Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Urban

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Urban heter jag, 40 år, uppvuxen i Jämtland, boendes utanför Katrineholm med fru, 4 barn, för mycket katter samt en gråhund och en finnspets. Jagar allt även om det tenderar till att bli mestadels klövvilt nu för tiden. Bor man i Sörmland med ställande hundar så blir det ju en hel del gris. annars är det älg och grävling i huvudsak. Fuskar lite med finnen på hjort också. Utan hund trivs jag framför allt med räv och bäverjakt. Tidigare var skogsfågeljakten det stora, men att jaga tjäder i Sörmland är som att jaga älg i vargrevir!!. Har tidigare haft Pointer, vorsther, samt finnspets. har även provat någon kortare tid med vaktel samt diverse blandraser. Upptäckte sidan för nån vecka sedan och tänkte att en presentation kunde ju inte skada.

Väl mött i skogen!!

MVH Urban

Publicerat

Välkommen hit ^_^

Publicerat

Urban, du är varmt välkommen till forat! ^_^

Publicerat

Hej och välkommen! ^_^

Publicerat

Välkommen ^_^

Publicerat
  • Författare

Tack för välkommnandet.

Sitter på jobbet och livet suger.... börjar inte septemberjakten förrän den elfte. Gråhunden verkar blivit tjuvparad med finnen, så med lite otur är halva sässongen åt h...te för henne. får se det positiva i att finnen får köra för fullt i höst i stället...! Du Mattias är ju från mina krokar, vart jagar du...?

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hej och välkommen ja är också från k-holm ;)

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen ja är också från k-holm :lol:

Trevligt!

Bor själv utanför Bie, och jagar lite runt hemmet, i övrigt åker jag runt lite här och där..... Vart hålls du?

Publicerat

välkommen till oss, finns mycke jaktbart där uppe i dina krokar, rena eldoradot...

Publicerat

Hej och välkommen :lol:

Publicerat
  • Författare
välkommen till oss, finns mycke jaktbart där uppe i dina krokar, rena eldoradot...

Jodå....

Sköt min första mufflon i fjol höst....Kändes lite exlusivt!! Fast man blir lätt lite hemmablind också, just nu sitter jag faktiskt och längtar hem till Jämtland och fågeljakt. Var ligger Borgstena?

Publicerat

Hej & välkommen hit! :lol:

Publicerat

Välkommen! Vars i länet växte du upp?

Publicerat

Hej och välkommen!!!

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen

Publicerat
  • Författare
Välkommen! Vars i länet växte du upp?

Tack!

uppvuxen i Östersund, mor och far flyttade till Stavre runt -90. Jagar utanför bräcke.

Publicerat

Hej och välkommen till Jaktsnack :D

Såg att du bor i närheten av Bie, där har jag oxå varit och jagat ett par gånger dock aldrig haft lyckan att skjuta dem dära mufflonen.

Publicerat

Välkömmen, Bie är ju nästgårds.

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen hit och känn dig som hemma! Det gör i alla fall jag!

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen till Jaktsnack :D

Såg att du bor i närheten av Bie, där har jag oxå varit och jagat ett par gånger dock aldrig haft lyckan att skjuta dem dära mufflonen.

Hejsan!

Sköt faktiskt mufflonet på en mark utanför Trosa. Jag bor ca 3 km utanför Bie. Fel håll ur Mufflonsynpunkt, så med deras utbredningstakt kan det ta sisådär 20 år innan dom kommer häråt. Vart har du jagat när du varit i de här krokarna?

MVH/Urban

Publicerat

Hejsan .

Välkommen .

Jagar själv i närheten av dina marken framförallt på Eriksbergs .

//Lasse

Publicerat
  • Författare
Hejsan .

Välkommen .

Jagar själv i närheten av dina marken framförallt på Eriksbergs .

//Lasse

Trevligt!

Jagar du på den marken som gränsar mot vislanda runt Skirsjön, där alla grisar springer in och ställer sig?/Urban