Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nedräkning!

Featured Replies

Publicerat

Här kan vi räkna ner till våra favoritjakter.

Själv så har jag just nu 42 dagar kvar till 1 augusti när jakten på grävling med ställande hund börjar :unsure:

Publicerat

Då är det bara 57 dagar kvar till bockpremiären ;) Hoppas att jag kommer ut bara :unsure:

Publicerat

Bör ju vara 68 dagar kvar till fågeljaktstarten

Publicerat

Själv ser jag fram emot gåsjakt i Vadstena i år igen. I höst.

Visst, älgjaktens första vecka är ju alltid trevlig.

Höstens fågeljakt och vinterns toppfågel.

....

Publicerat

För mig är det helt klart bockjaktsveckan. Den 15/8 åker jag ner till nya jaktmarken, blir att jaga där måndag, tisdag och onsdag morgon. Vid lunch på onsdagen åker jag hem igen för att jaga på min egna mark under kvällen. Resterande fyra dagar blir det morgon och kväll på min egna mark :wub:

För att inte tala om vad jag längtar till hösten när det är dags att jaga in min wachtel :wub: :wub:

Publicerat

Många dagar kvar till man får/ska släppa jycken efter rådjuren. För långt egentligen :wub:

Publicerat

1 Augusti en ny tröskad åker o spana efter räv o sen musa in dom :wub:

Mvh.

Publicerat
Själv ser jag fram emot gåsjakt i Vadstena i år igen. I höst.

Vem jagar du hos?

Själv väntar man ju på 1:a aug och lite grävling jakt, både under och över jord :wub:

Publicerat

Väntar med spänning tills gässen blir lovliga, har ny fin obeprövad mark som vi suktade efter redan förra året. Gässen var som tokiga i fälten vi nu fått jakten på så det ska bli skoj!

Sen ser jag verkligen fram emot hjortjakterna. Sist vi var ute så såg vi bizarra mängder hjort men dom har säkert flyttat när det är dags. Efter att ha brottats med dem i våras så lockar det ännu mer.

Publicerat

41 dar lindberg.

Som alla säkert förstår så är det grävlingjakten med ställande hund som lockar. Men det blir säkert lite släpp på gris också.

Publicerat

41 dar lindberg. :rolleyes:

Som alla säkert förstår så är det grävlingjakten med ställande hund som lockar. Men det blir säkert lite släpp på gris också.

Publicerat

Ja en fin sommar kväll i augusti när man får släppa spetsarna på grävling för första gången det slår nässtan all jakt.Ska bli extra kul i år då man har en liten jämthunds tik o prova lite med i sen sommar. Gråhundstiken har dock redan tjuvstartat med 2 grävlings ungar, fattar inte varför dom ska in o springa på tomten. Men

den 21 aug är väll igentligen när jakten startar på ricktigt med 2 veckor björn jakt , en vecka i Orsa o en en vecka i Sveg

Publicerat
Bör ju vara 68 dagar kvar till fågeljaktstarten

.....och 62 dagar till björnjakten börjar. :rolleyes:

Publicerat
Publicerat

Hujja vad många sekunder det var kvar :wub:

Publicerat

62 dagar kvar tills man får släppa stövarn :wub:

Publicerat

Nedäkning... :wub:B)

För min del så skulle det räcka med en trafikgris.. eller ett dåligt åtelskott så kan "tåget" lämna perongen inom en kvart...

Problemet är ju tidtabellen...

Den verkar vara helt ur spår... :D

Publicerat

Bra att ni håller koll åt mig! :wub:

Det roliga är snart här ser jag! Ska bli spännande att snart få släppa stövaren och se vad hon går för!

Publicerat
  • Författare

Om 40 dagar kommar man alltså att gå och lägga sig vid den här tiden :rolleyes:

Publicerat
Om 40 dagar kommar man alltså att gå och lägga sig vid den här tiden :rolleyes:

Nejfan, då tar man en kaffe efter en hel natts grävlingsjakt och sen går ut och jagar i gryt :lol:

Publicerat
Nejfan, då tar man en kaffe efter en hel natts grävlingsjakt och sen går ut och jagar i gryt :lol:

Kommer ni till Omberg?

Publicerat
Kommer ni till Omberg?

Nej inte som det ser ut nu iaf :lol:

Publicerat

Varför gräva efter något som hundarna hittar så lätt nästa natt? B)

Publicerat
Varför gräva efter något som hundarna hittar så lätt nästa natt? :lol:

20spänn på att man plockar 3-4 grävlingar i gryt efter första veckan på dina marker B) natt som dag...

Publicerat
Varför gräva efter något som hundarna hittar så lätt nästa natt? :lol:

Båda jaktformerna är oerhört trevliga på sitt sätt, och vill man ha riktigt bra resultat kombinerar man båda ;)

Men hemmamarkerna kommer jag inte jaga i gryt på speciellt mycket i år, de få grävlingarna som springer här skall skjutas på ståndskall för Tyson ovan jord om han nu fungerar som husse förväntar sig ;)