt oss för att prova att jaga ripa på söndagen då Maddog å Ante hade med sig ripbössorna. Drog iväg ett par mil på fjället då det började blåsa som satan. Jag i släden med puffrorna å Maddog å Ante på skotern. Jag har aldrig frusit nåt så djävulskt i hela mitt liv. Trots balaclava och superthermounderwear var jag som förstenad då Ante fick nog,beordade halt och utbrast att han tappat känseln från röven till tårna ;D ;D ;D Nåväl,efter en stunds stretchande sprack det upp och blev en fin dag till slut så ett totalt fiasko var det kanske inte. /M. /M.
Publicerat Februari 8, 200818 yr http://jagareforbundet.se/wilda/wildaredak...ruvenarfull.asp :- Mvh!
Publicerat Februari 8, 200818 yr Ha ha, jag ser framför mig hur Hippen sitter muttrandes uppe i en gran som svajar av och an. ;D ;D
Publicerat Februari 8, 200818 yr Just då var man nog lite småsur men det brukar ordna till sig om man får skjuta av sig lite när man kommer ned men denna morgon kom det som sagt bara en kråka.. Mvh!