Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Polen

Featured Replies

Publicerat

Tänkte testa bockjakt under brunsten så i morrn går färden till Polen. Rapport följer på måndag...

Publicerat
Tänkte testa bockjakt under brunsten så i morrn går färden till Polen. Rapport följer på måndag...

Jäkla gottegris! :( skitjakt på dig!

Publicerat

Gl hf! =)

Publicerat

Skitjakt på dig!

Publicerat
  • Författare

Oj, vad jag är trött idag! Lär inte bli många knop här på jobbet.. :ph34r:

Blev ju en 14 timmars resa igår från Pila/Polen. Startade 10 på morgonen och var hemma 24. Dessutom har ju dagarna i Polen varit lika slitsamma som bockjakten hemma med purrning kl 03.30 för en kopp Kawa(kaffe) sen bar det ut på jakt. På kvällen åkte vi ut vid 18,30 efter en kopp Kawa o macka och kom hem runt 22 varvid det sedvanliga skitsnacket och lite mat igen så brukade vi hamna i sängen vid 23.30 för 4 timmar sömn inför nästa dags jakt. Vi brukade givetvis vila lite efter frukosten som vi fick efter morrgonpasset men att sova var inte helt lätt för vi bodde ju på en bondgård med djur och maskiner som lät. Djuren drar ju även som alla vet till sig flugor och att sova med flugor som kryper på kroppen går i a f inte för mig. Att det sen var runt 30°C gjorde inte saken lättare.

När det gäller vädret så var det inte helt bra för bockjakt med 30°C, klarblå himmel och ingen vind. Dessutom var vi där 5-7 dagar för tidigt eftersom bockarna inte var helt i brunst och att tröskningen pågick för fullt. Nåja, helt värdelöst var det inte för vi tre som åkte såg 50-70 ;) olika bockar tillsammans på dessa tre jaktdagar. Jag bör kanske även då påpeka att detta var på 7500ha så tättheten var väl i nivå med Sverige men att ha tillgång till så mycket mark innebar även en del gummipursch även om det inte var i närheten av mängden gummipurschandet som jag upplevde i RSA. Oftast körde vi till hotspots och spanade av dessa antingen med kikare eller genom att vi smög runt. Grejen är ju att om man ska endast förflytta sig till fots över dessa stora marker så lär man inte hinna med så mycket så det körs av naturliga skäl en del.

Pila området är ju till stor del jordbruksmark med gigantiska fällt med spanmål, Rapps eller Majs. Därimellan var insprängt andra fällt med Lusern, Betor, Potatis och andra grödor samt givetvis impediment och skogsdungar.

Att jaga i Rappsen och Majsen var helt meningslönt eftersom det var omöjligt att se och skjuta nåt där. Vi/jag jagade mest i vetefällt och då det var halsskott som gällde, en inte helt enkel uppgift som det skulle visa sig.

Nu över till jakten.....

Publicerat
  • Författare

Vi körde ner via Sassnitz och anlände runt 18 till reviret. Efter en snabb bit mat så bar det ut på jakt. 15 minuter senare stannar vi till vid ett Lusern fält för att spana och visst ser vi en bock i hyffsad storlek. Vi försöker smyga närmare men när vi börjar närma oss så reser sig en get vilken bocken börjar följa efter. De springer runt en stund men sen får geten nog av uppvaktningen och försöker skaka av sig bocken genom att springa från Lusernfältet upp i skogen som ligger bredvid.

Tillbaks till bilen och efter kanske 1 km förflyttning runt skogen parkerar vi och provar smyga på bocken från andra sidan. Efter ca 200m smygande möter vi geten som har bocken strax bakom. De höll ganska hög fart så de sprang rakt på oss och upptäckte oss och kastade givetvis tillbaka in i skogen. Min jägare (Janik) slår ut med händerna och tror att chansen är över men jag misstänker att de snart kommer att glöma vad de mött så vi smyger efter kärleksparet efter lite övertalning.

Vi kommer upp till en hörna av fältet där skogen gränsar och sätter oss och väntar. Efter 15-20 minuter så kommer de ut igen och geten försöker fortfarande bli av med sin envisa kavaljer. De kommer närmare varvid Janik upphetsat viskar "shise, shise" men eftersom jag inte får nåt bra läge så viskar jag tillbaka "ruhe". Till min lycka så ställer sig bocken i ett bra läge efter nån minut och skottet går. Bocken hoppar till, går 10-12 m i en liten båge och trillar omkull och min första Polska bock är död, lycka!!! ;)

Efter att vi tagit hand om bocken så körde vi vidare och såg några bockar varav en ganska fin men eftersom jag satt upp en budget för vad jag tänkte skjuta för så var jag inte sugen att avsluta jakten första kvällen och spatserade mest runt och njöt av vädret.

post-424-1280734361_thumb.jpg

Publicerat

Kul läsning! Mera! ;)

Publicerat

Sweet!

Kalastrevlig jakthistoria!

Grattis till bocken(arna?) får man väl säga då!

Publicerat

Grattis till en fin bock RW

Publicerat
  • Författare

Morrgon 1 i Polen: Vi körde tillbaka till stället vi såg den hyffsade bocken kvällen innan och spanade runt lite och efter en stund ser vi en get långt ute i sädfältet. Jannik misstänker att bocken är i närheten så vi smyger närmare. Vi kommer in på ca 150 m och efter en stund ser vi bocken ligga vid ett buskage en liten bit från "hans" get. Janik ställer upp benstöden och vill att jag ska göra mig bered på att skjuta stående när bocken reser sig. Jag är inte sugen på detta så vi smyger fram 25 m till så jag kan sätta mig i ett sprutspår och skjuta därifrån. Marken har nämligen en svacka fram till Bocken så det kan funka! Janik börjar locka lite försiktigt men bocken verkar vara trött efter en natt med mycket 6 :lol:

Vi sitter kvar och avvaktar en stund till och funderar på hur vi ska göra. Då börjar geten betande dra sig bort från oss och bocken reser sig för att följa efter. "Shise, shise" från Janik direkt och jag siktar in mig men då ser jag att bocken inte har riktigt rätt storlek. Den är fin men ganska klen. Jag avvaktar till Janiks uppenbara förtvivlan och bocken börjar röra sig lite och ställer sig i ett någelunda bra läge. Han står lite från mig men inte mer än att jag skulle kunna skjuta, han står även lite dold av gräs och torra grenar men inte mer än att jag skulle kunna trä in en kula men ....nä, han är för liten och får gå. Janik är märkbart skakad över att jag inte först testade ett halsskott och att jag sen inte sköt när den stod (enl hans synsätt perfekt till)....

Jag ska nog nämna att jag tänkte mig skjuta två snygga bockar på mellan 250-300 g. Viktspecktrat valt med tanke på prislappen, det blir ju rejält mycket dyrare när 350 g passeras för att blir groteskt dyrt när 400g passeras. Förhandsinfon om reviret säger dock att bockar över 300g är ovanliga.

Vi åker vidare och ser en del bockar men samtliga är spetsar och fyror och därmed för små och morrgonens jakt är över.

Publicerat
  • Författare

Kvällsjakt dag 1: nu ska jag åka med Roman, en glad äldre herre som inte kan ett ord tyska eller engelska men teckenspråket fungerar ganska bra. Vi åker till ett torn som står utanför en skog i ett stort majsfält men just vi tornet är marken mager så majsen är gles och inte mer än max 0,5 m. Vi sitter där ca 2 timmar och hör lite knak i skogen men det hörs som att det är större djur så när Roman säger att det är "Jelen"d v s kronhjort säger jag inte emot honom. Han sitter och spanar och säger plötsligt att det går en stor bock 5-700m bort på ett vetefält. Jag kikar på den en stund och kan inte se några horn och tänker att den är en liten bock eller en get så jag avfärdar hans förslag att börja smyga på den.

När det börjar skymma får han plötsligt för sig att vi ska byta torn så vi hastar bort till bilen och kör in i skogen. Väl där börjar vi smyga ut på en jättefin inäga med perfekt gräs. Vi smyger runt lite och spanar men ser inget så vi sätter oss i ett torn. Skymmningen faller, Roman pekar och säger "Kosa" d v s get. Jag kollar och ser då att det är en spetsbock! Jag säger det till honom och han skrattar lite. Några minuter senare reser sig ytterligare en spetsbock upp och de två börjar jaga varandra. Plötsligt blir Roman ivrig och väser "grose bucke" och vill att jag gör mig bered att skjuta. Nu har jag börjat misstänka att han inte ser så bra så jag kolllar noga och det är en av spetsbockarna så jag bara säger nekande att den är för liten. Mörkret faller och vi kör hem.

Morrgonen efter börjar vi gummipurscha längs en ringlande å. Marken är idealisk för bockar och vi ser den ena bocken efter den andra men varje gång är de för små. Lite kul är att Roman nu insett att jag dels ser bättre än honom och att jag inte kommer att skjuta småbockar. Därför pekar han på de rådjur han sett och frågar om det är en bock eller get.

Morrgonen kommer och börjar övergå i dag när vi kommer fram till en dunge. Vi parkerar och börjar smyga. Jag ser strax ett djur på 3-400 m och vi smyger ditåt. Vi ser då att det är en get som står och betar på en äng. Vi kollar omgivningen och ser då en bock som ligger en liten bit bort och sover. Jag smyger i läge och sätter mig på rumpan, rättar till benstödet och väntar på att bocken ska behaga resa sig. Jag studerar bocken i siktet och ser att det är en riktigt stor bock. Den är betydligt större än den jag sköt dagen innan. Den bocken bedömde jag till att väga strax under 300g men kompisen Fredde som är med menar att den nog är ännu något mindre. Med det i åtanke samt med Buhls ord om att bockarna sällan blir större än 300 g så gör jag mig bered att skjuta.

Vi sitter så upp mot en halvtimme men inget händer. Då blir Roman trött på att vänta så han menar att jag ska prova att locka lite. Jag lockar och den betande geten tar några snabba steg mot oss och glor direkt på oss. Vi är dock ca 200m bort och dolda bakom en grässkärm samt i skuggan så vi blir inte upptäcka. Hon går ytterligare några steg mot oss och då vaknar bocken. Antagligen blir han rädd att hon ska lämna honom så han reser sig, jag osäkrar!

Både bocken och geten står mot oss en stund men när jag inte lockar mer så lugnar de ner sig och bocken börjar hetsa geten lite lamt. De gör några rundor men stannar snart, bocken står då med rumpan mot mig så jag håller inne med skottet men är inte orolig.

Det går några minuter, jag avvaktar och de betar. Plötsligt reser geten på huvudet och börjar spana och lyssna bort från oss. Hon står så några sekunder sen far hon iväg mot skogen vilket är på vår vänstersida. Bocken bocken tittar lite bort mot hållet geten sett. lite efter geten, tillbaka mot "hotet" och sen sätter han fart efter geten...faaaaan!

Jag hänger med huvudet när vi kör vidare men Roman bara skrattar och menar att det kommer fler chanser.

Vi stannar nu på ett bra ställe och spanar. Jag ser då en bock gå i ett vetefält och vi börjar smyga mot den. Vi gå då i ett majsfält som gränsar till ett vetefält. Jag hör lite konstiga ljud från vetefältet men tänker inte mer på det förrän Roman säger att det just gått en gris här. Jag kollar då ut i veten och ser öronspetsarna på en gris samt ett tryne som snusar ca 10 m ut i veten. Det hörs ett frys och vetefältet får liv, en sugga med kultingar springer i en halvcirkel runt oss och in i majsfältet. Roman frågar leende om vi ska följa efter, givetvis säger jag. Jag drar ner förstoringen och tänder belysningen, kultingarna är ju lovliga, hehe! Vi börjas smyga mot grisarna i majsen och det är tätt som i en djungel, spännande värre!

Vi kom ända in på ca 10 m innan suggan upptäckte oss, en fnysning och flocken drog, bläää!

Nåväl, vi började smyga på bocken igen och upptäckte den i sädfältet gående ifrån oss. Vi blev tvugna att själv gå in i sädfältet och följa efter. Vi avancerade mot det lilla vi såg av bocken för säden var så hög att endast spetsarna av öronen och övre delen av hornen syntes. Bocken verkade dock inte märka oss och vi kom till slut in på ca 40-50 m. Då syntes det att han lysnade efter oss och Roman viskade "shise". Jag skakade på huvudet och undrade hur jag skulle kunna skjuta men han gestikulerade att jag skulle sikta 20 cm under öronens tänkta linje d v s hålla i halsen som jag inte såg.

Nja, jag tyckte att det var lite väl magstarkt och höll inne med skottet och bocken smög undan.

Vi körde en liten runda och spanade men såg inget mer....

Publicerat

Väldigt spännade läsning! -_-

Publicerat
  • Författare
Väldigt spännade läsning! -_-

Nästa gång SKA du åka med....... -_-

Publicerat
Nästa gång SKA du åka med....... -_-

MIg behöver du ine övertyga... Det är mer hustrun som har invändningar.. ;)

Men vi kan ju träna inför Polen om några veckor? Jag kommer ner till dig och du får leka guide och bara skratta och köra med teckenspråk och peka vilka bockar jag ska skjuta och så skjuter jag? -_-

Publicerat
MIg behöver du ine övertyga... Det är mer hustrun som har invändningar.. -_-

Men vi kan ju träna inför Polen om några veckor? Jag kommer ner till dig och du får leka guide och bara skratta och köra med teckenspråk och peka vilka bockar jag ska skjuta och så skjuter jag? -_-

Jag behöver också träna på min nästintill obefintliga tyska! ;)

Publicerat
Jag behöver också träna på min nästintill obefintliga tyska! :mad:

Det är lugnt! Jag kan komma och jaga hos dig också! :ph34r:

Publicerat
  • Författare
MIg behöver du ine övertyga... Det är mer hustrun som har invändningar.. :mad:

Men vi kan ju träna inför Polen om några veckor? Jag kommer ner till dig och du får leka guide och bara skratta och köra med teckenspråk och peka vilka bockar jag ska skjuta och så skjuter jag? :ph34r:

Hmm, nånting att fundera över. Ska vi köra med Buhl´s prislista? :lol:

Publicerat
  • Författare

Sista kvällen, åker med Tomas. En storvuxen lite tystlåten herre som också endast kan Polska.

Vi kör runt och spanar över fälten och ser då en stor bock ute på ett vetefält. Vi smyger ut en bit och ser då att han är på väg mot ett Majsfält, illa!

Vi gör en snabb omförflyttning för att genskjuta honom och lyckas nästan. Han var lite snabbare och står ca 100m bort men har upptäckt att vi finns. Tomas lockar lite försiktigt och bocken blir intresserad och börjar cirkulera runt oss för att kolla in vad vi är för några. Han visar sin styrka mot lite ogräs som hänger som en krans i hornen när han sen med stela ben kommer närmare o närmare. Tomas viskar "shise" när bocken plötsligt sträcker upp halsen för att kolla in oss. Bocken står då 60-70 m bort så ett halsskot är svårt men möjligt. Jag smyger upp studsaren på Tomas benstöd, kris!!! De är för korta fastän de står nästan helt ihop och helt rakt upp.... det känns lika ostadigt som om det bara var ett enbensstöd.

Jag försöker samla mig och siktar på bocken men dels så går han sakta runt samtidigt som han vänder o vrider på huvudet för att försöka få syn på vad vi är för några. Jag siktar o siktar men det känns inte rätt och jag känner att tiden rinner från mig och blir stressad och försöker o försöker men... faaaan... han vänder och försvinner in i Majsen. :ph34r:

Vi smyger efter men ser honom inte igen.

Vi går till bilen och fortsätter spana efter bockar. Vi ser några men de är för små så jag nekar. Kvällen är över!

Väl hemma är stämningen tryckt. De andra är redan samlade och jag får snabbt reda på att Fredde, en av oss andra svenskar, har skjutet på en bock som gått vidare. Han hade kvällen innan skjutet en bock på 70-80m i halsen stående med käppar och tyckte att det var väl inget. Han testade samma på den bocken som gick vidare och upptäckte att marginalerna är jäkligt små. Bocken hade i o f s trillat i skottet men rest sig igen och försvunnit. Min missade storbock försvann i sorgen för skadeskjutningen och det var gravölsstämmning på kvällen.

Sista morgonen: Tomas o jag testar samma fällt som vi såg den store på igen. Han blev ju inte skrämd kvällen innan så chansen att han var kvar fanns. Vi såg direkt ett par småbockar och nån get men ingen storbock. Vi dröjde oss kvar ändå och efter en stund ser vi en annan bock som står mitt ute i vetehavet, det är han, storbocken. Vi testar att göra en omförflyttning så att vi kan nyttja Majsen som skydd. Vi smyger närmare o närmare men bocken börjar gå mot andra hållet. Vi retirerar och börjar en ny ansmygning från ett annat håll. En stund senare vänder bocken och börjar gå mot Majsen igen. Ny omförflyttning men under tiden så vänder bocken igen. Vi vet inte vad bocken håller på med men förstår att tiden börjar försvinna för solen stiger snabbt på himlen och bocken kommer snart att söka skugga, troligen i Majsen. Vi går helt sonika rakt mot honom istället! Vi går o går, 100 m, 200m nu börjar vi närma oss. Bocken upptäcker oss men står kvar, vi går vidare!

Vi kommer 50 m till men sen får bocken nog och börjar röra sig mot Majsen. Han kommer då bakom lite ogräs och vi halvspringer mot honom. Vi kommer in på ca 100-120 m men sen är det stopp. Bocken stirrar rakt på oss och vi ser nästan hur han spänner sig för att skutta iväg men han står fortfarande kvar. I nästa ögonblick förstår vi varför, en get reser sig, hans get.

Geten vet inget om oss men känner värmen stiga så hon släntrar av mot Majsen. Vi smyger efter, bocken kollar in oss men står kvar. Vi börjar närma oss, 90m, 80m, då får bocken nog. Han rusar mot geten och nästan driver henne mot Majsen. Hon förstår inte varför och börjar springa i cirklar men till slut försvinner de i Majsen och vi får ge upp, fan igen!

Vi kör runt en stund och kollar in några småbockar men vi vet båda att inget kommer att hända, det känns uppgivet, det är dags att åka hem.

Publicerat

Faan RW andra jaktresan utanför riket i år :ph34r:

Att du har en förstående fru det vet jag med SÅ försående trodde jag inte hon var :mad:

Skit kul läsning helt klart oh stort grattis till bocken som jag läst om så far :lol:

//

Publicerat
  • Författare

Avslutning: Vi samlas i huset och käkar frukost, duschar och packar. Våra jägare kommer med våra bockar och nu börjar saningens minut, vägningen. Jag kollar vågen med en krönt vikt och den slår helt rätt.

Min bock är den första som skall vägas och jag håller andan men håller på att trilla på ändan när jag ser vad den väger 446g! Man tar ju sen bort 90g så den väger alltså 356g, bocken som jag själv trodde vägde runt 270g. Jag räknar snabbt ut att det kommer att bli betydligt dyrare för mig än vad jag hade hoppats på. Samtidigt inser jag att det var en jäkla tur att jag inte kom till skott på någon av den stora bockar jag siktat på.

Bara att ta skeden i vacker hand och se glad ut. Jag har fått ytterligare en nästanbrons bock att hänga på väggen. Nu händer nåt märkligt, Janik säger lite försynt att Fredde kommer att slippa att betala för bocken som skammades och han tar på sig att det var hans beslut när han sa "shise" till Fredde, mycket storsint. Egentligen skulle en skadeskjuten bock kosta ca 2500:- så Fredde ger Janik alla Euro han har kvar.

Anders tre bockar vägs in och Freddes tre bockar vägs in och papper undertecknas, dricks och betalning för körningen överlämnas. Vi tar adjö och åker! Nu börjar en 14 timmar färd hemåt....

Sumering: Vi har åkt med Buhl´s och det har funkat bra. Reviret hette "LOS" Potulice och låg norr om Grabowno vilket i sin tur ligger nån mil öster om Pila på väg 10.

Reviret höll bättre bockar än utlovat och var lätt tillräckligt stort för oss tre jägare (7500ha). Det fanns även många bockar och sköt man på allt man hade möjlighet att göra så är en till två bockar per purch helt möjligt. På tre man och 6 purch skulle alltså 20-25 bockar var helt möjligt. :ph34r:

Inkvarteringen var hos en privatperson och höll kanske inte hotelstandard men det gjorde inget. Frun i huset stod för mat och service och maten var riklig och god och man behövde bara viska en önskan om nåt så fixade hon det. Tolken var en trevlig tjej i 30-års åldern som följde med som guide när vi körde runt i närområdet.

Jägarna var duktiga och gjorde allt för att vi skulle få chans att skjuta. Fastän vi inte kunde ha några långa konversationer så funkade kommunikationen. Jag kan inte komma på nåt som inte funkade till vår belåtenhet men visst fanns det detaljer om man ska vara petig. Min säng var inte den bekvämaste och flugorna var många. Ett myggnät eller liknande hade varit bra men det är allt jag kan komma på.

Fredde som var oskuld på utlandsjaktresor blev riktigt tänd och tänker resa vart år framöver. Anders har redan börjat planera en resa till Polen för Kronhjortsjakt. Tyvärr sålde detta revir inte jakt på Kronhjort, kolla in bilderna på förra årets trofeer så förstår ni kanske..... Happy hunting!

Publicerat
Avslutning: Vi samlas i huset och käkar frukost, duschar och packar. Våra jägare kommer med våra bockar och nu börjar saningens minut, vägningen. Jag kollar vågen med en krönt vikt och den slår helt rätt.

Min bock är den första som skall vägas och jag håller andan men håller på att trilla på ändan när jag ser vad den väger 446g! Man tar ju sen bort 90g så den väger alltså 356g, bocken som jag själv trodde vägde runt 270g. Jag räknar snabbt ut att det kommer att bli betydligt dyrare för mig än vad jag hade hoppats på. Samtidigt inser jag att det var en jäkla tur att jag inte kom till skott på någon av den stora bockar jag siktat på.

Bara att ta skeden i vacker hand och se glad ut. Jag har fått ytterligare en nästanbrons bock att hänga på väggen.

Anders tre bockar vägs in och Freddes tre bockar vägs in och papper undertecknas, dricks och betalning för körningen överlämnas. Vi tar adjö och åker! Nu börjar en 12timmar färd hemåt....

Sumering: Vi har åkt med Buhl´s och det har funkat bra. Reviret hette "LOS" Potulice och låg norr om Grabowno vilket i sin tur ligger nån mil öster om Pila på väg 10.

Reviret höll bättre bockar än utlovat och var lätt tillräckligt stort för oss tre jägare (7500ha). Det fanns även många bockar och sköt man på allt man hade möjlighet att göra så är en till två bockar per purch helt möjligt. På tre man och 6 purch skulle alltså 20-25 bockar var helt möjligt. :o

Inkvarteringen var hos en privatperson och höll kanske inte hotelstandard men det gjorde inget. Frun i huset stod för mat och service och maten var riklig och god och man behövde bara viska en önskan om nåt så fixade hon det. Tolken var en trevlig tjej i 30-års åldern som följde med som guide när vi körde runt i närområdet.

Jägarna var duktiga och gjorde allt för att vi skulle få chans att skjuta. Fastän vi inte kunde ha några långa konversationer så funkade kommunikationen. Jag kan inte komma på nåt som inte funkade till vår belåtenhet men visst fanns det detaljer om man ska vara petig. Min säng var inte den bekvämaste och flugorna var många. Ett myggnät eller liknande hade varit bra men det är allt jag kan komma på.

Fredde som var oskuld på utlandsjaktresor blev riktigt tänd och tänker resa vart år framöver. Anders har redan börjat planera en resa till Polen för Kronhjortsjakt. Tyvärr sålde detta revir inte jakt på Kronhjort, kolla in bilderna på förra årets trofeer så förstår ni kanske..... Happy hunting!

Det låter ju trevligt det där.

Har du lite olika prisuppgifter så mottager jag gärna ett PM.

Mvh John

Publicerat
Hmm, nånting att fundera över. Ska vi köra med Buhl´s prislista? :D

Var den kommentar jag väntade mig.. :D men vi får inte ta allt på en gång ! Bara träna en sak i taget.. :o

Publicerat
  • Författare

Bild på Fredde o hans finaste bock...

post-424-1280820631_thumb.jpg

Bild på Anders o hans finaste bock...

post-424-1280820680_thumb.jpg

Publicerat
Bild på Fredde o hans finaste bock...

post-424-1280820631_thumb.jpg

Bild på Anders o hans finaste bock...

post-424-1280820680_thumb.jpg

De ser ju ganska nöjda ut båda två.. :D

Publicerat
  • Författare

Bild på "gänget" stående från vänster: Janik (jägarguide), Dudeck m fru (husägarna), Natallia (tolk), Tomas (jägarguide), Anders & Roman (jägarguide).

Knästående: jag tillsammans med hundar och Freddes sista bock

post-424-1280821044_thumb.jpg