Publicerat Februari 3, 201313 yr Har precis införskaffat mig en sauer 303 i 30-06 med träkolven, föll för den då den hade bra precision, skön kolv, bra säkringstangent och en så kändes den kort och smidig men ändå väl balanserad. Nu till min fråga... har ni upptäckt några nackdelar med 303an? Jag upplever att min smäller bra mycket mer än tidigare bössor jag har skjutit med. Antar att det har att göra med den korta pipan. Fick eldavbrott på Virå men det var efter 100+ skott i en följd så jag ser inte så allvarligt på det. Snabbfästena till rembyglarna rostar lätt. 5-skotts magasinet upplever jag som klumpigt. I övrigt bara positiva erfarenheter.
Publicerat Februari 3, 201313 yr Hej har en i 8x57 toppenbössa men risk för lite rött på vissa ställen men det är väl bara att torka o olja, angående den höga ljudsmällen så håller Stalon att utveckla ljuddämpare för halvautomater så kolla upp hur långt dom kommit
Publicerat Februari 3, 201313 yr Fick eldavbrott på Virå men det var efter 100+ skott i en följd så jag ser inte så allvarligt Vad var felet?
Publicerat Februari 3, 201313 yr Vad var felet? Den ville inte ladda om, löste sig snabbt med lite teflonspray...
Publicerat Februari 3, 201313 yr Ok, hade du gjort nån vapenvård innan? Tänkte bara om oljan från fabrik inte tålde värmen
Publicerat Februari 3, 201313 yr Okej det lät ju ändå som om jag kan leva med dom "felen" Varför känns den klumpig med 5 skottsmagasinet?
Publicerat Februari 9, 201313 yr Okej det lät ju ändå som om jag kan leva med dom "felen" Varför känns den klumpig med 5 skottsmagasinet? Maget sticker ut för mycket. Magasinet är av så dålig kvalitet att det efter en jaktsäsong går i två delar, svagt med så dyra grejor.
Publicerat Februari 9, 201313 yr Maget sticker ut för mycket. Magasinet är av så dålig kvalitet att det efter en jaktsäsong går i två delar, svagt med så dyra grejor. Pappa har haft sin i några år nu o han har både 5skotts magasin o det vanliga o båda funkar klockrent o är inte mer slitna än normalt efter några års användning.