Publicerat Oktober 2, 201015 yr Här har rävstammen stadigt ökat.... här kolappsade rävstammen totalt på 90-talet och ingen har i stort sett jagat räv sedan dess. Men nu finns det riktigt gott om räv och hopplöst dåligt med småvillt så det är god tid att ta sig an problemet.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr På storjakten idag sköt dom 7 rävar.. jag blev inte väckt av mobilen så ja va inte med idag men imorrn ska ja ge rävarna en match
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Här är det riktigt gott om räv nu. Tror inte att jag har sett så många på flera år. Dock har "bara" 2 st fått sätta livet till än men skam den som ger sig.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr Tror aldrig jag sett så mycket räv... gnagarår är det, så de lär inte ha gått så hårt åt killingarna i år. Däremot kan nästa är bli rejält tufft... Sköt två idag under stötjakt, och det var minst två till inne i samma såt.
Publicerat Oktober 2, 201015 yr På storjakten idag sköt dom 7 rävar.. jag blev inte väckt av mobilen så ja va inte med idag men imorrn ska ja ge rävarna en match kan lova att du missade något idag vart åtta rävar tillslut, å jag hade lite flyt å fick skjuta fyra tyvärr kan jag inte vara med i morgon så det får bli skitjakt på er
Publicerat Oktober 2, 201015 yr kan lova att du missade något idag vart åtta rävar tillslut, å jag hade lite flyt å fick skjuta fyra Härligt
Publicerat November 4, 201015 yr Varit ut en del och har fått skjuta räv var å varannan dag Verkar som om stammen är gigantisk, hur är det hos er? Märks att det finns mycket räv hos oss nu. har en tax på snart 2 år och har varit ute med den kanske 10 gånger och iallafall 8 av dessa gånger har den drivit räv istället för rådjur:(
Publicerat November 6, 201015 yr lika tomt här ochså finns några på min mark som jagar kopiöst efter räv och grävling och det är ju bra det .
Publicerat November 6, 201015 yr Har plocket ca 10-11 räv, men har sett en (1st) som jag vet. Men mina kaniner har haft fight med räv och lever. Så jag vet ej om jag skall jaga räv, för om det är samma som har haft fight med mina kaniner och de har överlevt. Så "kanske" den lärt sig att inte hoppa på dem ( ok novist) men... räv är räv. inte ett skit har hände efter det. Så om samma är kvar och inte vill slåss med dem.... Så kan den leva vidare. Men jaaa jag fattar RÄV Är RÄV...