Publicerat Februari 4, 201115 yr Författare bössan "hemma". montering av sikte på söndag. såhär långt är allt bra!
Publicerat Februari 6, 201115 yr Författare nyss hemkommen till rätt sida sverige igen! bilder kommer när jag har hittat laddaren till kamerabatteriet
Publicerat Februari 6, 201115 yr Författare lägre ringar står på tapeten.o höja kolven med något provisoriskt sålänge. annars är hon förbannat smutt och får härmed namnet: black widow
Publicerat Februari 6, 201115 yr nyss hemkommen till rätt sida sverige igen! Skönt att höra från en ex-Nykvarn:are/Södertälje-kis
Publicerat Februari 6, 201115 yr Författare man är väl inte mer man än att man kan ändra sig iof finns det nog mer skytteaktivitet där uppe för idag såg jag en tunnelbane vagn komma med 3st kulhål i sig. o japp de var kulhål o inge annat ( ps jag är oskyldig! )
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare dåliga bilder men iaf något. kamerans laddare verkar ha sprungit iväg o vägrar komma fram ( jag är helt oskyldig till försvinnandet )
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare Tjusigt Tackar. hoppas den ska funka för mig nu iaf kommer dock en bättre/snyggare kolvhöjare på inom väldigt snar framtid. allt för låg kolv! ( glömde såklart skruva på dämparen på bilderna såg jag nu! )
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare helt klart bra förslag! hittar allt jag ville veta om den förutom priset? men kanske läste lite snabbt?
Publicerat Februari 9, 201115 yr Hmm $170-200 var ju galet men maila herrn som har sidan nedan, 600sek inkl frakt enligt någon på grannforumet. http://karstenskydexcheekrest.com/
Publicerat Februari 9, 201115 yr Författare hmm den plastbiten va ju dyrare om man ser till ytan än vad en kolfiberhuv till en bmw e30 är! ska ta o dra ett mail till den herren imorgon. 600kr låter MYCKET vettigare i mina öron och då även prisvärt! åter igen. tack för tipset!
Publicerat Februari 13, 201115 yr Författare dagens invigning går o läsa i exabit´s dagbok. gick helt okej
Publicerat Februari 14, 201115 yr Författare det blir lägre ringar men siktet kommer ändå att sitta på tok för högt även med den yberfula kindstödet jag har på som akutlösning nu skjuter fint som snus gör den ju. dock har den lite problem med att kasta ut hylsorna märkte jag igår. samt så är lådan sneborrad så fick skruva rätt mkt för att den skulle träffa. men de är föga förvånande på en Rem
Publicerat Februari 15, 201115 yr Fint, men varför inte lägre ringar ? Reagerade också över de höga ringarna, eller rättare sagt den extrema spaleten med tomrum mellan objektiv och pipa. I övrigt en riktigt fin rigg Marcus, grattis kan väl vara på plats. Är detta en "keeper"? MVH/Jocke
Publicerat Februari 15, 201115 yr Reagerade också över de höga ringarna, eller rättare sagt den extrema spaleten med tomrum mellan objektiv och pipa. Finns nog omständigheter i livet som gör att man inte träffar rätt med ringhöjden med en gång, och därför får acceptera en kompromiss ett tag (man har kanske inte femtielva olika ringar liggande hemma). Men det får Marcus svara på själv
Publicerat Februari 15, 201115 yr Finns nog omständigheter i livet som gör att man inte träffar rätt med ringhöjden med en gång, och därför får acceptera en kompromiss ett tag (man har kanske inte femtielva olika ringar liggande hemma). Men det får Marcus svara på själv Givetvis är det säkert så. Och jag har inte förkastat det heller. Skjuter man bra och allt känns rätt så kan man gott ha 10-15millimeters mellanrum. Men det är det första jag reflekterade över. Det blir nog toppen när det blir klart! MVH/Jocke
Publicerat Februari 15, 201115 yr Men det är det första jag reflekterade över. Jo, men du är ju lite skadad också
Publicerat Februari 15, 201115 yr Författare tanken med ringarna är att lägga ut bytesannons på dom med lite pengar mellan såklart om det ska behövas o är ett par ringar som är av "bättre" sort. då dom är på tok för höga samt kolvkammen allt för låg, även bakkappan likaså. listan tickar på o blir dyrare och dyrare men så bra skyttet gick i helgen så känner jag inge akut behov av att fixa något annat än kindstödet till o börja med. hoppas den får bli kvar. känns så fruktansvärt trevlig att skjuta med så hittar nog inge vettigare inom rimligt belopp som är bättre så den ska nog bli kvar ( lovar inget ). inget o klaga på iaf o den skjuter ju bra så varför inte. den kanske till o med kan kallas stationär i skåpet i framtiden nä kindstöd ska köpas. samt verktyg så jag kan ladda. resterande grejer köper jag in senare då det har uppstått ett smärre dilemma i privatlivet som tar mkt tid o pengar oxå troligen
Publicerat Februari 15, 201115 yr Du kan väl glatt skjuta vidare med Normas ammo för att samla på dig hylsor för det är faktiskt ingen affär att köpa hylsor för att ladda själv. Sedan när du har några hundra hylsor rekomenderar jag att du lägger en beställning hos tex sinclair på typ-S fl verktyg för att ladda själv med Normas mollade Berger och 1211 får man grymt resultat till riktigt bra pris.