Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare Du kan väl glatt skjuta vidare med Normas ammo för att samla på dig hylsor för det är faktiskt ingen affär att köpa hylsor för att ladda själv. Sedan när du har några hundra hylsor rekomenderar jag att du lägger en beställning hos tex sinclair på typ-S fl verktyg för att ladda själv med Normas mollade Berger och 1211 får man grymt resultat till riktigt bra pris. Hejsan Lars. har i skrivande stund en iaf 150 hylsor hemma som är skjutna ur bössan så borde rimligen klara mig ett tag iaf Beställning på verktyg blir nog där ifrån. är väldigt dåligt uppdaterad på priset med frakt och allt ( slutpriset då i lådan ) som hör till. kan tänka mig att den kulan funkar bra. BRA pris har den helt klart oxå. dock kommer bössan endast i fortsättningen skjutas med 105gr A-max pga lite mer lämpad som jaktkula ( om än inte optimal ) för att lära känna denna patron med en A-max längst fram så kommer det även vara den som det skjuts med på banan första tiden iaf men tack för tipset. visste inte att 1211 krutet skulle funka till denna patron
Publicerat Februari 15, 201115 yr Hejsan Lars. har i skrivande stund en iaf 150 hylsor hemma som är skjutna ur bössan så borde rimligen klara mig ett tag iaf Beställning på verktyg blir nog där ifrån. är väldigt dåligt uppdaterad på priset med frakt och allt ( slutpriset då i lådan ) som hör till. kan tänka mig att den kulan funkar bra. BRA pris har den helt klart oxå. dock kommer bössan endast i fortsättningen skjutas med 105gr A-max pga lite mer lämpad som jaktkula ( om än inte optimal ) för att lära känna denna patron med en A-max längst fram så kommer det även vara den som det skjuts med på banan första tiden iaf men tack för tipset. visste inte att 1211 krutet skulle funka till denna patron Jodå 150 hylsor räcker rätt långt Norma verkar lyckats väl med XC hylsan den är stark Enkelt kan du räkna x10 på $ med nuvarande kurs blir det nog något billigare, jo berger kulan är nog inget man ska jaga med om det krävs mera effekt än fmj då den verkar rätt hård. Normas fabriks är laddad med 1211 jag kör med det själv väldigt likt 203b och N150 i denna kaliber
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare jo jag hoppas det. den sägs ju ligga i en klass över normas vanliga hylsor så okej får gå in där och titta helt enkelt o se vad det skulle kunna hamna på med hel o kulisättare. blir mkt transportpengar nu närmaste tiden tyvärr för min del så pengarna kommer gå mkt på det så halskalibreringsverktyget får nog vänta hmm så pass. jag som hade en sån burk förut. undra om man inte skulle köpa på sig en till sån senare för o testa laddningar med. skulle ju vara grymt bra om man fick A-maxen o skjuta bra med sånt krut! nja det är inte mkt toppfågel här nere i landet så det är mest skytte men även jakt efter räv/grävling och kråkfågel. hoppas även på ett o annat rådjur ska få trilla för denna finskjutare
Publicerat Februari 15, 201115 yr Jag äger inget halskalibrerings verktyg och tänker inte skaffa heller Anpassad kalibrering med FL bussning verktyg är bäst tycker jag
Publicerat Februari 17, 201115 yr Författare blir till att skaffa bättre grejer senare. nu har det gått på tok för mkt pengar samt väntar in pengar från en jävla nöt för ett jobb i november! ingen större summa men är man inte rik så gör även lite pengar mkt för tillvaron. iaf lagt en beställning på hel och kulisättare av RCBS från USA, tog någon standard typ. eller ja inte jag då men TACK Rikard! för de va han som la beställningen håller i skrivande stund på o titta efter rådjursfigurer för nästa skyttedag i gropen. roligt och testa på realistiska mål på allt för långa avstånd ( såklart bara papp o inge annat ) mvh
Publicerat Februari 17, 201115 yr iaf lagt en beställning på hel och kulisättare av RCBS från USA, tog någon standard typ. Redding blev det faktiskt
Publicerat Februari 18, 201115 yr Kulsättare tycker jag man kan köpa billigaste, lägg extra slantarna på kalibrerings verktyget istället. Där är bussnings verktyg klart överlägsna både användarmässigt hylsliv samt precision.
Publicerat Februari 18, 201115 yr Redding blev det faktiskt Redding tycker jag är betydligt bättre än RCBS. Har själv 4-5 RCBS satser och tycker att de är mindre bra, speciellt om man väger in priset.
Publicerat Februari 22, 201115 yr Författare ska ta o läsa mer om verktyget med bussning. nu blir de standardverktyg för prislappens skull då mkt pengar går ut verkar de som. sparar även lite för om jag skulle få möjligheten o hitta ett mindre lager med A-max så vill jag kunna köpa på mig en del verktygen kom idag redan! får finbesök av Rikard imorgon så imorgon sent på kvällen när kaffet är slut o man egentligen ska sova så blir det till att börja fixa hylsorna och kanske börja med någon provladdning. något bra förslag någon? använder 105gr A-max och URP. skytte på lördag om det inte blir som utlovat 11m/sec
Publicerat April 28, 201115 yr Författare stämmningsbild för o visa att jag faktiskt har kvar bössan ännu 29mm c-c på 220m, det hålet längst till vänster är skjutet ca 3-5 min senare än dom andra 4! 4 skotts träffbilden mätte 19mm c-c på ja 220m. en av många bra skjutningar med bössan! skjuter väldigt väl o är väldigt förstående för handhavande fel till o med för mig
Publicerat April 28, 201115 yr Författare kanske ska säga att det är såklart xc:n som har skjutit, tog bara en 22lr cci mini-mag för o visa storleken på träffbilen
Publicerat Maj 3, 201115 yr Författare liten fundering. min kolv jag har nu ( allt annat än vacker men funkar kalas men inte perfekt för mitt användningsområde. kolven jag har är en alubäddad B&C kolv som suttit på en Rem XCR Compact. om jag knackar bort glasfiber handutfyllnaden o tar bort sprayburksfärgen ( gör den org ) vad kan man sälja den för? om det änns är någon idé? sugen på annan kolv o man kan ju alltid hoppas man får en slant ( liten men bättre än inget ) iaf för den. mvh
Publicerat Maj 3, 201115 yr Är den omodiferad i fint skick så bör du kunna få ett par tusen för den i alla fall, det är ju en riktigt bra stock. Men du nämnde nåt om sprayfärg och glasfiber vilket låter oroväckande hehe =)
Publicerat Maj 3, 201115 yr Författare vet inte vad det är för extratillbehör för magasinet där men får iaf ner 7 skott i bössan o de räcker ju. sånt säljs såklart med om man skulle lyckas sälja kolven vill säga inte vacker med lacken o handutfyllnaden med mkt skönare än org o skjuta med ( hjälper knappast vid eventuell försäljning tyvärr )
Publicerat Maj 21, 201115 yr Författare senaste skyttet som blev av var det jaktmässigt träningsskytte som gällde. 220m på bockfigur. vänta mellan varje skott och resa sig upp likaså för att testa om det går bra mellan allt sånt mätte ena träffbilden när jag fått finliret o stämma med träffläget. vart 16mm c-c med 3 skott endast dock dom andra träffbilderna får jag plocka bort lapparna för o mäta men dom låg lite över detta så runt 20mm c-c med 3 skotts träffbilder
Publicerat Maj 24, 201115 yr Författare dom 3 små skotten är mina dom andra 3 som är lite större träffbild på är kal 30 o därmed är jag oskyldig förklarad edit. det är såklart med benstöd och tröja som baksäck. 220m var avståndet
Publicerat Maj 24, 201115 yr Författare måste även förmedla att denna bössa har inte haft någon vidare seriös fundering på o lämna mitt skåp! fortfarande kolv som lockar men det blir ett senare problem. dom tillfälliga lösningarna får funka tills vidare. ska dock försöka fixa till så att bakkappan hamnar högre upp med någon påhittad ful lösning. det är det som stör mig mest nu. när jag ligger rakt bakom som man ska så hamnar den toklågt! och jupp ringarna ska fortfarande bytas. dock blev det köp av bil denna månad o som lärling blir man inte rik skjuta lite till helgen kanske. iaf 10-15 skott på varierande avstånd mellan 200m till 350 är tanken hoppas på bra väder o mindre vind än idag!!
Publicerat Juni 12, 201114 yr Författare pga den grymt fula lacken som va på bössan började ramla av mer och mer så va de tvunget o göra något åt det. trodde jag hade grått hemma oxå men icke. så detta är mer eller mindre bara ett försök med dom medlen som fanns för stunden. dock roligare än mattsvart som va till 30% nedmattat eller avskavt!
Publicerat Juni 12, 201114 yr Författare missvisande bild. den är inte så ljus med blixten fucka upp de hela :/
Publicerat Juni 12, 201114 yr Nåja jag har haft motsvarande udda färgsättning på min pang, lycka till nu med att hålla pangen fin. /Christian
Publicerat Juni 12, 201114 yr Författare helvetet sägs vara varmt och mysigt så varför inte den kommer troligen göras om när jag letat fram den gråa färgen samt införskaffat en grön burk oxå rätt underthållande o kladda lite tackar Christian men de lär inte hända om jag känner mig själv rätt. därav sprayburkar med 25% extra innehåll bössan fick OK för kvällens jakt! mer om det kommer imorgon men den vart lyckad både för mig o sidelock! riktigt trevlig kväll men morgondagen blir inte lika underhållande