Publicerat Augusti 24, 201015 yr Tjena ! Har en bössa på beställning på torsbo handels. På den ska de sitta ett shirstone 3-10x44 belyst. Vet inte redigt om ja har gjort bort mig ? Har läst en del o de verkar inte finnas några positiva saker med just de siktet Vad säger ni. Det är mitt första vapen och har då inte överflöd med cash. Priset ska ligga runt 5000 kr. Då licensen inte har kommit och de står att bössa inte är klar för hämtning. Tror ni då man kan ringa eller maila till dom o tala om att man vill byta kikarsikte ? kollade på detta. http://www.torsbohandels.com/art_1615153 Skulle ni hellre valt de ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Hade ett Shirestone på min första studsare och den var inget vidare! Dock så har väl Shirestone blivit bättre men jag tvivlar på att de är "bra" , jag skulle nog satsa på en Leopold eller ännu hellre ett begagnat europeiskt sikte av bättre kvalitet. Nu vet jag inte vad du ska ha bössan till och kaliber osv. men kika runt på blocket osv. så kommer du säkert hitta något vettigt begagnat.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Hade ett Shirestone på min första studsare och den var inget vidare! Dock så har väl Shirestone blivit bättre men jag tvivlar på att de är "bra" , jag skulle nog satsa på en Leopold eller ännu hellre ett begagnat europeiskt sikte av bättre kvalitet. Nu vet jag inte vad du ska ha bössan till och kaliber osv. men kika runt på blocket osv. så kommer du säkert hitta något vettigt begagnat. Det är en 6,5x55 som ska gå till allt från räv till nån enstaka älg är de väl tänkt.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Om du håller dig till Torsbo, så har de Swarovski Habicht 2,2-9 42 30 1 4900 bra gammal tub Leupold VX-II 3-9 50 25,4 (1") Duplex 3900 beg modell av den du avser att köpa, man kan säga vad man vill om Leupie men de håller sina garantier och de är bra dagtid. Leupold Vari-X Compact 3-9 36 25,4 (1") Duplex 3200, compact men silverfärgad, kanske matchar det pangen eller så får du måla den. Leupold Skandinavian 3-9 40 1" 1 2900 rätt riktmedel, ok tub Carl Caps 1,5-6 42 30 1 3500 bra tub, lite östtyskland över den designmässigt men det är fin optik Beslutet om vilken tub du väljer är ditt men jag kan garantera att vilken som är bättre än den av dig tilltänkta tuben. Min rekommendation, börja med den billigaste leupolden, det kan du inte förlora pengar på om du sen vill sälja vidare. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Om du håller dig till Torsbo,så har de Swarovski Habicht 2,2-9 42 30 1 4900 bra gammal tub Leupold VX-II 3-9 50 25,4 (1") Duplex 3900 beg modell av den du avser att köpa, man kan säga vad man vill om Leupie men de håller sina garantier och de är bra dagtid. Leupold Vari-X Compact 3-9 36 25,4 (1") Duplex 3200, compact men silverfärgad, kanske matchar det pangen eller så får du måla den. Leupold Skandinavian 3-9 40 1" 1 2900 rätt riktmedel, ok tub Carl Caps 1,5-6 42 30 1 3500 bra tub, lite östtyskland över den designmässigt men det är fin optik Beslutet om vilken tub du väljer är ditt men jag kan garantera att vilken som är bättre än den av dig tilltänkta tuben. Min rekommendation, börja med den billigaste leupolden, det kan du inte förlora pengar på om du sen vill sälja vidare. /Christian Tror du de skulle gå att ringa eller maila till dom o tala om att man vill byta ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Instämmer med föregående talare; att satsa på en begagnad kvalitétskikare (typ leupold mfl) är en mer säker väg att vandra.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Instämmer med föregående talare; att satsa på en begagnad kvalitétskikare (typ leupold mfl) är en mer säker väg att vandra. Ja men de är ju så att vi redan har beställt den o allt. men licensen har inte kommit och de står att den inte är klar. De måste väl gå att ändra ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Ja men de är ju så att vi redan har beställt den o allt. men licensen har inte kommit och de står att den inte är klar. De måste väl gå att ändra ? Ett bra första steg kunde ju vara att ringa och prata med en säljare på torsbohandels och fråga.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Ett bra första steg kunde ju vara att ringa och prata med en säljare på torsbohandels och fråga. Jo de va precis de ja sa Men vad säger du om de siktet ja länkade ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jag har ett Shit stone sikte, från den tiden innan det blev så poppis med belysta sikten och sanna mina ord, vilket jävla rassel. Jag har med flit inte prövat någon annans bössa för jag vet att jag skulle bli så förbannad över att jag har så dålig optik
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jo de va precis de ja sa Men vad säger du om de siktet ja länkade ? Om det stod mellan de två skulle jag inte tveka två sekunder över att ta leupolden istället.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Om det stod mellan de två skulle jag inte tveka två sekunder över att ta leupolden istället. Vad skulle du anars ta i den prisklassen. Om vi snackar ny optik ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Här är ju en annan variant http://www.torsbohandels.com/art_1615058 Snälla hjälp vad ska ja göra ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Du skall sluta fnatta runt, beslutet att inte välja ett Shirstone är ett sunt sådant, alla de förslag du har gett är bra, men till alla former av jakt inkl sådan i dåligt ljus är det att tänka på att man skall kunna se riktmedlet, dvs rm nr 4 och nr 1 samt nr 11 är prio. Har du råd är Meoptan inget dåligt köp alls, men min rekommendation är fortfarande en av de beg leupold tuberna för dig, den med rm 1 i, det är bra grejer utan att kosta nycket. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Vad är de ni jämför med när ni pratar om shirstone ? De kan väl inte va så kasst så man inte ser igenom gluggen ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Du skall sluta fnatta runt,Har du råd är Meoptan inget dåligt köp alls, men min rekommendation är fortfarande en av de beg leupold tuberna för dig, den med rm 1 i, det är bra grejer utan att kosta nycket. /Christian En heads up på meoptan dock är att den har ganska kort ögonavstånd, och en vass ståltub Iaf var den meopta artemis jag hade sådan, meostar kanske är trevligare.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Vad är de ni jämför med när ni pratar om shirstone ?De kan väl inte va så kasst så man inte ser igenom gluggen ? Nej då, felen ligger snarare i att de inte är skottfasta, de har en träfflägesförändring genom förstoringsväxlarna, belysningen är för stark/bländar, de mjölkar dvs blir opaka vid motljus osv. Ja de är kass optik och allt det som du angett som alternativ är ljusår bättre. Du får lita på oss. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Här är ju en annan variant http://www.torsbohandels.com/art_1615058 Snälla hjälp vad ska ja göra ? Har själv ett meopta och är skitnöjd!
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Tjena !Har en bössa på beställning på torsbo handels. På den ska de sitta ett shirstone 3-10x44 belyst. Vet inte redigt om ja har gjort bort mig ? Har läst en del o de verkar inte finnas några positiva saker med just de siktet Vad säger ni. Det är mitt första vapen och har då inte överflöd med cash. Priset ska ligga runt 5000 kr. Då licensen inte har kommit och de står att bössa inte är klar för hämtning. Tror ni då man kan ringa eller maila till dom o tala om att man vill byta kikarsikte ? kollade på detta. http://www.torsbohandels.com/art_1615153 Skulle ni hellre valt de ? http://www.pnjakt.se/art/carl-zeiss-conquest-3-9x40.php Zeiss till bra pris!
Publicerat Augusti 24, 201015 yr http://www.pnjakt.se/art/carl-zeiss-conquest-3-9x40.php Zeiss till bra pris! Står sig inte långt mot en begagnad tysk för samma pengar...
Publicerat Augusti 24, 201015 yr http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=105169 Zeiss Conquest 3-9x50 #4 Säljaren är en god man, priset är apbra. /Christian
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare De blir att ringa imorn och se om de går att ändra till detta http://www.torsbohandels.com/art_1615153 Bytte ja upp mig en klass nu eller ?
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Jesus Macke, varför frågar du i första läget och sedan inte förvaltar svaren. du får ju en skitbra kikare som håller natten ut och i dåligt ljus för dom pengarna. zeissen christian visade dig smackar daimen ur en sådan du länkar till.
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Författare Jesus Macke,varför frågar du i första läget och sedan inte förvaltar svaren. du får ju en skitbra kikare som håller natten ut och i dåligt ljus för dom pengarna. zeissen christian visade dig smackar daimen ur en sådan du länkar till. Ok sorry grabbs Tack för svaren men de kommer troligtvis att bli de leupold ja länkade. ska ringa o höra imorn. Dom säljer väl inte bössan till mig om ja ringer o säger att ja inte ska ha nått sikte Skämt o sido. De är ju som sagt första bössan o känner inte för att hålla på med andras o förhandla o greja. Enklast att ta ett nytt. De kommer ju givetvis fler chanser då ja behöver kikare o då vet ja vart ja ska lyssna Tackar o bockar ännu en gång
Publicerat Augusti 25, 201015 yr Författare Då var de ändrat Leupold Vx-I 3-9x50 istället för skitstone