Hoppa till innehåll

Fästingar


lsjonsson

Recommended Posts

Fästingplockare Tick 2

41 kr / st

Av plast

Lägg borttagaren över fästingen och avlägsna den med ett enkelt drag.

Lämplig för människor och djur.

Om Fästingplockare Tick 2

Fästingplockare tillverkad i plast och utan rörliga delar. Den är lättskött och hållbar. Fästingplockaren kan sättas fast i exempelvis nyckelknippan och kan på så vis alltid finnas till hands.

Finns på apoteket! =)

Lite och smidig !

post-5752-1282722824_thumb.jpg

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fästingplockare Tick 2

41 kr / st

Av plast

Lägg borttagaren över fästingen och avlägsna den med ett enkelt drag.

Lämplig för människor och djur.

Om Fästingplockare Tick 2

Fästingplockare tillverkad i plast och utan rörliga delar. Den är lättskött och hållbar. Fästingplockaren kan sättas fast i exempelvis nyckelknippan och kan på så vis alltid finnas till hands.

Finns på apoteket! =)

Lite och smidig !

Tack för det fotot! :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fästingplockare Tick 2

41 kr / st

Av plast

Lägg borttagaren över fästingen och avlägsna den med ett enkelt drag.

Lämplig för människor och djur.

Om Fästingplockare Tick 2

Fästingplockare tillverkad i plast och utan rörliga delar. Den är lättskött och hållbar. Fästingplockaren kan sättas fast i exempelvis nyckelknippan och kan på så vis alltid finnas till hands.

Finns på apoteket! =)

Lite och smidig !

Den modellen är jätte bra och smidig. Funkade bra tills ena grabben tog bort en fästing från hunden och frågade om han skulle elda upp den... gör det svarade jag... trodde väll ändå att han skulle ta bort fästingen från plastgrejen först för alla vet väll vad som händer när man eldar på plast eller??? jag märkte det när sedan skulle ta bort fler fästingar och dom bara gled undan..?? tittade på fästingplockaren och började undra hur det står till i tonårshjärnor :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den modellen är jätte bra och smidig. Funkade bra tills ena grabben tog bort en fästing från hunden och frågade om han skulle elda upp den... gör det svarade jag... trodde väll ändå att han skulle ta bort fästingen från plastgrejen först för alla vet väll vad som händer när man eldar på plast eller??? jag märkte det när sedan skulle ta bort fler fästingar och dom bara gled undan..?? tittade på fästingplockaren och började undra hur det står till i tonårshjärnor :)

haha klockrent =)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Den modellen är jätte bra och smidig. Funkade bra tills ena grabben tog bort en fästing från hunden och frågade om han skulle elda upp den... gör det svarade jag... trodde väll ändå att han skulle ta bort fästingen från plastgrejen först för alla vet väll vad som händer när man eldar på plast eller??? jag märkte det när sedan skulle ta bort fler fästingar och dom bara gled undan..?? tittade på fästingplockaren och började undra hur det står till i tonårshjärnor :D

Tydligen finns det inte mycket innanför pannbenet på en del! :D:D:)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Hejsan .

De fästingshalsband som man köper på Apoteket vad de ny heter är mycket effektiva .

Min äldre hund reagerade tidiga alergiskt på det men inte nu längre .

Skälet till att han reagerade tidigare var säkerlligen slarv från min sida .

Det verkar nämligen vara viktigt att ta av halsbandet om hunden badar & mina är badtokiga.

Sedan får du inte sätta på dem innan hundarna är riktigt torra.

Tar dessutom av dem på natten.

Har inte sett någon minskad effekt däremot så har missfärgningen kring halsen försvunnit.

//Lasse D.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vi har ett ställe här där jag jagar och det är något enormt med fästingar där. Sköt en bock förra året och det bara kryllade av dom. Han hade helt fullt i hela huvudet har dom ont av det mån tro? Hängde upp bocken med pälsen på och hade helt glömt av fästingarna när jag skulle flå och kände efter ett tag hur det kröp på armarna tittade ner och det kröp aldeles fullt av dom. Jag är inte direkt äcklad av kryp så men det där var äckligt vågade knappt fortsätta men jobbet måste ju bli gjort.

Ni där uppe ska va glada att ni inte har dom förstår inte vad dom ska va bra för man kan ju skjuta dom precis :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vet att Mormor eller möjligen Farmor hade någon gasbinda eller liknande som dränktes in i ättika för att sedan knytas fast runt handleden vid plockning av råkungar .

För att loppor inte skulle krypa upp längs armarna.

Kanske fungerar mot fästingar .

//Lasse D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...