Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare Bilder på Kronhjortar från området (obs att Fredde får ta i lite när han håller upp den ena):
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare De ser ju ganska nöjda ut båda två.. Vi var alla nöjda tror jag. Vi som jagade men även våra Polska jägarkollegor som uttryckte att vi uppförde oss på ett jägarmässigt sätt. Vi sköt bra och säkert, vi smög bra och hade bra ögon, speciellt Fredde hade bra ögon tyckte de. Möjligen var de lite missnöjda med att jag var så petig på trofékvalitén och tyckte att jag gott kunde skjutet några bockar till. Det var det första svenska jägargänget de träffat på i detta reviret och vi skiljde oss lite mot övriga nationaliteter. Danskarna speciellt verkade vara mer där för att festa och döda. De satt ofta i tornen och sov och väcktes av jägarguiderna när det kom nåt skjutbart. Sen var frun i huset inte van att vi plockade undan efter oss och att vi gärna pratade även med henne. Så totalt verkade våra Polska värdar nöjda med oss i a f. Som jag ser det är vi deras gäster och ska uppföra oss som sådana.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Vi var alla nöjda tror jag. Vi som jagade men även våra Polska jägarkollegor som uttryckte att vi uppförde oss på ett jägarmässigt sätt. Vi sköt bra och säkert, vi smög bra och hade bra ögon, speciellt Fredde hade bra ögon tyckte de. Möjligen var de lite missnöjda med att jag var så petig på trofékvalitén och tyckte att jag gott kunde skjutet några bockar till. Det var det första svenska jägargänget de träffat på i detta reviret och vi skiljde oss lite mot övriga nationaliteter. Danskarna speciellt verkade vara mer där för att festa och döda. De satt ofta i tornen och sov och väcktes av jägarguiderna när det kom nåt skjutbart. Sen var frun i huset inte van att vi plockade undan efter oss och att vi gärna pratade även med henne. Så totalt verkade våra Polska värdar nöjda med oss i a f. Som jag ser det är vi deras gäster och ska uppföra oss som sådana. På den tiden när jag inte hade miljoner i lån och saknade ungar var jag minst en gång om året i Polen på olika arrangemang såsom kronpursch och drevjakter. Jag var alltid i mixade grupper med framförallt tyskar och danskar och känner igen det där med vilka som var mest uppskattade, egentligen via samma beteende som man har hemma. Kul berättelse, bock kvalitén påminner om vad vi har här uppe ungefär, skaplig längd men lite klent med massa. Tack för att du tog dig tiden att dela med dig.
Publicerat Augusti 3, 201015 yr Författare känner igen det där med vilka som var mest uppskattade, egentligen via samma beteende som man har hemma. Risken är väl uppenbar att de som uppträder som svin utomlands är hårt hållna av frun hemma...