Publicerat September 4, 201015 yr Premier dag i dag på duvorna. Tog en snabbis i dag på morgonen utan att ha full koll på dom.... Ingen ursäkt. Svängde ihop ett gömsle i all hast då jag ansåg mig vara för sent ute men jag fick sitta i över en halvtimme innan jag såg första duvan. Jag syntes troligen för de ända som gick in över mig kom bakifrån över trädridån. Flyttade utan gömsle och det blev inte bättre, hem igen och ut o hämta kräftor. 3 på 31 burar Blir inte fler gånger i den sjön. Nu på kvällen har Dottern o jag varit och byggt ett bättre gömsle där duvorna gick ner i em. Min far tar en genväg från Stockholm och ner hit i morgon bara för att spendera ett par te timmar med sonen i fält Inte för att jakten spelar så stor roll just då men det är ju kul om vi kunde skjuta lite i vart fall. I dag blev det tre + en svart fågel. //
Publicerat September 4, 201015 yr Författare Jag och polarn plockade ner 10 st sen la de av att komma mer. Det tröskas ju överallt nu. Blir nog het på de åkrar som är kvar om de börjar att plöja oxå.