Publicerat Augusti 24, 201015 yr Varit ut en del och har fått skjuta räv var å varannan dag Verkar som om stammen är gigantisk, hur är det hos er?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr jag håller helt med... Massor av räv på de ställen jag har möjlighet att jaga. jäkligt dåligt med kid. Jag och grabben har pangat 5 st i aug. //Pikehunter
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Det är ju sorkår. Endast en av de 8 jag skjutit har haft antydan till att kasnke haft skabb men osäkert så skabben kanske är på nedgång?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jo, jag har också observerat mycket räv på en del av markerna. Och sett många överkörda valpar längs vägarna.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Här i norr kryllar det av dom. Hade en kull på 7st valpar och en på 5st men dom har ej visat sig när jag varit och jagat rådjur. Har slarvat bort min muspipa så jag har inte kunnat locka in några heller men fick en av en kompis igår så nu lever dom farligt.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Samma här, har aldrig sett så mkt räv på marken som i år. Har däremot varit alldeles för dålig på att jaga dom. Men i helgen blire ändring på det.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Skumt men det måste vara tillgången på föda/sork Nåja då är det bara att jaga dem hårdare då
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jag har också en hem del räv men ingen vill komma när jag lockar. Jag har bara lockar med harskrik men ingen vill visa sig. Är det bättre med muspip tro någon som kan utala sig om detta?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jag har också en hem del räv men ingen vill komma när jag lockar. Jag har bara lockar med harskrik men ingen vill visa sig. Är det bättre med muspip tro någon som kan utala sig om detta? Muspip ( Hubertus) eller läpparna nu på sommaren, harskrik senare... har funkat för oss i alla fall.. //Pikehunter
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Massor med räv även här i SV västergötland. Verkar vara 4-5 valpar i var och varannan kull. Verkar finnas räv i nästan varenda gryt. Sorkår är det och det verkar som om "mina" rävar främst lever på just sork. Har kikat lite vid gryten och inte sett några rådjursklövar (vilket det brukar vara vanliga år), få hartassar och väldigt liten mängd fjädrar likaså. Jag tror att getterna kastat en hel del kid pga den stränga vintern snarare än att räven tagit dem. Och skabb, fy fan. Har fällt en skabbis ännu så länge, har minst en till i området. Skall göra några seriösa försök så när det slås nästa gång.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Samma här i södranorrland, räv så man inte tror det är sant. Smågnagare råder det inte häller någon brist på =)
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Varit ut en del och har fått skjuta räv var å varannan dag Verkar som om stammen är gigantisk, hur är det hos er? Samma här! dem finns överallt. Här blir det att jaga räv hårt under hela säsongen, Underhållande med mycket räv för mig eftersom det är min favorit jakt men jädrar vad det har märkts på rådjursstammen, Vi hinner inte med att hålla efter dem heller, vi är bara 3 som jagar räv i våran by :/
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Samma här i roslagen. Har nog aldrig sett så mycket räv som i år. Dock bara en nedlagd hittils.
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Har någon av er provat att ha med hagelbössan på rävlock? Vi har svinmycket räv här uppe och det verkar som som att vi bara är 2 som jagar räv i byn. Och vi har börjat nu till hösten...
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Kompisen och jag postade vid en vildsvinsåtel i kväll, nå'n gris blev det inte men vi expedierade 4 rävvalpar på 95 minuter! Hade tyvärr ingen kamera med, hade kanske behövts för det hela låter som en saga.
Publicerat Augusti 27, 201015 yr Jag har också en hem del räv men ingen vill komma när jag lockar. Jag har bara lockar med harskrik men ingen vill visa sig. Är det bättre med muspip tro någon som kan utala sig om detta? en ungräv kommer aldrig på harskrik. Den har alldeles för dåligt självförtroende för att gå fram och ta ett byte av en anna räv eller ett annat rovdjur. Prova muspip eller fågelskrik.
Publicerat September 12, 201015 yr en ungräv kommer aldrig på harskrik. Den har alldeles för dåligt självförtroende för att gå fram och ta ett byte av en anna räv eller ett annat rovdjur. Prova muspip eller fågelskrik. Har samma erfarenhet. Har i augusti till och med sett räv på håll som skiter i harskriket, men som kommit på muspipet.
Publicerat September 12, 201015 yr Författare Fått 8 rävar nu och kompisen har skjutit lika många, jösses va räääv de verkar finnas
Publicerat September 12, 201015 yr Författare en ungräv kommer aldrig på harskrik. Den har alldeles för dåligt självförtroende för att gå fram och ta ett byte av en anna räv eller ett annat rovdjur. Prova muspip eller fågelskrik. Sanning med modifikation, de kan komma. I alla fall nu. Kompisen locka in en med harskrik sen de sista 150 metrarna med muspip.
Publicerat September 13, 201015 yr Kan bara instämma. Kör ju en hel del på kväller, nätter och morgnar på till och från grävlingjakter och jag tror aldrig jag sett så mycket räv som i sommar.
Publicerat September 13, 201015 yr Jävla lyxlirare Marken där jag jagar mest räv är det soprent.. Vart värsta pådraget, de såg en räv där i går morse! Har inte sett räv på flera måndader och då spenderas det duktigt med tid i skogen där. Heldött nu, enda möjligheten att skjuta där nu är om de slår en andra skörd på tre vallar och detta i kombination med månsken.. då kanske det känns meningsfullt att sitta. Nu när man åker ut så vet man nästan redan innan man åker att man inget kommer att se.. Vi har nog varit för effektiva på vårvintern samt senare på skyddsjakt Mvh!
Publicerat September 13, 201015 yr Jävla lyxlirare Marken där jag jagar mest räv är det soprent.. Vart värsta pådraget, de såg en räv där i går morse! Har inte sett räv på flera måndader och då spenderas det duktigt med tid i skogen där. Heldött nu, enda möjligheten att skjuta där nu är om de slår en andra skörd på tre vallar och detta i kombination med månsken.. då kanske det känns meningsfullt att sitta. Nu när man åker ut så vet man nästan redan innan man åker att man inget kommer att se.. Vi har nog varit för effektiva på vårvintern samt senare på skyddsjakt Mvh! Vad är det för glädje med rävar om man ändå tänker sitta och skjuta dem som nån jävla lönnmördare? Finns gott om hundar som vill rasta räv.