Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Urban

Featured Replies

Publicerat
Trevligt!

Jagar du på den marken som gränsar mot vislanda runt Skirsjön, där alla grisar springer in och ställer sig?/Urban

Är hundförare i mitt företags jaktklubb vi köper ungefär tio jakthelger av Eriksberg varje år.

Tillskillnad från andra jaktklubbar som köper jaktdagar av Eriksberg så har vi egna jaktledare & hundförare.

De områden som vi brukar jaga rådjur på ligger kring "Stenta" & ner mot Forsjöbruk,

dov hjort gris på andra sidan sjön (Forsjön ?) .

Jagade tidigare på Åtorp som ju har en mufflon stam .

//Lasse D.

Publicerat
  • Författare
Är hundförare i mitt företags jaktklubb vi köper ungefär tio jakthelger av Eriksberg varje år.

Tillskillnad från andra jaktklubbar som köper jaktdagar av Eriksberg så har vi egna jaktledare & hundförare.

De områden som vi brukar jaga rådjur på ligger kring "Stenta" & ner mot Forsjöbruk,

//Lasse D.

Hej!

Företaget köper 10 jakter per år?......Behöver ni folk:);)

Har åkt nån kväll runt forsjö, det verkar ju finnas några dov:):)

Publicerat
Hej!

Företaget köper 10 jakter per år?......Behöver ni folk:);)

Har åkt nån kväll runt forsjö, det verkar ju finnas några dov:):)

Det kan man nog lungt säga kanske inte massor av hjortar utan mest hindar & kalvar men det räcker till .

Nu är det inte bara hjortjakter som köpes utan även rådjursjakter & grisvak men totalt blir det ca 10 jakter.

//Lasse D.

Publicerat
  • Författare
Det kan man nog lungt säga kanske inte massor av hjortar utan mest hindar & kalvar men det räcker till .

Nu är det inte bara hjortjakter som köpes utan även rådjursjakter & grisvak men totalt blir det ca 10 jakter.

//Lasse D.

Hjortar är väl en bristvara i dom flesta stammar, några få välskötta undantaget. Kommer det 5hindar, 5 kalvar och en spets skjuter ju 98% av kåren spetsen. (mig medräknad ;)) Har inte skjutit några mängder, (30-40) dov, men alldrig skjutit ens en halvskovel. Du får höra av dig om ni vill ha sälskap av ett par halvkassa grishundar nån gång. :):)

Publicerat
Hjortar är väl en bristvara i dom flesta stammar, några få välskötta undantaget. Kommer det 5hindar, 5 kalvar och en spets skjuter ju 98% av kåren spetsen. (mig medräknad ;)) Har inte skjutit några mängder, (30-40) dov, men alldrig skjutit ens en halvskovel. Du får höra av dig om ni vill ha sälskap av ett par halvkassa grishundar nån gång. :):)

Vågar du säga halvkassa så är de väl fantastiska ......

Publicerat
  • Författare
Vågar du säga halvkassa så är de väl fantastiska ......

Näe...Tyvärr inte, dom duger väl till att jaga ut en och annan gris samt att ställa någon emmellanåt. Jag måste tyvärr erkänna att det finns hundar som är bättre än mina!! ;)

Publicerat
Näe...Tyvärr inte, dom duger väl till att jaga ut en och annan gris samt att ställa någon emmellanåt. Jag måste tyvärr erkänna att det finns hundar som är bättre än mina!! ;)

Det är nog saningen om mina också åtminstone då det gäller gris .

Publicerat
  • Författare
Det är nog saningen om mina också åtminstone då det gäller gris .

Kör du gryt med dina?

Publicerat

Hej och välkommen :lol:

Bie hade juh fina flugfiske vatten, har tillbringat många timmar där.... Uppvuxen i E-tuna så de ligger u nästgårds :)

Annars är juh Ljusgryten ett kanonställe att locka med sig ungarna till när man hälsar på sina päron.....

Fast jakten har gått om fisket i rankningslistan ^_^

Återigen, välkommen!

Publicerat

//Lasse D.

Vafan är du i mina trakter och härjar :lol:

Bor i Forssjö :)

Hojta till så får du sladda förbi på en ståfika iaf.

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen :lol:

Bie hade juh fina flugfiske vatten, har tillbringat många timmar där.... Uppvuxen i E-tuna så de ligger u nästgårds :)

Annars är juh Ljusgryten ett kanonställe att locka med sig ungarna till när man hälsar på sina päron.....

Fast jakten har gått om fisket i rankningslistan :D

Återigen, välkommen!

Samma här, fast det var i omvänd ordning för en och en halv månad sen, dvs fluga före jakt. ^_^ Märkligt att det är så varenda år...Har inte fiskat "seriöst" någon gång efter 15Aug. Jungfrun är ju även den lite "familjär", fast jag har lite svårt för fisk utan fenor!

Då kanske vi ses vid vattnet nån gång då? :D

Publicerat
Vafan är du i mina trakter och härjar ^_^

Bor i Forssjö :lol:

Gäller såklart även dig Urban :)

Publicerat
  • Författare
Gäller såklart även dig Urban :)

Gör det! Har lagt in ditt nummer.......men vadfan heter du egentligen?:lol:

Det är inte roligt att va senil kan jag lova.....såg namnet 9mm under numret:)

Publicerat
Samma här, fast det var i omvänd ordning för en och en halv månad sen, dvs fluga före jakt. :lol: Märkligt att det är så varenda år...Har inte fiskat "seriöst" någon gång efter 15Aug. Jungfrun är ju även den lite "familjär", fast jag har lite svårt för fisk utan fenor!

Då kanske vi ses vid vattnet nån gång då? :huh:

Det hoppas jag, då får vi se vem som är bäst på att ljuga om både största fisken och viltet :)

// Tommy

Publicerat
Kör du gryt med dina?

Nej jag kör inte gryt utan pysslar endast med klövilts jakt.

Hade tidigare taxar som också gick i gryt vilket innebar att sprang hund på en räv ovan jord

så slutade det alltid med "I vilket gryt är han nu ?" .

Det var också alltid då man tänkt sig att jaga rå som Zacko hittade en räv & gick i gryt.

//Lasse D.

Publicerat
Vafan är du i mina trakter och härjar :lol:

Bor i Forssjö :)

Det skall jag .

//Lasse D.

Publicerat
  • Författare
Nej jag kör inte gryt utan pysslar endast med klövilts jakt.

Hade tidigare taxar som också gick i gryt vilket innebar att sprang hund på en räv ovan jord

så slutade det alltid med "I vilket gryt är han nu ?" .

Det var också alltid då man tänkt sig att jaga rå som Zacko hittade en räv & gick i gryt.

//Lasse D.

Känner igen det ^_^