Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sauer 303 köp

Featured Replies

Publicerat

har fattat tycke för denna bössa tänkte höra om någon har någon erfarenhet av den?! har tänkt mig kaliber 8x57 och en aimpoint till det måste vara en perfekt hundförarbössa

Publicerat

Jag har en och är nöjd med den.

Gillar den milda rekylen och uppspänningstangenten.

Snabbfästet är jättebra och medger ett lågt montage för kikaren.

Aimpoint känns lite onödigt med tanke på dom superba öppna riktmedlen. Själv kör jag med en Helia 1,5-6 och tycker att det täcker in det mesta.

Nackdelen är magasinet som gärna kunde rymt nåt skott till. Väntar på att 5-skotts magasinet ska komma, men det verkar gå segt.

Min är i 30-06 men skulle hellre välja 8X57 utan tvekan.

Publicerat

Har nyligen köpt en i 9,3. Hat bara hunnit testa den lite med öppna riktmedel. Nackdelen är magasinet, men det är bara hoppas det kommer 5 skotts magasin.

mvh

Publicerat

Enda nackdelen jag ser är att den nästan är för snygg för att slitas som hundförarvapen. :P

Men jag antar att du inte bryr dig om sånt trams :D

Publicerat
  • Författare
Jag har en och är nöjd med den.

Gillar den milda rekylen och uppspänningstangenten.

Snabbfästet är jättebra och medger ett lågt montage för kikaren.

Aimpoint känns lite onödigt med tanke på dom superba öppna riktmedlen. Själv kör jag med en Helia 1,5-6 och tycker att det täcker in det mesta.

Nackdelen är magasinet som gärna kunde rymt nåt skott till. Väntar på att 5-skotts magasinet ska komma, men det verkar gå segt.

Min är i 30-06 men skulle hellre välja 8X57 utan tvekan.

aimpointen är bara för att jag inte litar på mig själv med öppna riktmedel känns säkrare med aimpoint så man vet var man håller

fick för mig att magasin hade kommit men nu när du skrev det så verkar det inte finnas till 8x57 vilket är en klar nackdel är det någon som vet om det ska komma?

en sådan bössa måste vara ett syveränt vapen med 5 skotts magasin till synd att det verkar dröja så

Publicerat

Finns det inte nu då? Ja beställde min förra veckan på Torsbo vapen och han sade att det fanns.

Publicerat

OK, enligt hemsidan finns det inte, men dom kanske inte har uppdaterat på ett tag.

Publicerat
  • Författare
OK, enligt hemsidan finns det inte, men dom kanske inte har uppdaterat på ett tag.

jag var där och kollade för någon vecka sedan och då satt ett magasin på 300 magnumen men det har kanske inte kommit än till övriga kalibrar för det fanns som sagt var inte på hemsidan därför blev jag lite osäker

Publicerat

Jag var där idag och hämtade min bössa. De har magasin nu. Dock kostar det 1000 spänn för ett sunkigt plastmagasin :blush:

Mötte en trevlig kille utanför som hade likadan Sauer, han hade större mag. Det sprack direkt första gången han råkade tappa det. Så jag är glad att jag inte la tusen spänn på det. Får vänta till det kommer stålmag.

Publicerat
  • Författare
Jag var där idag och hämtade min bössa. De har magasin nu. Dock kostar det 1000 spänn för ett sunkigt plastmagasin :)

Mötte en trevlig kille utanför som hade likadan Sauer, han hade större mag. Det sprack direkt första gången han råkade tappa det. SÅ jag är glad att jag inte la tusne spänn på det. Får vänta till det kommer stålmag.

jaha du jag har beställt ett sådant väntar bara på licensen nu så kan jag hämta den tycker själv att det blir för lite med tre skott får hoppas att det inte är så dåligt du säger men du har rätt de skäms inte för att ta betalt för grejerna,tog det lång tid för dig att få licensen är lite orolig har redan 2 klass 1 vapen och 2 hagelbössor och ett salongsgevär hoppas de inte ger nerslag på det skrev en liten fjäsklapp se hur de gör

Publicerat
jaha du jag har beställt ett sådant väntar bara på licensen nu så kan jag hämta den tycker själv att det blir för lite med tre skott får hoppas att det inte är så dåligt du säger men du har rätt de skäms inte för att ta betalt för grejerna,tog det lång tid för dig att få licensen är lite orolig har redan 2 klass 1 vapen och 2 hagelbössor och ett salongsgevär hoppas de inte ger nerslag på det skrev en liten fjäsklapp se hur de gör

Jag fick min licens på exakt en vecka (i Värnamo).

• 5 months later...
Publicerat

Någon som har några träffbilder att visa upp från en 303:a i valfri kaliber? Vore intressant att se vad de kan prestera.

I Vapentidningens senaste test så fick den toppbetyg, men de visade aldrig upp några tavlor med hål i från någon av de testade puffrorna, som alltid annars finns med när det testas vapen i tidiningarna...

mvh/Må

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Någon som har några träffbilder att visa upp från en 303:a i valfri kaliber? Vore intressant att se vad de kan prestera.

I Vapentidningens senaste test så fick den toppbetyg, men de visade aldrig upp några tavlor med hål i från någon av de testade puffrorna, som alltid annars finns med när det testas vapen i tidiningarna...

mvh/Må

har ingen bild tyvärr men ungefär en femkrona har jag samlat skotten inom så precisionen är fullt tillräcklig iallafall för min del 4 skott under jakt i år och 3 älgar har det blivit så att det är en automat har jag inte haft jätte mycket nytta med men den är helt underbar att skjuta med jämnfört med 308 jag har också .riktigt rolig bössa att träningsskjuta med.8x57 är kalibern och det valet ångrar jag inte heller

Publicerat

Tycker ni inte att kolven är för lång då?

En nästan 38 cm lång Monte Carlo-kolv är inte direkt vad jag förknippar med snabba, instinktiva skott...

Jag har iof bara känt på ett par olika 303:or, mycket fina bössor på många sätt, men kolven kändes helt malplacerad när man försökte göra snabba och "aggressiva" anläggningar.

Men det är klart, skjutstilar är olika. Och det går ju alltid att korta en kolv, om man nu vill börja såga och härja i ett nytt vapen.

//Danne

Publicerat
  • Författare

kan nog hålla med dig om att den är lite lång men det har jag vant mig med på något vis går ju korta den som du säger men för min del känns det inte som om det behövs trivs skitbra med den inte ångrat detta köp nånting :wub:

Publicerat

Har oxå sneglat lite på 303, men hur funkar den som hundförarbössa? samlas det barr o snö i lådan? det är ju ett ganska stort avlångt hål för slutstycket att löpa i, har du fått ngt eldavbrott?

mvh

Publicerat
  • Författare

Har oxå sneglat lite på 303, men hur funkar den som hundförarbössa? samlas det barr o snö i lådan? det är ju ett ganska stort avlångt hål för slutstycket att löpa i, har du fått ngt eldavbrott?

mvh

har den som hundförarbössa nu och den är väldigt kort och smidig,snö och barr är inga problem om man har luckan stängd så kommer det inte in något första gångerna gick jag med slutstycket öppet för att visa att det var oladdat och då samlas det mycket i .har haft ett eldavbrott men då var det 17 minus och då hade jag nog fått in snö när jag hade den som drevkarl och sen in i bil och ut på pass och laddade och misstänker att det kom in snö som smällte i bilen och sen frös för mig innan skottet (räckte med ett skott men man blir lite snopen när den inte smäller när man trycker av nästa gång).oerhört snabb att skjuta med slår knappt något och man är tillbaka väldigt snabbt i målet så jag tror inte du ångrar ditt köp om du väljer denna bössa

Publicerat

räckte med ett skott men man blir lite snopen när den inte smäller när man trycker av nästa gång.

Ja det räckte ju med ett skott men jag tro att du fick lite panik när du inte fick iväg de andra skottet .

Det lät så på radion iaf ;)

Publicerat
  • Författare

fejkade bara lite för att få upp spänningen :rolleyes: behöver ju inte 4 skott för att få omkull en älg som vissa andra :D och då var den redan halt om jag inte har för mig fel

• 2 weeks later...
Publicerat

Nu som tumhålskolv och med tilläggsnamnet GTI,

oj den måste vara snabb då.

3.jpg

Jag är inte helt säker på att jag gillar utförandet men det är klart en dämpare kanske bättrar utseendet.

/Christian

Publicerat

Nu som tumhålskolv och med tilläggsnamnet GTI,

oj den måste vara snabb då.

3.jpg

Jag är inte helt säker på att jag gillar utförandet men det är klart en dämpare kanske bättrar utseendet.

/Christian

Avdelningen för "När jag blir stor ska jag bli en Heckler und Koch"

Publicerat

Ja eller frågan när blir ett pistolgrepp,

ett pistolgrepp och inte bara ett rakt grepp som är bra för skyttet.

Men nu var ju inte det som frågan handlade om :D

/Christian

Publicerat
  • Författare

Nu finns den i syntet! Oj, oj nu blir man sugen... :lol:

http://sauer.de/modelle---/s-303/s-303-classic-xt/s-303-classic-xt.html

/Må

blev lite besviken den kunde ha varit svartare för min smak men som sagt smaken är som baken delad och den andra som har ett stort hål i kolven ser fördjävlig ut vad fan har de tänkt med :angry:

• 1 year later...
Publicerat

Har precis införskaffat mig en sauer 303 i 30-06 med träkolven, föll för den då den hade bra precision, skön kolv, bra säkringstangent och en så kändes den kort och smidig men ändå väl balanserad. Nu till min fråga... har ni upptäckt några nackdelar med 303an?