Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

remington modeller

Featured Replies

Publicerat

Underbart! <_<

• Svar 99
  • Visningar 21,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

You bet...

/Chris

Publicerat

Remington 700 VS på torsbo handels då? 8895. Verkar vara HS stock och flutad pipa, 26".

Publicerat
Remington 700 VS på torsbo handels då? 8895. Verkar vara HS stock och flutad pipa, 26".

Rekommenderade den till Marcus igår då Robban har en slik :D Är alla dessa Desert Tan-färgade?

Publicerat

När jag var på torsbo så hade jag inte 700 på agendan. Men vad jag kan se på hemsidan finns bara desert.

http://www.remington.com/products/firearms...0-vs-sf-ii.aspx

här finns en svart med lite annat bös i och rostfri så priset är nog inte likvärdigt.

Publicerat
  • Författare

tack mike men de va faktiskt inte den jag tänkte på, den jag har sätt är sån man monterar på org kolven, någon jäkla plasthistoria ( inte bara rem orgkolv utan vilken som helst )

har för mig den gick på ca 500-700kr

jo du Christian de vet jag gott o väl sån medelmåttig skytt som jag är :)

tanken är väl i skrivande stund o först o främst köpa in ett vapen :huh: sen montera siktet o efter de köpa en ljuddämpare o montera denna, sen efter de så lär de bli en ny kolv ( minst 4 månader tills dess, troligen 6-8 månader )

införskaffas.

angående VS modellen, vilken är de? nu blir jag ännu mer jävla förvirrad :D ska se om jag kan få ner priset på en police till 10k i så fall blir de en sådan, vad är det för skillnad på vs:en o police?

blir nog en sväng till torsbo på måndag/tisdag o se hur fan de ligger till med dessa saker så man kanske får en susning om vad de är för olika med olika modeller in real life så att säga <_<

som de ser ut nu så kommer de bli en HEL del skytte för mig framöver så hoppas iaf pipan är slut på de vapnet jag köper om iaf 2-3 år B)

Publicerat

Marcus,

om jag får komma med ett tips när det gäller kolvar så skulle det vara att inte köpa grisen i säcken. Det vill säga att inte köpa en kolv som du inte har kännt på.

Ett exempel är AICS kolven som utan tvekan är en sund konstruktion MEN den passar inte mig, trots att jag skjutit ett antal 10 000 skott med kolven (i vår PSG 90) så har den egentligen aldrig passat mig och jag skjuter klart bättre med en A5 eller något liknande. Min Robertsson tactical påminner rätt mycket om A5 och är också klockren (för mig), samma sak med Manners GAT som är en tumhålskolv. Två kolvar som jag tror mycket på men aldrig provat är Mannersnya T5A och Terry Cross tumhålskolv.

För den praktiska precisionen är det viktigt att få en vettig kolv på bössan och sådana sitter det inte på några standardbössor från remington (eller några andra fabrikanter), att de sedan kan ha kolvar från HS Precision eller vanliga tupperwarekolvar är egentligen ointressant. Ergonomin för riktigt bra resultat finns helt enkelt inte där, om du inte tror mig kan du säkert få höra från Mike om skillnaden på hans gamla LTR kolv och den "nya" A3-5:an som han satte på för något år sedan.

Henrik

Publicerat
  • Författare
Marcus,

om jag får komma med ett tips när det gäller kolvar så skulle det vara att inte köpa grisen i säcken. Det vill säga att inte köpa en kolv som du inte har kännt på.

Ett exempel är AICS kolven som utan tvekan är en sund konstruktion MEN den passar inte mig, trots att jag skjutit ett antal 10 000 skott med kolven (i vår PSG 90) så har den egentligen aldrig passat mig och jag skjuter klart bättre med en A5 eller något liknande. Min Robertsson tactical påminner rätt mycket om A5 och är också klockren (för mig), samma sak med Manners GAT som är en tumhålskolv. Två kolvar som jag tror mycket på men aldrig provat är Mannersnya T5A och Terry Cross tumhålskolv.

För den praktiska precisionen är det viktigt att få en vettig kolv på bössan och sådana sitter det inte på några standardbössor från remington (eller några andra fabrikanter), att de sedan kan ha kolvar från HS Precision eller vanliga tupperwarekolvar är egentligen ointressant. Ergonomin för riktigt bra resultat finns helt enkelt inte där, om du inte tror mig kan du säkert få höra från Mike om skillnaden på hans gamla LTR kolv och den "nya" A3-5:an som han satte på för något år sedan.

Henrik

dom orden tackar jag för Henrik, visst vill jag inte köpa grisen i säcken, skulle bara kännas dumt om den sen inte passar mig så =/ den enda "riktiga" kolven jag har provat som är gjord för o verkligen skjuta bra med är trg som jag klämt på ett fåtal ggr o tycker den är trevlig ( om än just den kolven är skapligt för lång för pygmeMarcus :D )

några här runtomkring vet jag inte som har olika eftermarknadskolvar så =/

sen hur gör man för o få hem en sådan? i sverige är de väl svindyrt som vanligt mot på andra sidan pölen?

dom märkerna du pratar om ( Robertsson tactical, Manners GAT, Manner T5A och Terry Cross. )

jag har varken beställt en kolv från internet öht o aldrig beställt hem något från andra sidan pölen så jag är HELT borta när de kommer till detta :(

vad går egentligen en McMillan A3-A5 lös på? tycker dom ser rätt vettiga ut ändå :lol:

Publicerat

En kolv kan kosta allt mellan 5-10000:- beroende på hur mycket optional man väljer,allt extra är nämligen tillval.

Det jobbiga med McM och Manners är väntetiderna runt sex månader,tar man en kolv utan ett enda tillval går det fortare.

Det finns andra vägar att gå om man inte orkar vänta men då måste du använda dig av en firma då dom inte säljer till privatpersoner.

http://www.jacksonrifles.com/

/Mike

Publicerat
Två kolvar som jag tror mycket på men aldrig provat är Mannersnya T5A och Terry Cross tumhålskolv.

Min T5A ska komma i november ;) om inget oförutsett inträffar så kommer du kunna prova den i vår :P

Om tillfälle någonsin ges att få hem en Sentinelkolv från Terry cross så är jag beredd att sälja en njure för det om det behövs :lol:

Dock verkan han endast tillgodose den amerikanska marknaden och så lär det nog förbli tyvär.

/Mike

Publicerat
skillnaden på hans gamla LTR kolv och den "nya" A3-5:an som han satte på för något år sedan.

Henrik

Den är verkligen som natt och dag i ergonomi och "skjutbarhet" det gick så långt att jag slutade skjuta helt under några månader när jag gick och väntade på min A3-5 då jag var helt urless på min LTRkolv.

Förstå mig rätt nu LTR kolven är en lysande kompromiss men inte särskillt bra för liggandeskytte vilket jag bara sysslar med.

Låt mig som avslutning bara påpeka att jag såg ljuset före FBI :lol: En stor order lades nyligen hos G.A Precision på bra många bössor till deras HRT units, samtliga försågs med McMillan A3-5 kolvar ;)

/Mike

Publicerat
  • Författare

okej men de låter ju vettigt de helt klart, firma är inga problem o fixa heller så ^_^

jag provar oxå mer än gärna någon av dina kolvar! är ju nästan från dina hemtrakter så man är ju där uppe lite då o då ( södertälje från början ) så områderna däromkring känner man till lite

hmm taskigt o inte sälja till lilla sverige, vi som är en så betydande kundskara :)

Publicerat
  • Författare

hmm de får en ju bara o vilja köpa en ny kolv på direkten -_- de blir dyrt detta, hoppas jag blir klar med taxikortet VÄLDIGT snabbt nu så pengarna kan rulla in lite bättre :)

vad gick dina kolvar ( per stycke ) att få hem till huset om man får fråga? ^_^

Publicerat

Min M40A1 gick på strax över 6000:- och min A3-5 på..........minnet sviker......8000-9000:- ish

Min manners T5a som jag väntar in om några månader kommer kosta runt 7500:-

/Mike

Publicerat
  • Författare

har du några fler bilder på bössan o M40A1 stocken? även utan systemet i vore guld så man kan få sig en uppfattning :)

Publicerat

har bara dom som jag visat i min tråd,du får dom igen.

/Mike

post-240-1284065403_thumb.jpg

post-240-1284065421_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

okej den ser ju rätt mysig ut så ^_^

hur pass mkt bättre är den vid liggande skytte? ( kör ju till 99% liggande jag med så ) är din andra kolv bättre för de ändamålet? :)

• 3 months later...
Publicerat
  • Författare

ja då är jag tebax! och jag ska hämta en rem 700 låda med LW pipa i 6XC i början av feb, tro det eller ej men blev en ruger mellan där men det ändrar jag på nu ;)

blir en busnhell 6500 med förtoring 4,5-30x50 som ska toppa denna sålänge!

samt en dämpare RCC T50!

blir nya försök med rem 700 låda ;)

Publicerat

Välkommen tillbaka!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Publicerat

Back on track! :D

Så vill åtminstone jag se en projekttråd på den bössan ;)

Publicerat
  • Författare

tackar! :)

projekttråd kan jag väl lägga upp sen, dock är redan system och pipa ihopsatt av en annan så jag köper väl mer eller mindre ett komplett vapen, dock med en orgkolv som är lite moddad.

den kommer senare mot våren att bytas ut mot någon annan bättre lämpad kolv för liggande skytte!

så om någon vill låta mig känna på lite olika "värsting" s )tockar så kommer jag gärna förbi på en kopp kaffe ( jag står för fikabrödet ;) )

Publicerat
  • Författare

2 askar 105gr A-max hittade hos en handlare av exabit så det blev beställning på detta!

tyvärr bara 2 askar men borde rimligen räcka i iaf 2-3 månaders skytte tycker jag allt :rolleyes:

Publicerat

Så det var där Marcus pang hamnade, hos en annan Marcus,

nåja det passar sig ju.

Då har du något så fint som en Stenroos pang.

/Chris

Publicerat
  • Författare

japp passande med lika namn där!

får hoppas jag kan använda den något så nära som så bra den skjuter. hoppas iaf på att bli bättre med tiden med den.

övning ger färdighet.

japp de känns fin fint att få en BRA pangare o springa runt med vill jag lova.

mvh/Marcus

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

allt är klappat och klart nu. hämtning av bössan sker om 2 helger ^_^

Rem 700 6XC Stenroos med Rem XCR Compact Tactical stock och 20 MOA skena och tillhörande RCC dämpare är vapnet. kommer toppas med en lite mer lämplig glugg nämligen Nightforce NF 8-32x56 Mildot.

längtar mer än någonsin till sin födelsedag då denna bössa ska invigas :wub:

känns som denna kombo kan funka hyfsat fint för ändamålet!