Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

grävlingsjakt -10

Featured Replies

Publicerat

NU närmar det sig,

Piteå super och spyr får vara och det blir bergsviken gräver och skjuter i stället <_<

Så på Söndag kollar man grävlingsgryten med taxen :lol: . Problemet är att man har för få gryt på marken sin :D , så det är fort kollat.

• 2 weeks later...
Publicerat

Vi fick jackpot i första grytet vi kollade

0808grupp_101667174.jpg

0808badgerx3_101667277.jpg

Hunters vs Grimbart 3 - 0

Publicerat
  • Författare

hoppas att det blir någon eller några stycken imorgon -_-

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

vad ska man säga var till skogs i går kväll och skulle träna taxen (en bekant med sin labb följde med som sällskap) det tog inte lång stund, så kom hon på att hon var nära ett gryt. Hon drog dit på två röda, (med garmin astro halsbandet och västen som den satt i ) ner i grytet. Så det var bara att knalla dit, när vi kom dit så var hon i grytet, så det blev till att lyssna efter ljud. Sedan var det bara att gräva, när vi var nere såg vi att västen var väck  . Plockade upp hunden för att se om det var en räv eller en grävling, då jag nyligen togen rävvalp där tidigare i höst.(passade även på att sätta på henne grytpejlen). Vi såg inget så vi gjorde ett ner slag till och kunde då konstatera att det var en grävling. Så fram med grytrevolvern (spade och revolvern följer alltid med) och min bekanta vän fick äran att skjuta medan jag plockade upp hunden. Dock tog skottet för lågt så han var vid liv och han dra ut ur det bakre hålet(amatörer :)) så jag sprang efter han då dök han in i första grytgången hunden fick jobba på nytt(skadat vilt lämnas EJ) nytt nerslag nu min tur att skjuta, resultat :

1 st grävling av kön hane vikt 5,5kg

4 nerslag (hund och grävling låg konstant skulle ha haft en gryt domare där) ingen mobil följde med.

1 st garmin halsband borta (ska prova med en mettaldetektor och se om den går att hitta annars får det bli försäkringsbolaget)

1 st väst att ha pejlen i bort

1 st rolig kväll då man fick den bekanta sugen på mer gryt jakt ;)

post-2959-1282461567_thumb.jpg

Publicerat

bra jobbat hylader :)

Publicerat

Man vet aldrig vad man kan förvänta sig när det

gäller grytjakt - bäst att vara förberedd på ALLT!

Attans med pejl & väst, men det viktigaste att hund

är välbehållen, kunde ju lätt fastnat i den munderingen.

Varit ute en sväng idag - resultat: 1 Grimbart

0822nr4_103958874.jpg

Räkningen nu efter 2 försök, 4 - 0 :)

Publicerat
  • Författare

Man vet aldrig vad man kan förvänta sig när det

gäller grytjakt - bäst att vara förberedd på ALLT!

Attans med pejl & väst, men det viktigaste att hund

är välbehållen, kunde ju lätt fastnat i den munderingen.

Varit ute en sväng idag - resultat: 1 Grimbart

Ja man slutar aldrig att förvånas, om hon fastnat kund grävlingen ha spöat henne ordentligt. :lol:

Men en sak kan jag slåfast nu till 99,9% att hon är en riktigt bra förliggare. :D

Publicerat
  • Författare
bra jobbat hylader :D

japp, nu börjar det hända saker :lol:

Publicerat
Men en sak kan jag slåfast nu till 99,9% att hon är en riktigt bra förliggare. :lol:

Då är det bara på'et igen då!

Kanske satsa på att ha "rätt mundering" på denna

gången och kanske ha en domare i beredskap.

Publicerat

Roligt när det funkar....grattis....

"Domarn"

Publicerat
  • Författare
Roligt när det funkar....grattis....

"Domarn"

Ja det är roligt när det funkar, syndbara att domarn inte svarade i telefonen :lol:

Tyvärr så är ju astro halsbandet kvar i grytet :D man vill ju inte gräva sönder hela grytet.

Publicerat

Nu vet jag inte om detta var en tråd bara för grytjakten på grävling... I vilket fall så platsar nog årets första grävling jag sköt för min jämthund in här iallafall, han körde ner den i ett gryt och stod som bäst och höll på att gräva sig ner till den då jag kom fram till honom... Då jag plockade ut hunden å lyste ner med ficklmpan i grytgången så kom grävlingen farande ut så jag sköt han 1,5m ner i gången... Skickade ner kompisens hund "Vorstehn Torsten" som efter lite krux apporterade ut den. Norr om Umeå.

KopiaavIMGP0248.jpg

Sen sköt jag en grävling för jämten i en havreåker i Småland några dagar senare.

KopiaavIMGP0374.jpg

Publicerat

Fick ett tips idag om ett grävlingsgryt så vi for dit och provade.. En stor sandbacke med 6 hål, tog inte länge innan Tyra fick kontakt.

Lagom djupt behövdes bara några spad tag för att komma ner,

Resultatet blev en grävling ;)

post-2140-1283418163_thumb.jpg

Publicerat

Några spadtag är verkligen lyx! :P

Framförallt nu i början på säsongen

när det det gärna "går runt" en del.

Publicerat

snyggt castro1!

• 1 month later...
Publicerat

Åkte ut en liten sväng med Lina i eftermiddag. Släppte 15.30,15.55 låg den här på backen....post-3207-1286642555_thumb.jpg

Har varit där några gånger tidigare så det var lättgrävt :D

Behövde bara gräva upp ett par gamla hål.... :(

Publicerat

Sköt en grävling för min fox idag :D som han sprängde. Första grytviltet för han.

Foto0090.jpg

Publicerat

Blev en Grävling för min småland och Fox. Stövarn drev ner den i gryt å terriern sprängde den:D

post-4005-1286643361_thumb.jpg

post-4005-1286643411_thumb.jpg

post-4005-1286643534_thumb.jpg

post-4005-1286643651_thumb.jpg

Publicerat
Blev en Grävling för min småland och Fox. Stövarn drev ner den i gryt å terriern sprängde den:D

Hahahh Man är ju ingen data nörd precis.. Slank visst med 3 bilder på schiller valpen:D hur tar man bort dom ? :D:(:lol::lol:

Publicerat
Hahahh Man är ju ingen data nörd precis.. Slank visst med 3 bilder på schiller valpen:D hur tar man bort dom ? :rolleyes::(:DB)

tryck på ändra knappen o ändra helt sen där du lägger bilderna för att ladda upp bilderna ovanför där har du en pil så du kan kolla övar dina bilder sen är de bara att radera bort dom du inte vill ha

Publicerat
Åkte ut en liten sväng med Lina i eftermiddag. Släppte 15.30,15.55 låg den här på backen....post-3207-1286642555_thumb.jpg

Har varit där några gånger tidigare så det var lättgrävt ^_^

Behövde bara gräva upp ett par gamla hål.... :D

Tyvärr så blev det här sista grävlingen för Lina, då hon blev illa sargad av en grävling igår så jag var tvungen att ta bort henne :(:(

Publicerat

Beklagar ^_^ Vet precis hur det känns. Skit i att det är måndag och ta en praktfylla.

Publicerat
Tyvärr så blev det här sista grävlingen för Lina, då hon blev illa sargad av en grävling igår så jag var tvungen att ta bort henne ^_^:D

Beklagar... :(

Publicerat
Tyvärr så blev det här sista grävlingen för Lina, då hon blev illa sargad av en grävling igår så jag var tvungen att ta bort henne :huh:-_-

beklagar :o

Publicerat
Beklagar :huh: Vet precis hur det känns. Skit i att det är måndag och ta en praktfylla.
Beklagar... -_-
beklagar :o

Tackar. Ska köra lastbil imorrn så fyllan får nog vänta...