Publicerat Augusti 1, 201016 yr tyckte att det var lite irriterade att få slutstycket i handen när jag var ute efter några grisar. Det var det tredje slutstycket som har gått sönder till den blasern. Märkligt i så fall att Rasmus Boström verkar så förtjust i sin R93:a. Den karln repeterar ju nåt alldeles otroligt våldsamt.
Publicerat Augusti 1, 201016 yr Märkligt i så fall att Rasmus Boström verkar så förtjust i sin R93:a. Den karln repeterar ju nåt alldeles otroligt våldsamt. Du tror inte att hans förtjusning har med sponsring att göra? Kan dessutom tänka mig att en bössa som skall till honom kollas både en och två gånger mer än vanligt innan den levereras...
Publicerat Augusti 1, 201016 yr Du tror inte att hans förtjusning har med sponsring att göra? Jo, men jag tror inte att någon som är vid sina sinnens fulla bruk använder en bössa som de inte litar på till 100% när man jagar björn på så nära håll som han gör.
Publicerat Augusti 1, 201016 yr Jo, men jag tror inte att någon som är vid sina sinnens fulla bruk använder en bössa som de inte litar på till 100% när man jagar björn på så nära håll som han gör. Var det inte han som hade en drilling med hemgjorda slug som strulade då en kamrat blev tuggad Så att han använder en blaser tar jag inte som något säkert kvalitets erkännande
Publicerat Augusti 1, 201016 yr Den dagen man inte kan skylla på att man är ung går det utmärkt att skylla på att man börjar bli gammal! Jag ska nog hålla koll på ditt sikte marcus så det inte vandrar iväg. För övrigt kan jag sälla mig till bössbytarna i halland för jag känner drag från en Benelli Comfort nu. Sen får ni övriga i häradet tycka vad ni vill om hagelrör!
Publicerat Augusti 1, 201016 yr För övrigt kan jag sälla mig till bössbytarna i halland för jag känner drag från en Benelli Comfort nu. Sen får ni övriga i häradet tycka vad ni vill om hagelrör! Där är du ju Tack för idag. Mycket kompetent funktionerande på jaktstigen En Comfort alltså? Ja, det kanske är nåt det. Jag kände på en Vinci på Jaktia i Kållered i förra veckan och fick kalla kårar. Tyckte att min f.d. Urika var fjäderlätt, men Vincin är ännu lättare Men säkerligen bra för blixtsnabba skott
Publicerat Augusti 1, 201016 yr Där är du ju Tack för idag. Mycket kompetent funktionerande på jaktstigen En Comfort alltså? Ja, det kanske är nåt det. Jag kände på en Vinci på Jaktia i Kållered i förra veckan och fick kalla kårar. Tyckte att min f.d. Urika var fjäderlätt, men Vincin är ännu lättare Men säkerligen bra för blixtsnabba skott Tack tack, ja du måste ju gilla funktionärerna då du fick hem potten! Fuktionen på Vincin är det nog inget fel på men den kostar 5000 till och är ful som stryk enligt mig. Visst, halvautomater är inga skönhets-misser men någon måtta får det vara! Byte av studsare får nog vara, har ännu inte hittat något dåligt med den jag har. Alla förvirrade - köp Sako 300WM, ett bra sikte och en dämpare från farbror Roger!
Publicerat Augusti 3, 201016 yr Författare ni borde straffas! prata om reservvapen i min tråd siktet hemma igår, fel på montaget så de gick inte o skjuta in!!!! surt, till jaktaffären imorgon o fixa de sen ut o panga, gillar de skapligt än så länge
Publicerat Augusti 4, 201016 yr ni borde straffas! prata om reservvapen i min tråd siktet hemma igår, fel på montaget så de gick inte o skjuta in!!!! surt, till jaktaffären imorgon o fixa de sen ut o panga, gillar de skapligt än så länge Nu går det ju att skjuta med tuben din iaf, bara pubishåret kvar att rätta till. (i underkant inuti marcus sikte finns något som är misstänkt likt ett krulligt hårstrå)
Publicerat Augusti 6, 201016 yr (i underkant inuti marcus sikte finns något som är misstänkt likt ett krulligt hårstrå) Hmm... tyckte jag läste något om att det är Zeiss senaste forskningsrön, och att det riktmedlet går under namnet BPH (Ballistic Pubic Hair). Funkar perfekt om målet befinner sig på 370 m med vind 4 m/s från höger, då håller man bara på hårspetsen...
Publicerat Augusti 6, 201016 yr Hmm... tyckte jag läste något om att det är Zeiss senaste forskningsrön, och att det riktmedlet går under namnet BPH (Ballistic Pubic Hair). Funkar perfekt om målet befinner sig på 370 m med vind 4 m/s från höger, då håller man bara på hårspetsen... HAHAHA! ramlade nästan av stolen. Det förklarar Marcus entusiasm över riktmedlet iaf.
Publicerat Augusti 21, 201016 yr Författare siktet kvar hos mig än så länge, fasten skiten i tuben finns kvar! har inte tid o va utan kikare så får lösa de på annat sätt senare siktet är väl helt ok än så länge tycker jag, inte så mkt o klaga på har inte änns behövt belysningen ännu då dess optiska egenskaper har varit så bra för dom skotten jag tagit än så länge. invigde siktet med en räv i tisdags kväll, dog på plats, igårkväll stupade en mindre bock efter perfekt hjärtträff på ca 70-80m. ut imorgon kväll igen o leta efter räv o storbocken
Publicerat Augusti 21, 201016 yr siktet kvar hos mig än så länge, fasten skiten i tuben finns kvar! har inte tid o va utan kikare så får lösa de på annat sätt senare siktet är väl helt ok än så länge tycker jag, inte så mkt o klaga på har inte änns behövt belysningen ännu då dess optiska egenskaper har varit så bra för dom skotten jag tagit än så länge. invigde siktet med en räv i tisdags kväll, dog på plats, igårkväll stupade en mindre bock efter perfekt hjärtträff på ca 70-80m. ut imorgon kväll igen o leta efter räv o storbocken Varit tyst på dig ett tag, men detta inlägget förklarar ju varför MVH/Jocke
Publicerat Augusti 21, 201016 yr Författare har haft mer än måttligt o göra om man säger så, sen inge internet hemma heller o allmänt less på datorn överlag, sitter i bilen påväg till trosa utanför nyköping nu för ett dop imorgon sen ner igen o då drar allt igång igen =/ börjar bli trött värre nu men men, har man mkt o göra så har man
Publicerat Augusti 21, 201016 yr Författare enda bilden jag har, har varken tid eller för den delen internet hemma så jag kan lägga in bilder eller skriva så =/ men man ser ju vad de är för något iaf
Publicerat Augusti 24, 201016 yr Författare önskar nästan att de va en 72:a oxå men visst ser den lite maffig ut på en annars standardbössa de gör den helt klart! nu har jag upptäckt första nackdelen! den gillar inte regn alls!! på hög förstoring så blir de väldigt svårt o se i spöregn men de är inte siktets fel utan vädrets så siktet blir kvar iaf tills dom har hittat på något sikte som tar bort dåligt väder
Publicerat Augusti 24, 201016 yr VA?!! Har du kvar den där gammla tuben Har du inte sålt den än det har väll gått minst 1 månad med deen va Haha närrå bara skojja Ser riktigt trevligt ut ju Rätt så avis faktiskt men det kommer väll en dag då jag har råd med liknande glugg
Publicerat Augusti 25, 201016 yr Författare VA?!!Har du kvar den där gammla tuben Har du inte sålt den än det har väll gått minst 1 månad med deen va Haha närrå bara skojja Ser riktigt trevligt ut ju Rätt så avis faktiskt men det kommer väll en dag då jag har råd med liknande glugg haha japp den är kvar tills nästa år då en 72:a ska in, dock måste jag införskaffa mig ett litet mindre sikte oxå då kanske?!? känns lite klumpigt när man ska gå med hund redan nu med en 56:a riktigt trevlig är den faktiskt! avis behöver du inte vara, vissa här prioriterar bara gryma saker framför oviktiga saker som typ mat o liknande